Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen fra Stavanger omegn som skal til Hamar?

Silje

Recommended Posts

Skrevet

Logistikken må på plass nå.... Hvordan får vi Lille Villekulla hjem til sin andre mor etter en liten ferie på vestlandet?

Derfor lurer jeg på om noen har plass til henne i bilen bort til Hamar? Der kan hun avleveres til Caroline :)

Jeg kan levere henne store deler av rogaland!

Skrevet

skal kanskje til hamar er ikke 100% sikkert enda men jeg kan gått ta henne med hvis jeg skal. Bor i egersund er jo bare 1 times tid fra stavanger

Skrevet

Det er en liten mulighet for at vi skal, men siden mamma trakk seg i siste liten vet jeg ikke helt hvordan det blir. Men om hu skulle ombestemme seg har jeg hvertfall plass til en sheltiefrøken bakerst i stasjonsvognen. Aron har ett hercules bilbur bak i stasjonsvognen, men det er nok plass til ett til bur hvis det ikke er så veldig stort. Jeg sender deg PM hvis det viser seg at vi reiser allikevel.

Skrevet

Håper det ordner seg for en av dere! :whistle:

Eller at noen andre som vet med sikkerhet at de skal, og har plass til henne!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...