Gå til innhold
Hundesonen.no

Refleksvest


Tyfonia

Recommended Posts

Heisann! Nå ligger mørketiden som et kvelende teppe over oss, men likevel hindrer det vel ikke aktive soniser til å lufte pelsballene sine. Jeg lurte på hvilken type refleksvest dere bruker.

Tenkte på sånn blinkende lys, men jeg blir gal av å se på slike over lengre tid. Kan få anfall av slikt.

Hvor mye refleks bruker dere på hundene deres og hvor mye koster de?

Jeg vurderer en refleksvest/ dekken + sånn refleksbånd på hundens fire bein..eller er jeg hysterisk nå? :) Synes det er kult jeg :) (og ikke minst trygt for voffsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min bruker vanlig dekken (rehab hund) på kveldene hvis det er kaldt/kjølig, på noen av dekkene hennes så er det refleks i dekkenet fra før, er det ikke det så får hun på seg et lite refleksdekken over eller en sånn trekant refleks som festes foran og på sidene.

På kveldene har hun alltid Breeders reflekshalsbånd på seg og jeg har kobbel med flettet refleks i (får de på Canis.no, kjempe gode!!)

Selv har jeg refleks bånd som egentlig går over skulder og rundt magen, men har tatt av den rundt skulder siden den sklir ned heletiden og har kun den rundt magen på + refleks bånd nederst på bena og en på armen.

Tror folk ser oss godt på kvelden, har sort hun så tar ingen sjangser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to refleksvester, en kjøpt fra tropehagen zoo, litt usikker på pris, men de hadde tilbud for ikke lenge siden. Mulig den kosta ca 150-300kr. den har solidefester. Kjøpte en super billig en på clas olson som har borrelås fester, den har jeg kun i reserve.

Noe mer enn det bruker vi ikke på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har refleksvest og blink i halsbåndet. :)

Jeg har to refleksvester, en kjøpt fra tropehagen zoo, litt usikker på pris, men de hadde tilbud for ikke lenge siden. Mulig den kosta ca 150-300kr. den har solidefester. Kjøpte en super billig en på clas olson som har borrelås fester, den har jeg kun i reserve.

Noe mer enn det bruker vi ikke på han.

Tropehagen har halv pris nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en reflekssele fra fellekskjøpet, rundt 200 kr. Den fungerer veldig bra synes jeg, både refleks og sele i ett, ikke dyr, og gutten trekker heller ikke i den, den er nok ikke beregnet på det heller. Så fin gå-sele.

Bruker i tillegg et blinkebånd rundt halsen hans, neonrosa haha som lyser hele veien rundt (bare et rør på en måte). Veldig greit, for det hjelper jo ikke meg at han har en refleks på når jeg skal få øye på ham på et mørkt jorde.

980225204004.jpg

Bruker selen på kveldsturene, samt på toget og sånn, bedre kontroll over han med et håndtak :) Har også skrevet tlf. nr på selen, så da kan han få noen haldsbåndfrie turer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reflekssele til min. Hadde også sånn blinkedings til halsbåndet i tillegg men den har blitt ødelagt nå så skal kjøpe ny. Har også et reflekshalsbånd som jeg bruker av og til.. i tillegg er det litt refleks på det ene ezydog halsbåndet hennes, har som regel både halsbånd og sele på når vi går tur.. fordi sele = gå som du vil mens halsbånd = gå pent.

Til meg selv har jeg sånn refleksbånd til å ha rund armen/foten.. har som regel på feks venstre foten og høyre armen eller noe.

Vurderer å kjøpe refleksvest til henne også. Sambo bruker ikke sele på henne når han går tur og selv om det ikke er så ofte han går alene med henne så vil jeg jo at han skal ha refleks på henne da også.. Tror jeg må skaffe en vest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...