Gå til innhold
Hundesonen.no

Symra tygger av seg barten!


Symra&Pippin

Recommended Posts

Jeg oppdaget nettopp at barten til Symra er mye kortere på den ene siden enn på den andre. Den ser typisk avgnagd ut. Jeg har aldri sett at hun har gnagd, men det må jo være slik det har skjedd. Beardiser skal overhodet ikke trimmes, så dette er litt krise. Noen som har gode råd og/eller erfaringer med bartetygging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget nettopp at barten til Symra er mye kortere på den ene siden enn på den andre. Den ser typisk avgnagd ut. Jeg har aldri sett at hun har gnagd, men det må jo være slik det har skjedd. Beardiser skal overhodet ikke trimmes, så dette er litt krise. Noen som har gode råd og/eller erfaringer med bartetygging?

Løsbart... Neida. Det eneste jeg kommer på er at du må trimme den andre siden også slik at det blir beint. En av hundene hjemme hos mor er halvt beardis og det jeg kan si er at pelsen deres vokser som ugress bak utedo. Så det med at pelsen ikke vokser ut igjen er ikke noe problem, men jeg vet desverre ikke hvordan du kan forebygge den lille "nevrosen" hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hun griseører?

Hvis jeg gir mine det er det minst en som mister barter, ja...

Det vokser ganske raskt ut igjen - men med den enorme pelsen Symra har så vil det jo være rel. synlig en stund da.. Men IKKE prøv å klipp til den andre siden (hvis du ikke er superflink å klippe). Det er fort gjort at det blir veldig "merkelig"...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben. Mine har også bitt (klippet) bartene sine minst en gang. Diesel har en avklipt bart nå, men det lar seg skjule. Synes ikke du skal klippe den andre siden, etter en stund ser det helt greit ut. Både Marte og Turbo tygde sine så en skulle tro det var klipt med saks, helt rett, men det vokste fort ut igjen.

Lykke til med bartejenta di. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd. Evt klipping skal utføres av noen som kan det ja (Line Haugen er vel nærmest til det). Heldigvis er det lenge til neste utstilling (april eller noe slikt), håper det går seg til til da.

Hæ? Skal du ikke stille i Orklahallen? Eller Hamar?

(Beklager OT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Skal du ikke stille i Orklahallen? Eller Hamar?

(Beklager OT)

Orklahallen er to dager etter en kneoperasjon, tror ikke jeg vil bidra positivt til Symras bevegelser med stivt bein og krykker! Hamar har jeg kuttet ut fordi Symra ikke trives på innendørsutstillinger. Jeg synes hun slappet rimelig bra av i Kongsvinger og vil ikke ødelegge det med en veldig støyende og tett hallutstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...