Gå til innhold
Hundesonen.no

Satt oss på valpeliste hos Bravestaff! :D

Guest Luckystaff

Recommended Posts

Skrevet

Hei og grartulerer som kommende valpe eiere. Forslag: Bravestaff'Dynamite Luke.... Dynamite til daglig for Luke bruker jo far :rolleyes:

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar
Guest Luckystaff
Skrevet
Hei og grartulerer som kommende valpe eiere. Forslag: Bravestaff'Dynamite Luke.... Dynamite til daglig for Luke bruker jo far :rolleyes:

Far er uansett fra Sveits, så han kommer vi aldri til å møte! :) hehe...men likte forslaget ditt...:) navn med ordentlig futt i! :P

Guest Luckystaff
Skrevet

Ja, Panzer og var tøft... :)

Camo: du må legge ut bilder når du har vært og hilst på gullet da! :) vi gleder oss til å se...

Skrevet
Ja, Panzer og var tøft... :)

Camo: du må legge ut bilder når du har vært og hilst på gullet da! :) vi gleder oss til å se...

Jepp! Skal se hva jeg får til :P

Husker ikke helt hvordan man la ut bilder her, men skal prøve :P

Guest Luckystaff
Skrevet

hmm...jeg aner ikke hvordan man legger ut bilder her jeg heller, men det står vel et eller annet sted! :)

vi finner nok ut av det! :)

Guest Luckystaff
Skrevet

altså...jeg har bildene mine lagt ut på nettby...høyreklikket på bildet, valgte egenskaper og kopierte adressen der bildet er plassert...deretter brukte jeg knappen over der jeg skriver ("sett inn bilde") og limte inn adressen der! syns det var endel lettere bare! :D den photobucket forklaringa var litt drøy for meg...:P poenget er vel hovedsaklig at bildene må ligge et annet sted på nette, før vi kan legge de inn her...:P

thumbnail_luke.jpg

dette er dafaren til valpen vi skal ha...:P

Guest Luckystaff
Skrevet

Trengs ikke! som du ser over her, har jeg funnet ut av det! :D la ut bilde av faren til min kommende valp! :P

ellers takk! :P

Guest Luckystaff
Skrevet
Genialt! Ok da skal det bli lettere :D

I know! :P

Litt imponert over meg sjøl nå, som klarte å finne ut det der helt selv! :P

Guest Luckystaff
Skrevet

Camo: Var det ikke i dag du skulle avgårde å se på nurkene? hvordan gikk det?

:whistle:puppeh.gif Spent på å høre...

Skrevet

Gikk som en drøm! Fikk holde to av valpene jeg har pekt meg ut. Er så forelsket! Har bestemt meg for hvem av valpene jeg har lyst på, men skal ta det virkelige valget når han første-valg- duden har valgt sin og han har ikke vært der på en stund... Han er så treig. Men jeg er glad for det da, for da får jeg sett hvordan mine utkårede vokser og utvikler seg de neste tre ukene. Skal starte min egen valpetråd med bilder og sånt når jeg vet hvilket nurk jeg får med meg hjem. Skal betale depositumet på mandag ettersom det er 100 % sikkert at jeg vil ha valp derfra og at de trenger pengene til vaksinering, chipping og registrering. For første gang i mitt liv er det noe jeg GLEDER meg til å betale masse penger for :icon_confused: Sånn det skal være :yes:

Skrevet

Haha, du sier noe. Vi er litt spesielle som gleder oss til å betale titusenvis av kroner.. men da vet man at det er MIN hund, på en måte :icon_confused:

Godt å høre du gleder deg så mye :yes:

Guest Luckystaff
Skrevet

hehe...ja, det er sant...ikke alltid det er like gøy å se penga forsvinne sånn...:)

men da venter vi spent på valpetråd fra Camo her da...:) Flott at det gikk så bra!! :icon_confused: spennende å se hvordan valpene utvikler seg framover da...*misunner deg* :yes:

også får jeg bare smøre meg med tålmodighet noen måneder til jeg da! :) det er lenge til juni... :)

Skrevet
hehe...ja, det er sant...ikke alltid det er like gøy å se penga forsvinne sånn...:)

men da venter vi spent på valpetråd fra Camo her da...:) Flott at det gikk så bra! :yes: spennende å se hvordan valpene utvikler seg framover da...*misunner deg* :)

også får jeg bare smøre meg med tålmodighet noen måneder til jeg da! :) det er lenge til juni... :icon_confused:

Jeg ventet fra rundt 4. mai... Har vært en laaang sommer kan jeg si dere :)

Guest Luckystaff
Skrevet

Nå har jeg endelig fått avtalt med oppdretter'n og hu som er forvert for tispa at vi skal møtes på utstillingen på vikingskipet 22. november...:) gleder meg skikkelig til å hilse på dem...:P de skal stille flere staffer også, så dette blir spennende!!

Guest Luckystaff
Skrevet

åå...surt da...:P gleder meg til å se alle staffene jeg... :)

lillesøs har bestilt seg GD valp som hun får i mars, så hun skal også være med å titte på vofsene! :P

GLEDER MEG SOM EN UNGE!!! :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...