Gå til innhold
Hundesonen.no

Satt oss på valpeliste hos Bravestaff! :D

Guest Luckystaff

Recommended Posts

Skrevet

Hei og grartulerer som kommende valpe eiere. Forslag: Bravestaff'Dynamite Luke.... Dynamite til daglig for Luke bruker jo far :rolleyes:

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar
Guest Luckystaff
Skrevet
Hei og grartulerer som kommende valpe eiere. Forslag: Bravestaff'Dynamite Luke.... Dynamite til daglig for Luke bruker jo far :rolleyes:

Far er uansett fra Sveits, så han kommer vi aldri til å møte! :) hehe...men likte forslaget ditt...:) navn med ordentlig futt i! :P

Guest Luckystaff
Skrevet

Ja, Panzer og var tøft... :)

Camo: du må legge ut bilder når du har vært og hilst på gullet da! :) vi gleder oss til å se...

Skrevet
Ja, Panzer og var tøft... :)

Camo: du må legge ut bilder når du har vært og hilst på gullet da! :) vi gleder oss til å se...

Jepp! Skal se hva jeg får til :P

Husker ikke helt hvordan man la ut bilder her, men skal prøve :P

Guest Luckystaff
Skrevet

hmm...jeg aner ikke hvordan man legger ut bilder her jeg heller, men det står vel et eller annet sted! :)

vi finner nok ut av det! :)

Guest Luckystaff
Skrevet

altså...jeg har bildene mine lagt ut på nettby...høyreklikket på bildet, valgte egenskaper og kopierte adressen der bildet er plassert...deretter brukte jeg knappen over der jeg skriver ("sett inn bilde") og limte inn adressen der! syns det var endel lettere bare! :D den photobucket forklaringa var litt drøy for meg...:P poenget er vel hovedsaklig at bildene må ligge et annet sted på nette, før vi kan legge de inn her...:P

thumbnail_luke.jpg

dette er dafaren til valpen vi skal ha...:P

Guest Luckystaff
Skrevet

Trengs ikke! som du ser over her, har jeg funnet ut av det! :D la ut bilde av faren til min kommende valp! :P

ellers takk! :P

Guest Luckystaff
Skrevet
Genialt! Ok da skal det bli lettere :D

I know! :P

Litt imponert over meg sjøl nå, som klarte å finne ut det der helt selv! :P

Guest Luckystaff
Skrevet

Camo: Var det ikke i dag du skulle avgårde å se på nurkene? hvordan gikk det?

:whistle:puppeh.gif Spent på å høre...

Skrevet

Gikk som en drøm! Fikk holde to av valpene jeg har pekt meg ut. Er så forelsket! Har bestemt meg for hvem av valpene jeg har lyst på, men skal ta det virkelige valget når han første-valg- duden har valgt sin og han har ikke vært der på en stund... Han er så treig. Men jeg er glad for det da, for da får jeg sett hvordan mine utkårede vokser og utvikler seg de neste tre ukene. Skal starte min egen valpetråd med bilder og sånt når jeg vet hvilket nurk jeg får med meg hjem. Skal betale depositumet på mandag ettersom det er 100 % sikkert at jeg vil ha valp derfra og at de trenger pengene til vaksinering, chipping og registrering. For første gang i mitt liv er det noe jeg GLEDER meg til å betale masse penger for :icon_confused: Sånn det skal være :yes:

Skrevet

Haha, du sier noe. Vi er litt spesielle som gleder oss til å betale titusenvis av kroner.. men da vet man at det er MIN hund, på en måte :icon_confused:

Godt å høre du gleder deg så mye :yes:

Guest Luckystaff
Skrevet

hehe...ja, det er sant...ikke alltid det er like gøy å se penga forsvinne sånn...:)

men da venter vi spent på valpetråd fra Camo her da...:) Flott at det gikk så bra!! :icon_confused: spennende å se hvordan valpene utvikler seg framover da...*misunner deg* :yes:

også får jeg bare smøre meg med tålmodighet noen måneder til jeg da! :) det er lenge til juni... :)

Skrevet
hehe...ja, det er sant...ikke alltid det er like gøy å se penga forsvinne sånn...:)

men da venter vi spent på valpetråd fra Camo her da...:) Flott at det gikk så bra! :yes: spennende å se hvordan valpene utvikler seg framover da...*misunner deg* :)

også får jeg bare smøre meg med tålmodighet noen måneder til jeg da! :) det er lenge til juni... :icon_confused:

Jeg ventet fra rundt 4. mai... Har vært en laaang sommer kan jeg si dere :)

Guest Luckystaff
Skrevet

Nå har jeg endelig fått avtalt med oppdretter'n og hu som er forvert for tispa at vi skal møtes på utstillingen på vikingskipet 22. november...:) gleder meg skikkelig til å hilse på dem...:P de skal stille flere staffer også, så dette blir spennende!!

Guest Luckystaff
Skrevet

åå...surt da...:P gleder meg til å se alle staffene jeg... :)

lillesøs har bestilt seg GD valp som hun får i mars, så hun skal også være med å titte på vofsene! :P

GLEDER MEG SOM EN UNGE!!! :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...