Jump to content
Hundesonen.no

Bilder og wordpress


Nirm

Recommended Posts

Posted

Å sette inn bilder i Wordpress med tekst til blir ikke pent. I hvert fall ikke i den versjonen jeg har. Bildet under legger seg alltid klistret under teksten over med bare ett linjeskift, og det blir ikke noe luft i mellom, selv om jeg manuelt legger inn koder for både linjeskift og avsnitt. WP har en liten tendens til å fjerne de kodene den synes er litt unødvendig har jeg erfart...

Er det noen som har peiling på noen plugins el.l. som kan få det til å se bedre ut? Eks som bildene i bloggen til Bridie blir. Men Marit kan visst bare skrive inn teksten i den "insert image" boksen. Den funksjonen mangler visst jeg....

So. Help?

Posted
Å sette inn bilder i Wordpress med tekst til blir ikke pent. I hvert fall ikke i den versjonen jeg har. Bildet under legger seg alltid klistret under teksten over med bare ett linjeskift, og det blir ikke noe luft i mellom, selv om jeg manuelt legger inn koder for både linjeskift og avsnitt. WP har en liten tendens til å fjerne de kodene den synes er litt unødvendig har jeg erfart...

Er det noen som har peiling på noen plugins el.l. som kan få det til å se bedre ut? Eks som bildene i bloggen til Bridie blir. Men Marit kan visst bare skrive inn teksten i den "insert image" boksen. Den funksjonen mangler visst jeg....

So. Help?

Jeg tror muligens temaet ditt mangler en liten del i css-arket sitt. Nå bruker wordpress css for å "plassere" bildene i forhold til teksten, enten om du vil ha bildet til venstre, høyre eller på midten.

Les her f.eks og last ned en plugin, eller så kan du legge koden direkte inn i css'en din ved å bruke denne koden:

/*************************general classes*********************/

.center, .aligncenter, .centered {

text-align: center;

img-align: center;

}

.right, .alignright {

float: right;

}

.left, .alignleft {

float: left;

}



/*images*/

#img .aligncenter {

display:block;

margin-left: 5px auto;

margin-right: 5px auto;

margin-top: 5px auto;

margin-bottom: 5px auto;

}

img.center, img.aligncenter, img.centered {

display:block;

margin-left: 5px auto;

margin-right: 5px auto;

margin-top: 5px auto;

margin-bottom: 5px auto;

}

img.alignright, img.right {


margin-left: 5px auto;

margin-right: 5px auto;

margin-top: 5px auto;

margin-bottom: 5px auto;

}

img.alignleft, img.left  {

margin-left: 5px auto;

margin-right: 5px auto;

margin-top: 5px auto;

margin-bottom: 5px auto;

}

img.rssimg {

margin:0px;

}

.wp-smiley {

border:none;

margin:0px;

}

  • 2 weeks later...
Posted

Trur jeg bruker en gammel en... Har hatt bloggen en stund, men ikke oppdatert til noen ny versjon...

Posted

Da tror jeg faktisk problemet kan ligge der. Anbefaler å oppdatere til wordpress 2.6.2, og deretter prøve det første forslaget mitt. Tipper bildene havner på riktig plass da. :)

  • 4 weeks later...
Posted

Nå har jeg fått oppdatert versjonen (endelig). Og jeg har fått luft i mellom bildene og alt det der (så nå er den delen bare fryd og gammen). :whistle:

Da er det bare å finne ut hvordan lage noen fine rammer og alt slikt.... Takk skal du ha.

Posted

Rammer rundt bildet? Da må du finne css-stilene for innleggene du poster, og legge til en border der.

.entry-content img {

		border: 1px solid #cecece;

		padding: 4px;

		margin: 4px;

		margin-bottom: 0px;

		}


.imgtfe a img {

		border: 1px solid #cecece;

		padding: 4px;

		margin-right: 5px; 

		margin-top: 0px; 

		margin-bottom: 0px;

		}

Der er de css-stilene som gjør at jeg får rammer rundt bildene i mitt tema, men alle temaer er jo bygd opp forskjellig og det gjelder jo css-arket deres også, så det kan se helt annerledes ut hos deg.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Nye innlegg

    • Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Create New...