Gå til innhold
Hundesonen.no

Orkanger november


xxx12345

Recommended Posts

Hjelpes min, 360,- for påmelding var utrolig dyrt synes jeg!

Ikke lenge til fristen går ut nå, håper jeg får nettbankbrikken min innen den tid.

Nå er vi også påmeldt. Merkelig dette, jeg som eeegentlig ikke syntes utstilling var noe særlig ble plutselig mye mer ivrig da bisken fikk god kritikk i juni... :)

Men det var jo svindyrt, såvidt jeg klarer å se skal jeg betale 720 kr for å stille en hund. Er dette normalt prisnivå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar
Nå er vi også påmeldt. Merkelig dette, jeg som eeegentlig ikke syntes utstilling var noe særlig ble plutselig mye mer ivrig da bisken fikk god kritikk i juni... :)

Men det var jo svindyrt, såvidt jeg klarer å se skal jeg betale 720 kr for å stille en hund. Er dette normalt prisnivå?

Er du medlem av en hundeklubb/NKK? Og hva stiller du i? 720 høres ut som dobbel pris, som er for de som ikke er medlem av en klubb/NKK. Alternativt; stiller du henne i flere ting (oppdrettsklasse, avlsklasse, osv)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke medlem av noe hundeklubb. Hun er jo registrert i NKK, er man medlem da? Har ikke satt meg så mye inn i disse klubbene jeg, det mest aktuelle er vel miniatyrhundklubben, men der er det skrekkelig lite aktivitet. Iallefall hvis nettsiden er representativ..

Det sto jo ingenting om klasser eller noe i infoen, så jeg regner vel bare med at hun havner i ungundklassen? Hun er 14 mnd når utstillingen foregår. Men er unghund det samme som 9mnd+ ift betaling (360 kr), eller det samme som voksen (720 kr)?

Edit: fant nå på nkk.no at jeg ikke er medlem nei. Så da er det vel 720 som gjelder da..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke medlem av noe hundeklubb. Hun er jo registrert i NKK, er man medlem da? Har ikke satt meg så mye inn i disse klubbene jeg, det mest aktuelle er vel miniatyrhundklubben, men der er det skrekkelig lite aktivitet. Iallefall hvis nettsiden er representativ..

Det sto jo ingenting om klasser eller noe i infoen, så jeg regner vel bare med at hun havner i ungundklassen? Hun er 14 mnd når utstillingen foregår. Men er unghund det samme som 9mnd+ ift betaling (360 kr), eller det samme som voksen (720 kr)?

Okei, finn ut om du er medlem av noen klubb først, evt vurder å meld deg inn i en. Får du Hundesport i posten, bladet fra NKK? I så fall er du medlem der, og trenger kun å betale 360 kr. Da skriver du på påmeldingen at du er medlem av NKK og evt medlemsnr. 720 er det dobbelte av 360, og skal betales av de som ikke er medlem av en klubb. Sånn er det på alle utstillinger, så har du tenkt å stille ut mer enn denne gangen, så bør du virkelig melde deg inn i en klubb. Nettsider trenger slett ikke være representative for resten av aktiviteten i klubben, noen klubber er skikkelig møkka-dårlige på å oppdatere nettet.

Hvis folk som er medlem av en klubb skal betale 360 for å stille unghund, skal du betale 720 hvis du ikke er medlem, da er det det samme som voksenpris.

Edit: ser at du ikke er medlem av noen klubb, da skal du betale 720. Men alvorlig og seriøst: meld deg inn i en klubb, det sparer du inn på kun en utstilling (denne). Dessuten er det trivelig å være med i en bra klubb. Vil anbefale deg Selbu Trekk og Brukshundklubb, med billige, bra kurs, koselig folk, og lav medlemsavgift (150?) og ikke sååå langt fra Trondheim. :) Det vil faktisk lønne seg for deg å melde deg inn, i stedet for å stille uten å være med i en klubb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppklaring, Huldra :)

Skjønner at det er smart med medlemskap ja, men rekker det vel ikke denne gangen siden avgifta skal være inne 15. oktober. Skal ta en titt på klubben i Selbu, takk for tips :D

Joda, du kan melde deg inn via nkk.no tror jeg? Du må vel også være medlem av NKK hvis du skal være medlem av en annen klubb (eller så blir du det automatisk?). Du kan jo prøve å ringe nkk og høre, og så melder du deg inn hos de (og evt andre steder). Det rekker du å gjøre i dag, og vips koster utstillingen "bare" 360 kr. :) Når du da etterpå melder på til utstilling, skriver du at du er medlem av NKK, og når klubben går over påmeldingene, sjekker de at du har medlemsnr i NKK. Hvis du melder deg inn i NKK i dag, og melder på hunden til utstillingen i morgen, betaler 360, og du får at du har betalt nok på PM'en, har de registrert at du er medlem i NKK, og alt er i skjønneste orden. Får du at du har betalt for lite (da er det ikke startnr på PM'en), og at evt manglende betaling er 360, tar du med medlemsnr/bevis på at du er medlem av NKK til utstillingen og går innom sekretariatet. Der ordner dere misforståelsen, du får startnr ditt, og så går du inn og stiller hunden. Når du får PM'en i posten ca en uke før utstillingen, vil det stå på den om du har betalt for lite eller for mye, eller akkurat nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, finurlig.. :) Men så er vi jo allerede påmeldt, har bare ikke betalt. Og, før jeg så svaret ditt her sendte jeg mail og spurte hvor mye jeg skulle betale, og da fikk jeg 720 til svar. Så da blir det det denne gangen, men skal titte litt rundt på klubbene og være innmeldt til neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du medlem av en hundeklubb/NKK? Og hva stiller du i? 720 høres ut som dobbel pris, som er for de som ikke er medlem av en klubb/NKK. Alternativt; stiller du henne i flere ting (oppdrettsklasse, avlsklasse, osv)?

Nei, er ikke medlem av noe hundeklubb. Hun er jo registrert i NKK, er man medlem da? Har ikke satt meg så mye inn i disse klubbene jeg, det mest aktuelle er vel miniatyrhundklubben, men der er det skrekkelig lite aktivitet. Iallefall hvis nettsiden er representativ..

Det sto jo ingenting om klasser eller noe i infoen, så jeg regner vel bare med at hun havner i ungundklassen? Hun er 14 mnd når utstillingen foregår. Men er unghund det samme som 9mnd+ ift betaling (360 kr), eller det samme som voksen (720 kr)?

Edit: fant nå på nkk.no at jeg ikke er medlem nei. Så da er det vel 720 som gjelder da..?

Oi! Jeg har akkurat meldt på Felixn,men skrev bare nkk på hvilken klubb jeg var medlem i. Men det funker jo ikke sånn lenger,eller?

Avls- og oppdretterklasse er gratis.

Ingen kan lenger være medlem av kun NKK - alle blir derimot tilknyttet NKK ved å være medlem i en raseklubb eller lokal klubb.

Det er den som står som eier av hunden som må være medlem.

Hvis en melder på elektronisk, sjekkes medlemskap automatisk. Hvis en melder på manuelt, sjekker arrangør medlemskapet når de registrerer påmeldingen opp mot NKKs database. Ved å skrive medlemsnummeret og medlemsklubb hjelper du arrangør til lettere å finne fram - for det kan være at du ligger inne to ganger i databasen; en gang som medlem og en gang som hundeeier.

Og nei, du plasseres ikke automatisk i en klasse, du må velge. Men siden hun er 14 måneder, kan du kun velge junior. Hadde hun vært 15 måneder, kunne du valgt mellom junior, unghund og åpen klasse.

Hvis du har meldt på, men ikke betalt enda, ville i hvert fall jeg meldt meg inn i en klubb nå, før jeg betalte, for å få det til halv pris. Innmelding kan skje elektronisk, om du har et VISA-kort.

Overså jeg noe nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei, du plasseres ikke automatisk i en klasse, du må velge. Men siden hun er 14 måneder, kan du kun velge junior. Hadde hun vært 15 måneder, kunne du valgt mellom junior, unghund og åpen klasse.

Hvis du har meldt på, men ikke betalt enda, ville i hvert fall jeg meldt meg inn i en klubb nå, før jeg betalte, for å få det til halv pris. Innmelding kan skje elektronisk, om du har et VISA-kort.

Overså jeg noe nå?

Oj, bra du sa det. Jeg skrev ingenting om klasse når jeg meldte oss på, men fikk heller ingen spørsmål om det.. Siden jeg kun kan velge junior, kanskje hun da blir automatisk plassert der? Skal sende en mail og presisere det jeg :icon_confused:

Jeg har betalt ja, fristen var på onsdag og jeg har hatt så mye annet at jeg ikke egentlig har orket å gjøre noe med den klubb-innmeldinga. Men skal melde oss inn nå ja, sånn etterhvert :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, bra du sa det. Jeg skrev ingenting om klasse når jeg meldte oss på, men fikk heller ingen spørsmål om det.. Siden jeg kun kan velge junior, kanskje hun da blir automatisk plassert der? Skal sende en mail og presisere det jeg :icon_confused:

Jeg har betalt ja, fristen var på onsdag og jeg har hatt så mye annet at jeg ikke egentlig har orket å gjøre noe med den klubb-innmeldinga. Men skal melde oss inn nå ja, sånn etterhvert :yes:

Mye mulig de setter dere rett i junior, siden du ikke har lov til å gå i annen klasse, men veldig surt å kunne bli plassert i feil klasse for framtiden.

Medlemskap fikser du her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hva det koster å komme inn om en kun skal se? Ikke stille ut hund? (ikke ha med hund i det store å hele). Nå er det vel...hmmm...nærmere 15 år siden sist jeg var på en slik utstilling, men da var det som "påheng" når min mor skulle stille sine hunder :icon_confused: Men den gangen tror jeg ikke det kostet noe om en kun var "publikum".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var hotellrom bestilt. 995 for to personer med hund, det er ikke noe å si på :P

Gidder ikke engang å tenke på å bestille to netter, da jeg vet at pelsen min ikke kommer til å gå videre til gruppefinalene engang :P

Pokker heller, jeg er storfornøyd så lenge hun lar dommeren ta på seg, jeg :) og skulle hun mot formodning kansjekansje få rød, ja da skal den rammes inn :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pm i posten i går, 19 voksne bernere og 13 valper. Lurer på hvem alle valpene er. Vet at det kommer 2-3 fra oppdretteren min.

Dommerne skal bo på hotellet jeg jobber på, så kanskje jeg skal ta på meg litt jobb den helgen og servere i dommermiddagen? Så kan jeg smiske litt med John Jakobsen :lol:

Gleder meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommerne skal bo på hotellet jeg jobber på, så kanskje jeg skal ta på meg litt jobb den helgen og servere i dommermiddagen? Så kan jeg smiske litt med John Jakobsen :lol:

Gleder meg. ;)

Kan du fortelle ham at jeg vil ha stor-cert'et i Bø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle ham at jeg vil ha stor-cert'et i Bø?

Nei, desverre, det hadde jeg tenk å be om å få selv.

Hvis du vil ha det så får du komme hit å smiske selv!

Men det blir spennende å se om det blir Bø-tur på meg eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...