Gå til innhold
Hundesonen.no

Flere valpeshow i 2008

ema

Recommended Posts

Hvilken rase er hun? :)

om du går in her kan du taste inn hvilken rase, trykke på utstilling eller u.off/show. deretter trykker du søk. da skal det komme opp de utstillingene som er igjen i år. for å finne ut om det er valpeshow, så har jeg ingen annen idé enn at du trykker på Påmeldimg på web. deretter lager du en bruker, om du ikke allerede har det. Etter det kan du klikke på bekreft oppe på toppen, så klikker du på Legg til hund. DA kan du først se om det er valpeshow eller ikke. om det er valpeshow kan man trykke på meld på uregistrert valp til valpeshow.

Beklager dårlig forklaring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er en oes :D

Har allerede sjekket NKK og hundesport. Men syntes det var så dårlig.

Eneste som står på weben er: 19.10.2008 Norsk Kennel Klub Rogaland og det er litt langt unna. Rart de ikke har lagt inn Letohallen og Kongberg i listen. Søker man for 2009 kommer det kun 3 valpeshow til i Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at de færreste valpeshow er å finne på nkk? Jeg blir like "overrasket" hver gang jeg finner ut at det er valpeshow i nærheten, syns generelt de som arrangerer det er utrolig dårlige på å reklamere for det. De to siste jeg deltok på, fant jeg via annonse hos dyrlegen/dyrebutikken, og det forrige fordi oppdretteren min tilfeldigvis skulle på utstilling som også hadde valpeshow. Jeg tror ikke du finner valpeshow på nkk som ikke også er i forbindelse med en "skikkelig" utstilling. De arrangementene som kun er valpeshow tror jeg man må lete etter andre steder, som hjemmesider til raseklubber, hundeklubber, osv. Og likevel da har jeg vanskeligheter med å finne de.. Ja, noen står på nkk, eller i Hundesport, men slett ikke alle. Du kan jo prøve å sjekke hos de største klubbene, forhøre deg med noen i din klubb om de vet noe (gjerne oppdrettere eller andre som er aktive innen utstilling eller andre som har valper), kanskje de kan hjelpe deg. Skjønner godt du ikke gidder å reise så himla langt for et skarve valpeshow..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Må han være der? Jeg tenker det kan være greit som en del av alenetreningen etterhvert, men så lenge dere er hjemme disse første ukene så ser jeg ingen grunn til å stenge ham inne der med mindre dere har behov for å skjerme ham for noe, unna gulvvask, støvsuging og sånt. Men selv det er også ting han bør bli vant til, strengt tatt. La valpegrinda være åpen så mye som mulig både dag og natt, så lærer han nok å finne roen etterhvert.
    • Valpen vår på snart 10 uker er vandt med valpeinnhegning med et bur inni(dør åpen til buret) på batteristandard. Vi sover enn så lenge på madrass på utsiden av innhegningen. Men på dagtid blir han helt rabiat når han blir satt i innhegningen. Hyler og skriker i evigheter selv når han ser oss. Vi vet han både har er mett, har tisset og bæsjet og behovene hans er fylt. Hvor lege skal han få lov å holde på før jeg gir opp? Valpehjerte får jo vondt av han, men vil jo heller ikke gi opp for lett. Vi vet det enda er tidlig og vi har fri helt frem til nytt år for å være hjemme med han. Gode tips og råd mottas med takk. 
    • Kan stedet jeg beordrer hunden for irettesettelse være den vanlige dagsenga i stua eller bør det være et separat sted/seng?
    • Jeg har hentet flere valper gjennom årene og har aldri tenkt over at det er noe problem at tisper i huset har løpetid.  Tror det går fint med både tispe og valp.
    • Ja han har teppe fra dem. Han koser seg fint i buret sitt på dagtid.  hittil må vi ut med ham rundt kl 02 og igjen kl 05.30 når han våkner på morningen. Han blir tatt ut for å tisse og legger seg raskt tilbake i buret. Men går 3-5 minutter så kommer han tuslende over på madrassen. Vi får prøve å legge oss utenfor å se hvordan det går. Bare håpe. Vi ikke vekker han for mye da når vi flytter madrassen vi skal sove på.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...