Gå til innhold
Hundesonen.no

Hosting


edlitam

Recommended Posts

Har hatt noen runder med kihoste, det eneste som roet hosten var timian-te. To toppede te-skjeer med timian ( helt vanlig type krydder fra dagligvaren eller større boks kjøpt på helsekost) skal trekke i ca 7-8 min (jeg bruker termokopp) for så å sile den over i vanlig krus.

Tøm innpå 5-6 krus av dette og forhåpentligvis hjelper det deg også :whistle:

Og som all annen medisin, det smaker ikke akkurat nystekte vafler ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen runder med kihoste, det eneste som roet hosten var timian-te. To toppede te-skjeer med timian ( helt vanlig type krydder fra dagligvaren eller større boks kjøpt på helsekost) skal trekke i ca 7-8 min (jeg bruker termokopp) for så å sile den over i vanlig krus.

Tøm innpå 5-6 krus av dette og forhåpentligvis hjelper det deg også :whistle:

Og som all annen medisin, det smaker ikke akkurat nystekte vafler ...

tusen takk for tipsen, alt er verdt et forsøk for øyeblikket. så lenge jeg får sove om natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk noen pilleting av legen av typen med rød trekant, men neimen om den gjorde noen merkbar forskjell på hosten.

Gjorde også klar litt slik te på en liten termos som jeg kunne t av om natta når jeg trengte, men te`n holdt hosten på et levelig nivå i mange nok timer til at jeg fikk sove litt. Du bør helst ikke bruke sukker i te`en, om du må søte den forsøk med bittelitt honning. På Vitus apoteket har de forøvrig hostestillende, sukkerfrie drops, Fribol. De er gull verdt og demper også hosting effektivt.

Håper den kan hjelpe deg også :whistle:

God bedring !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jägermeister ... :whistle: hjelper ikke på spying, men på hoste. Ellers regner jeg med at du har fått sjekket hva det er for noe, endel hoste bør behandles med antibiotika, noe er virus og må bare gå over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge gått rundt å vært små syk siste tiden, hostet, hostet og hostet helt til jeg kaster opp. Så hva er ditt beste tips for å bli kvitt hosten? :whistle:

Ta deg en tur til legen og få testet om du har kikhoste. Det kan man nemlig få flere ganger og i alle aldre, hilsen en som hadde det som "førtis" :rolleyes: Om det i såfall er kikhoste er det ikke noe å få for det, men da slipper man å gå å lure hvertfall

Jägermeister ... :P hjelper ikke på spying, men på hoste. Ellers regner jeg med at du har fått sjekket hva det er for noe, endel hoste bør behandles med antibiotika, noe er virus og må bare gå over.

:P Det hjelper mot det meste, men litt teit om man skal på jobb/skole osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikhoste er utrolig plagsomt, tar du deg turen til legen, så kan du få utskrevet noe som heter "Cosylan" Det bedøver litt i halsen, og hostinga stopper etter ca 5 minutter, den varer også i 4 timer. Men den smaker virkelig virkelig ille, jeg kan ikke beskrive hvor ille det faktisk er, du kan bli noe døsig av den, er en varseltrekant på den. Så du skal helst ikke betjene maskiner (kjøre bil osv) når du har tatt dette.

De skriver ikke den ut uten videre, så ta deg en tur til legen og ta en sjekk på deg.

Kikhoste varer så lenge også.. og er ofte værst om natta når man trenger skjønnhetssøvnen sin :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jägermeister ... :) hjelper ikke på spying, men på hoste. Ellers regner jeg med at du har fått sjekket hva det er for noe, endel hoste bør behandles med antibiotika, noe er virus og må bare gå over.

Er prøvd ut :) dokumentert effektivt :)

Kikhoste er utrolig plagsomt, tar du deg turen til legen, så kan du få utskrevet noe som heter "Cosylan" Det bedøver litt i halsen, og hostinga stopper etter ca 5 minutter, den varer også i 4 timer. Men den smaker virkelig virkelig ille, jeg kan ikke beskrive hvor ille det faktisk er, du kan bli noe døsig av den, er en varseltrekant på den. Så du skal helst ikke betjene maskiner (kjøre bil osv) når du har tatt dette.

De skriver ikke den ut uten videre, så ta deg en tur til legen og ta en sjekk på deg.

Kikhoste varer så lenge også.. og er ofte værst om natta når man trenger skjønnhetssøvnen sin :closedeyes:

jeg vet ikke hva slags hoste jeg har egentlig, bare hoster og hoster. cosylan har jeg hjemme i skapet. Er jeg den eneste som liker smaken? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også Cosylan smaker godt :) Men husk at det inneholder morfin og det derfor er restriksjoner på bl. annet bilkjøring. Noskapine er også som nevnt fint mot hoste. Dersom hosten vedvarer bør du derimot ta en tur til legen, hoste kan skyldes så mangt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke Cosylan er det verste jeg har smakt...

Du får prøve rådet legen min gav meg. Var og klaget ove samme sak, bare at jeg også hostet til at jeg ikke klarte å dra inn pust igjen også.

Legens råd var "Så slutt å host da." :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...