Gå til innhold
Hundesonen.no

R.U.R?


Ingvild

Recommended Posts

Skrevet

I annonsen for utstillingen på Orkanger i november i Hundesport (nummer 9, side 74) står det under gruppe 8:

Gruppe 8: Spaniels, kooikerhund og R.U.R.

Lagotto romagnolo, spansk og portugisisk vannhund: Helge W. Hagen (N).

Øvrige: Agnes K. Ganami (Israel).

----

Hva i all verden betyr R.U.R.? I gruppe 7 og 9 står det også R.U.R.

Spørsmålet mitt er vel egentlig om Tinka, som er labrador retriever, kan være med på denne utstillinga.

Skrevet
I annonsen for utstillingen på Orkanger i november i Hundesport (nummer 9, side 74) står det under gruppe 8:

Gruppe 8: Spaniels, kooikerhund og R.U.R.

Lagotto romagnolo, spansk og portugisisk vannhund: Helge W. Hagen (N).

Øvrige: Agnes K. Ganami (Israel).

----

Hva i all verden betyr R.U.R.? I gruppe 7 og 9 står det også R.U.R.

Spørsmålet mitt er vel egentlig om Tinka, som er labrador retriever, kan være med på denne utstillinga.

det betyr raser uten raseklubb tilknytning

Skrevet

det betyr raser uten raseklubb tilknytning

Æsj, det betyr at dyret ikke mitt kan være med. Noe som igjen betyr at vi ikke kan være med på utstilling til neste år. For Hamar - aldri i verden om jeg tør det. Men det er kanskje likeså greit at vi venter til neste år, med tanke på nervene mine.

Skrevet

Æsj, det betyr at dyret ikke mitt kan være med. Noe som igjen betyr at vi ikke kan være med på utstilling til neste år. For Hamar - aldri i verden om jeg tør det. Men det er kanskje likeså greit at vi venter til neste år, med tanke på nervene mine.

e ho voksen no? i klubben vår so får vi alltid nei frå raseklubben din når vi søker før utstilling

Skrevet

Ja, Tinka blir to år om et par uker, så om vi skulle vært med på Orkanger skulle hun ha stilt i åpen klasse.

Retrieverne kan jo så og si bare være med på NKK-utstillinger og utstillinger som NRK selv arrangerer fordi retrieverklubben ikke godkjenner noen andre utstillinger liksom. Teit, og jeg aner ikke hvorfor det er sånn. Men meget irriterende for meg, siden jeg ikke tør å stille Tinka på hverken NKK-utstillinger eller Norsk retrieverklubb sine. De blir for store for meg, særlig siden jeg ikke kan så veldig mye om hvordan jeg skal oppføre meg når jeg stiller hund eller hvordan hunden skal vises fram.

Skrevet
Ja, Tinka blir to år om et par uker, så om vi skulle vært med på Orkanger skulle hun ha stilt i åpen klasse.

Retrieverne kan jo så og si bare være med på NKK-utstillinger og utstillinger som NRK selv arrangerer fordi retrieverklubben ikke godkjenner noen andre utstillinger liksom. Teit, og jeg aner ikke hvorfor det er sånn. Men meget irriterende for meg, siden jeg ikke tør å stille Tinka på hverken NKK-utstillinger eller Norsk retrieverklubb sine. De blir for store for meg, særlig siden jeg ikke kan så veldig mye om hvordan jeg skal oppføre meg når jeg stiller hund eller hvordan hunden skal vises fram.

ja det er mange det er irriterende for. Vi får en del tlf i forbindelse med dette... Det er nesten det samme med min rase schäfer...

Skrevet

ja det er mange det er irriterende for. Vi får en del tlf i forbindelse med dette... Det er nesten det samme med min rase schäfer...

det er forde at retriver klubben er så forbanna sta at de ikke kan la andre klubber en NKK og retriver klubben holde utstilinger. kjenner flere retriver eiere som irriterer seg grønn over at det er for få retriver utstillinger her på vestlandet og jeg kan godt forstå dem. :? tåpelig gjort av klubben synes nå jeg :?

Skrevet

det er forde at retriver klubben er så forbanna sta at de ikke kan la andre klubber en NKK og retriver klubben holde utstilinger. kjenner flere retriver eiere som irriterer seg grønn over at det er for få retriver utstillinger her på vestlandet og jeg kan godt forstå dem. :? tåpelig gjort av klubben synes nå jeg :?

er helt enig med deg !

Skrevet
ot: bare lurer litt' date=' men Tinka har jo overbitt, det er jo utstillingsfeil, hvorfor stille henne da?[/quote']

ho kan jo få en bedømmelse på resten av hunden.... :)

Skrevet
ot: bare lurer litt, men Tinka har jo overbitt, det er jo utstillingsfeil, hvorfor stille henne da?

Fordi jeg for det første har lyst til å gjøre noe mer på utstillinger enn bare å se på, og fordi jeg for det andre har lyst til å få en litt ordentlig uttalelse på hvordan resten av hunden er i forhold til rasestandarden. :wink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...