Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine dopapir (u)vaner


PsychoLynx

Recommended Posts

Sånn for å være nysgjerrig.. igjen..

hva slags type dopapir bruker du?

Fortsatt Lambi, den pakka med flest ruller i..

og hvor mange tørk pr "tørk" bruker du??

Skjønner ikke spørsmålet, tror jeg? Papiret blir bretta tre ganger, og jeg bruker så mange tørk som jeg trenger? *flir*

Tenker du på pris eller kvalitet når du kjøper papir?

Begge deler, men mest kvalitet..

er det hardt? mykt? mange lag? et lag?

Mykt, med mange lag..

Fortell fortell!

Jepp, la oss kaste alle hemninger og være mer personlige og intime enn man er med kjærste/venner/familie *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke spørsmålet, tror jeg? Papiret blir bretta tre ganger, og jeg bruker så mange tørk som jeg trenger? *flir*

Altså, hvor hver gang du tørker deg bak, hvor mange papirtørk bruker du da?? :)

Jepp, la oss kaste alle hemninger og være mer personlige og intime enn man er med kjærste/venner/familie *ler*

Hva?? :o Mener du at du IKKE diskuterer sånn hjemme??? :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for å være nysgjerrig.. igjen..

hva slags type dopapir bruker du?

og hvor mange tørk pr "tørk" bruker du??

Tenker du på pris eller kvalitet når du kjøper papir?

er det hardt? mykt? mange lag? et lag?

Fortell fortell!

Veldig varierende etter hvem som kjøper, jeg kjøper somregel Lambi. Veldig varierende hvor mange tørk jeg bruker og :devil: Tenker kvalitet, MÅ ha mykt papir fordi jeg og bruker det som nesepapir, og min nese ser ut som Rudolf sin etter to snyt med hardt papir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for å være nysgjerrig.. igjen..

hva slags type dopapir bruker du?

Litt forskjellig, ettersom hva som er billigst.

og hvor mange tørk pr "tørk" bruker du??

Vet ikke jeg, alt for mange har jeg hørt...

Tenker du på pris eller kvalitet når du kjøper papir?

pris! Klarer virkelig ikke bruke 30 kr på noe sånt.

er det hardt? mykt? mange lag? et lag?

hahahahaha voldsomt da!

Fortell fortell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg får svare for meg selv også da.. :)

Vi har en lang periode nå brukt LIDL sitt 3lags papir, men siden de nå har lagt ned butikken her, så leter jeg etter like gode alternativer. Lidl sitt kostet 32,90 for 10 ruller. Og var MYKT og godt!

bruker 2-3 tørk pr "tørk" med TYKT papir, og bretter det x antall ganger. Fått nok kjeft av mannen for stort papirforbruk tidlig i forholdet, så jeg har lært :o I tilegg til at vi har en dustedass som tetter seg med engang... :devil:

Jeg tenker KVALITET, og ikke annet... Det skal være såpass tykt at man ikke stikker fingre gjennom, det skal være mykt så jeg ikke blir sår i rævva. :o

Altså, helst 3 lags, mykt papir.

Lambi blir for "hullete" (iallefall den tynne versjonen), spare for sandpapir osv..

Ja, jeg leter etter det perfekte dasspapir etter at LIDL ga opp.

Finnes det LIDL noe sted nå?? kan jeg dra dit å hamstre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvor hver gang du tørker deg bak, hvor mange papirtørk bruker du da?? :o

Så mange som er nødvendig, enkelt og greit :o

Hva?? :) Mener du at du IKKE diskuterer sånn hjemme??? :devil:

Nei, det er jammen sjeldent, gitt.. Kanskje vi burde ta opp det på samtaleemne-planen? *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags type dopapir bruker du?

og hvor mange tørk pr "tørk" bruker du??

Tenker du på pris eller kvalitet når du kjøper papir?

er det hardt? mykt? mange lag? et lag?

Fortell fortell!

Vi kjøper enten Lambi eller Kleenex, sånne typer. De myke altså :devil: Jeg er ikke egentlig så nøye på det, men det er andre i huset som er det :) Jeg kunne gjerne kjøpt billig dopapir, men. Nå har jeg blitt vant med "kvalitet" :o Tror det er fler lag, men er faktisk usikker.

Bruker alt for mange tørk! Haha. Ikke sånn overdrevent da, har lest om folk som klarer å bruke en halv rull pr. tur. Ekstremt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg leter etter det perfekte dasspapir etter at LIDL ga opp.

Finnes det LIDL noe sted nå?? kan jeg dra dit å hamstre???

Ja, trur det faktisk finnes i Sverige. Er enig med deg at de var bra.

Vi må nok dra dit å hamstre litt :rolleyes:

Jeg vet faktisk ikke helt hva dopapiret jeg bruker heter, trur det er Labmbi. Men vet ikke om det heter noe mer. Det må jeg finne ut av. Pleier å stable de i hylla og hive posen, derfor vet jeg ikke hva det heter. Men det er tykt og mykt.

Er som du sier -- noe dritt å stikke fingrene igjennom :devil:

Vel og merke så er det viktig hvordan man bretter papiret før tørk. Det må brettes kant i kant -- slike viktige ting her i livet. :-)

En venninne av meg kommer fra Afrika, og kan huske fra når vi var små så kjøpte mammaen hennes dopapir med lukt. Det luktet sånn typisk roseduft :)

Har ikke sett sånn her i Norge. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay - dopapir er VIKTIG det, for tenk ! Jeg er veldig nøye på hvilket dopapir jeg kjøper nemlig, og er en av de tingene jeg unner meg litt "luksus" på :rolleyes:

Lambi er en klar nr 1 selvsagt - det er mykt og godt sånn at det ikke spøler i rumpa ved bruk. Det er mulig det er en traumatisk opplevelse fra barndommen som sitter i her nå - men da vi var på familieferie i Danmark på 70-tallet opplevde vi at det var GRÅPAPIR på doen der vi var - og DET var jo skrekken !

Det skal brukes nøyaktig 8 tørk, og dette brettes tredobbelt selvsagt - og som Skovly sier: det må være kant i kant :rolleyes:.

.... ellers husker jeg faktisk første gangen jeg turte å tørke meg selv i rumpa etter å ha vært på do... det må jo ha vært en skrekkens opplevelse siden jeg husker det ennå, men jeg hadde altså som ung liten frøken gått på do - også reiste mamma på butikken !! Og hva skulle man DA gjøre ? Sitte der til hun kom tilbake ? Nei - unge Siri tok saken og laget en STOOOOR dopapirball og tørket etter beste evne :devil:. Da det viste seg å ikke være så farlig, greide jeg det selv hver gang etter den tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal brukes nøyaktig 8 tørk, og dette brettes tredobbelt selvsagt - og som Skovly sier: det må være kant i kant :rolleyes:.

*klippet*

Nei - unge Siri tok saken og laget en STOOOOR dopapirball og tørket etter beste evne :).

Jammen godt å høre Siri.

Det du skriver om den store dopapirballen, slik er det noen voksne som gjør ennå.

Grunnen til at jeg kan si det er; Som de fleste vet, går jo jenter ofte fler sammen på do av en eller annen merklig grunn. Selv om jeg er jente selv, har jeg faktisk ikke helt skjønt poenget ennå. Sikkert bare meg.... :devil:

Men saken er at da ser jeg fler av de tilfellene som du nevner over. Det er flere som tar halve rullen og krøller sammen til en stor ball for å tørke seg bak -- men tørker de foran?? Ehhh, ikke det jeg har registrert. Og de kan da umulig ha "kontroll" på papiret.

Etter jeg har vært å gjort mitt fornødne og tørket meg, har jeg en ekstra våtserviettpakke stående lett tilgjenglig ved doen. For å bruke et par tørk med dette etter man har tatt det groveste er jammen ikke dumt har jeg lært.

Man trur ofte at det ikke er mer igjen etter å ha tittet på papieret og det ikke er noe å se. Det er det som regel. Husker jeg syntes personen som gjorde dette var litt rar. Virket meget spesielt, men kan helt klart se at det er noe behagelig ved det -- føler seg mye renere. :rolleyes:

Er det flere som har den samme prosessen etter de har gjort sitt fornødne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trur det faktisk finnes i Sverige. Er enig med deg at de var bra.

Vi må nok dra dit å hamstre litt :rolleyes:

Ja, vet du... jeg sa det faktisk til Lars her i går.. neste gang vi skal til sverigefor å hamstre kattemat, kattesand, brus, snop, kjøtt osv, så MÅ vi hamstre dasspapir i tilegg! ;) Moro å bli stoppet på toll da kanskje?? Med FULL bilen av dasspapir??

Vel og merke så er det viktig hvordan man bretter papiret før tørk. Det må brettes kant i kant -- slike viktige ting her i livet. :-)

ja, man MÅ brette kant i kant! Ellers blir det hele helt feil!!

En venninne av meg kommer fra Afrika, og kan huske fra når vi var små så kjøpte mammaen hennes dopapir med lukt. Det luktet sånn typisk roseduft :o

Har ikke sett sånn her i Norge. Noen som vet?

Å meg vil ha! :devil::o

Okay - dopapir er VIKTIG det, for tenk ! Jeg er veldig nøye på hvilket dopapir jeg kjøper nemlig, og er en av de tingene jeg unner meg litt "luksus" på :rolleyes:

Lambi er en klar nr 1 selvsagt - det er mykt og godt sånn at det ikke spøler i rumpa ved bruk. Det er mulig det er en traumatisk opplevelse fra barndommen som sitter i her nå - men da vi var på familieferie i Danmark på 70-tallet opplevde vi at det var GRÅPAPIR på doen der vi var - og DET var jo skrekken !

Det skal brukes nøyaktig 8 tørk, og dette brettes tredobbelt selvsagt - og som Skovly sier: det må være kant i kant :rolleyes:.

.... ellers husker jeg faktisk første gangen jeg turte å tørke meg selv i rumpa etter å ha vært på do... det må jo ha vært en skrekkens opplevelse siden jeg husker det ennå, men jeg hadde altså som ung liten frøken gått på do - også reiste mamma på butikken ! Og hva skulle man DA gjøre ? Sitte der til hun kom tilbake ? Nei - unge Siri tok saken og laget en STOOOOR dopapirball og tørket etter beste evne :o. Da det viste seg å ikke være så farlig, greide jeg det selv hver gang etter den tid ;)

hehe, nettopp! Dasspapir ER viktig. Hallo! Vi bruker jo den dele av kroppen hver eneste dag, da trenger man litt luksus.

Men 8 tørk??? Er ikke DET mye da?? :o Hmmm.. nei, kanskje ikke på det tynne lambi papiret... hmmm..

Også BALL da du... Null kontroll whatsoever! :o

Det var da en høyst uinteressant diskusjon... ;)

:):);)

.

Etter jeg har vært å gjort mitt fornødne og tørket meg, har jeg en ekstra våtserviettpakke stående lett tilgjenglig ved doen. For å bruke et par tørk med dette etter man har tatt det groveste er jammen ikke dumt har jeg lært.

Man trur ofte at det ikke er mer igjen etter å ha tittet på papieret og det ikke er noe å se. Det er det som regel. Husker jeg syntes personen som gjorde dette var litt rar. Virket meget spesielt, men kan helt klart se at det er noe behagelig ved det -- føler seg mye renere. :rolleyes:

Er det flere som har den samme prosessen etter de har gjort sitt fornødne?

Dette tror jeg jammen jeg skal ta til etterretning... *kjøpe sånne baby servietter*

Så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Sånn for å være nysgjerrig.. igjen..

.......ehhh..... :icon_confused:

hva slags type dopapir bruker du?

Lambi - med masse ruller i posen..

og hvor mange tørk pr "tørk" bruker du??

Nok? - ca 5-6 vil jeg tippe

Tenker du på pris eller kvalitet når du kjøper papir?

Kvalitet - det er ikke stas å tørke seg med matpapir eller papir som går i oppløsning når det kommer i kontakt med fuktighet

er det hardt? mykt? mange lag? et lag?

Mykt og så mange lag som mulig - og dopapir MÅ være hvitt - og langt fra resirkulert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags type dopapir bruker du?

- Det varierer, da det ikke er jeg som kjøper dopapir som regel. Men jeg foretrekker lambi eller serla, eventuelt coops myke variant.

og hvor mange tørk pr "tørk" bruker du??

- Hm.... hundre? Jeg er en dopapirsløser av dimensjoner. Her gjelder ikke at bruk på begge sider lønner seg :D Jeg kan fint bruke en rull på et par dager.

Tenker du på pris eller kvalitet når du kjøper papir?

- Jeg tenker faktisk på kvalitet. Jeg kjøper ikke de harde, resirkulerte rullene. Årsaken til dette er advarsel fra rørleggeren - gamle rør tåler ikke så godt det "harde" papiret. Dessuten foretrekker jeg å være foruten gnagsår (yuk...).

er det hardt? mykt? mange lag? et lag?

- Ja, takk, begge deler. Ikke noe silkemykt - det sitter igjen. Heller ikke det harde av tidligere nevnt årsak. Mange lag er bra. Som sagt liker jeg serla og lambi best - spesielt de med mønster på. Ultra hadde dopapir i ulike farger tidligere, men det har de visst sluttet med. Jeg likte det lilla, nemlig!

Og her bretter vi ut :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for å være nysgjerrig.. igjen..

hva slags type dopapir bruker du?

Lambi, mener jeg det heter.. Viktig med mange ruller i påsan.

og hvor mange tørk pr "tørk" bruker du??

Åhh... Mange, for mange... Må "dandere" doskåla først sånn at jeg ikke får sprut opp i det helligste når jeg gjør mitt fornødne :D For deretter å bruke en.. tja.. 3 tørk, pent brettet, kant i kant, selvølgelig :rolleyes:

Tenker du på pris eller kvalitet når du kjøper papir?

De det er lengst rull på! Er så lei av dassruller som er tomme etter ett dassbesøk, men kvalitet, nææh.

er det hardt? mykt? mange lag? et lag?

Ganske mykt, 3 lag kanskje?

Fortell fortell!

Også er det viktig å stirre på papiret etter hvert tørk, slik at man er sikker på å ha fått med seg alt.. :D Dette ble veldig uttømmende.. :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper dopapir to ganger i året. Sønnen til søskenbarnet mitt spiller fotball, og de selger dopapir og tørkepapir to ganger i året til inntekt til fotballaget. Så da kjøper jeg en diger sekk som varer i et halvår. Sånn passe mykt (a la Lambi). Billig er det også.

det kan da ikke være det samme papiret vi kjøper av vårt lokale fotball lag <_< det vi har er sikkert veldig billig, men veldig ubehagelig for å si det mildt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for å være nysgjerrig.. igjen..

hihi.. ja mye man må lure på gitt!

hva slags type dopapir bruker du?

Her går det mest i serla sitt.

og hvor mange tørk pr "tørk" bruker du??

aner ikke, aldri tellt? er en ting jeg gjør uten og fundere så mye... så aldri tenkt over det en gang..

Tenker du på pris eller kvalitet når du kjøper papir?

prisen, ikke fordi jeg er så gjerrig på det... tror jeg.. bare blitt en vane siden den gang jeg og mannen hadde mindre, og måtte tenke sparsomlig...

er det hardt? mykt? mange lag? et lag?

Medium hardt? som serla sitt... akkurat passe greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for å være nysgjerrig.. igjen..

hihi.. ja mye man må lure på gitt!

hva slags type dopapir bruker du?

serla sitt, fra rema 1000.

og hvor mange tørk pr "tørk" bruker du??

5-6 kanskje ? ok ok, jeg er ****** nøye på at ræva mi er ren etter en tur på driter´n!

Tenker du på pris eller kvalitet når du kjøper papir?

Pris og kvalitet tror jeg... jeg har dårlig råd, da kjøper man det beste man kan få innefor rekkevidde!

er det hardt? mykt? mange lag? et lag?

Medium hardt? som serla sitt... akkurat passe greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...