Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultat Indre østfold hk

Guest Jonna

Recommended Posts

Skrevet

Da har jeg startet kl.1 for 3 og siste gang :icon_confused:

Og det gikk veldig bra, ikke noen store bommer denne gangen :ahappy:

183 poeng og andre plass ble det.

Tannvisning: 9

Fellesdekk: 10

Lineføring: 9

Fvf: 9

Dekk: 10

Innkalling: 7 (Talli tok en stå midt på hun :rolleyes: )

Stå u.marsj: 9

Hinder: 9.5

Helhet: 10

2008_0918desember20070074.jpg

Siri var der også, men det kan hun fortelle mer om selv... (men jeg kan sladre med ett lite bilde)

2008_0918desember20070214.jpg

Skrevet

Gratulerer så mye! Det var jo et utrolig bra resultat :icon_confused:

Gratulerer så mye til Siri også, utifra rosettene ser det ut til at det gikk veldig bra i valpeshowdebuten :ahappy:

Skrevet
Jeanette, vet du forresten om noen med working Kelpie startet i klasse 1, og eventuelt hvordan det gikk?

Fikk med meg at den fikk 1.premie.

Skrevet

*sladrer med større bilde*

2008_0918desember20070214-2.jpg

Talli ønsker seg høyere hindre i lp forresten *ler*

2008_0918desember20070069-1.jpg

Skrevet
2008_0918desember20070069-1.jpg

Og her ser dere en av grunnene til at pelsene til Jeanette blir kalt ekorn :icon_confused: Kan ikke annet enn å digge henne!

Igjen, grattis til dere begge :ahappy:

Skrevet

Gratulerer!

Aysha og jeg diska i hoppen, men i AG fikk vi 3.plass (5 feil p.) :icon_confused: Veldig fornøyd med det, særlig pga. hun var treig som en snegle...

Skrevet

Ups - jeg gikk visst glipp av denne :icon_confused:.

Jepps - unge Willy gikk hen og ble BIS-valp i debuten, han, flinkeste lille voffsen :ahappy:. Han var bare så flink i ringen - ikke noe tull der i gården nei ikke ! Så får vi bare håpe han fortsetter sånn videre også ;)

Talli og Jeanette var superflinke og gikk knallbra ! Det var en fryd å se en sånn samstemt ekvipasje - ikke minst imponerende at de greide å konsentrere seg selv om noen drev utenfor ringen med pipedyr for å varme opp til sitt ag-løp ! MEEEEN - jeg er jo ikke overrasket - Jeanett er jo ikke utnevnt til vår bruks/lp-guru for ingenting liksom ;)

Grattis til Vilde & Aysha også som gjorde det bra i AG ! Skulle gjerne sett dere gå ;)

Skrevet

Så morro :icon_confused: Grattis Siri og Jeanette :ahappy: Jeg, Blondie, kjæresten og barna var bare en kjapp tur innom og tittet (jeg trener jo for klubben ;) ) men ungene ble så utålmodige at vi dro ganske kjapt.. Blondie bikket 9 mnd den 11 september, så hun var akkurat for gammel til å være med ;)

Skrevet
Så morro :icon_confused: Grattis Siri og Jeanette :ahappy: Jeg, Blondie, kjæresten og barna var bare en kjapp tur innom og tittet (jeg trener jo for klubben ;) ) men ungene ble så utålmodige at vi dro ganske kjapt.. Blondie bikket 9 mnd den 11 september, så hun var akkurat for gammel til å være med ;)

Du, nå har du mast lenge om at dyret er for ungt til junior, nå kan hun da ikke være for gammel også?

Død over pipedyr ringside - uansett hvilken ring!

Jeg måtte si fra til ei sist helg som brukte klikker inni ringen, og spurte om hun hadde tenkt på at det kanskje var flere hunder som ble klikkertrent til hverdags i ringen...

Skrevet

jeg var og på valpeshow denne her helga, bare på sørum da, men det var ingen tråd om den, så jeg kupper den her litt jeg hihi..

Grattis til alle som gjorde det bra her :icon_confused:

Lille Willy er superfin :ahappy:

Syntes min tass gjorde det bra også, slo til med BIR og BIG 3 han ;)

ligger fiiint skrytebilde av han her : http://www.solreven.com/

;)

Skrevet
Du, nå har du mast lenge om at dyret er for ungt til junior, nå kan hun da ikke være for gammel også?

Død over pipedyr ringside - uansett hvilken ring!

Jeg måtte si fra til ei sist helg som brukte klikker inni ringen, og spurte om hun hadde tenkt på at det kanskje var flere hunder som ble klikkertrent til hverdags i ringen...

Enig! Jeg bruker selv både klikker og pipeball på jentene mine også. Men jeg varrierer alltid belønningen både på trening og på konkurranse. Jeg tar aldri med meg pipeball eller klikker på stevne!

Og om det eneste hunden tar er pipeball så bør man vise respekt nok til å holde seg litt mer enn 1 m fra ringen liksom <_<

Fant forresten ett bilde til av Willy

2008_0919desember20070113.jpg

Grattis Toya med 3 BIG!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...