Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund tråkket på sprøytespiss!


Linda Marie

Recommended Posts

Dette har jeg faktisk tenkt på før, fordi bikkja mi alltid går i de verste grøftekantene og langt inni buskas. Sånnt skulle **** ikke vært lov, det er mitt største mareritt. Ser jeg sprøyter i byen går jeg i en stor bue rundt dem, klarer ikke være i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder kan vel strengt tatt ikke få HIV siden H står for HUMAN immunodeficiency virus. Du har jo FIV (feline) immunodeficiency virus, men ikke noe hos hund. HIV og FIV er to forskjellige virus som ikke har mye med hverandre å gjøre. Men hunder kan sikkert få noe de og, gudene vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder kan vel strengt tatt ikke få HIV siden H står for HUMAN immunodeficiency virus. Du har jo FIV (feline) immunodeficiency virus, men ikke noe hos hund. HIV og FIV er to forskjellige virus som ikke har mye med hverandre å gjøre. Men hunder kan sikkert få noe de og, gudene vet.

:icon_confused: Tenkte ikke så veldig langt før jeg spurte hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde med Sofus for mange år siden (rundt ca. 2 år eller mer kanskje?). Jeg må innrømme at jeg heller ikke tenkte så veldig langt og kontaktet veterinæren. Men ble fort beroliget etter den telefonsamtalen :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
fvn.no kan en lese om en hund som tråkket på en sprøytespiss under den daglige turrunden. Huff!

....og jeg skjønner alvorlig talt ikke at dette er noe å hyle om - sånn med unntak av at det kanskje ikke hadde vært så bra om det var ett barn som tråkket på den......... og ja - kanskje at det er litt ekkelt å ta den ut igjen, den kan brekke osv. - men utover det så er vel ikke akkurat en sprøytespiss noe å skrive om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hadde kanskje ikke vært så bra om et barn hadde tråkket på en.

Kanskje.

Det hadde kanskje bare vært greit om vi sluttet å behandle sprøytespisser som "biohazard".

Jeg vet ikke om du jobber i helsesektoren og dermed har fått deg ett veldig avslappet forhold til tilfeldige sprøytespisser rundt om på gata, men i såfall hadde jeg muliggens tatt en liten sjekk på hvilke sykdommer du kan få og hvordan du faktisk ikke snur livet tilbake igjen om DU får sykdommer av disse sprøytene.

Fader ass, hadde Luna tråkket på en sprøyte hadde jeg måttet ta den ut igjen med 5 cm tykke hansker som etterpå ble puttet i en biohazard-søppelboks. Andre menneskersbasselusker og virus, generelt andre menneskers BLOD, holder jeg meg faktisk for god for :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skremmende at samfunnet faktisk har kommet dit henn at en sprøytespiss ikke er noe å skrive om :icon_confused: Jeg kommer aldri til å bli vant til det, og kommer til å synes det er grusomt om noen av mine hunder tråkker på en. For ikke å snakke om jeg selv kommer borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt trist hvor redd man har blitt for alt mulig, jeg..

Man får IKKE HIV av å ta på en sprøyte med blod på. Heller ikke ved å snakke med Aids-syke, eller la hunden sin bli bedømt av en HIV-positiv dommer, liksom.

Hepatitt vil nok kunne smitte fra hund til menneske (jeg bare gjetter) men sykdommer kan man da få på så mange måter.

Joda, trist og vondt for en hund å trå på en sprøytespiss, såklart. Men noen stor nyhetssak er det vel ikke akkurat.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...