Gå til innhold
Hundesonen.no

Dusjer du naken i svømmehallen?

Mirai

Dusjer du naken i svømmehallen?  

82 stemmer

1. 1. Velg mellom:

• Jeg dusjer helt naken
      44
    • Jeg dusjer med bikini/badedrakt (over- og underkropp tildekket)
      34
    • Jeg dusjer med truse/shorts og bar overkropp
      4

Recommended Posts

Dety spiller vel ingen rolle om man dusker med bikini på eller ikke før man går i bassenget. Man blir ikke "rein" uansett. Jeg hater bassenger. snørr. og spytt og urin og nei øsjamei :blink: Det er så ekkelt syns jeg. I det ene minuttet kan vannet være mellom rompeballene på noen, og i det enste inni munnen til noen andre. Nei æsj å uff :blink:

Hensikten med å dusje FØR du går i bassenget er for å fjerne bakterier og møkk, hudrester, svette ol. Hvor ren blir du dersom du vasker deg med bikinien på tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signeres.

Det burde ikke være så forbanna umulig å henge opp et forheng eller sette en dør foran dusj-båsene på slike plasser!

Husker fra da jeg var lita og ble med foreldrene mine på campingtur i Sverige; der hadde nesten alle slags dusj-ordninger og garderober et slags forheng foran dusjen. Noen hadde til og med egne skifterom før man gikk inn i dusjen, så man kunne skifte alene også.

Men i disse nudist-tider er vel slikt alt for mye å forlange...

Et minstekrav burde vært to vegger, slik at man kan snu ryggen til forbipasserende. De fleste steder jeg har vært, har det ikke hatt den muligheten en gang. Nå starter det å bli noen år siden da, men tviler på at de stedene har forandret seg så veldig...

Jeg syns det er nakenhysteri, jeg. Små barn uten pupper og hår på tissen er jo dødsredd for at noen skal se kroppen deres. Og babyer med bikini?? :blink:

Det er faktisk ikke alle som liker å bli glodd på uten klær. Uansett alder. Mange skammer seg over kroppen sin fordi de er for tynne, for tykke, for små pupper, for store pupper, stygge arr, for liten tiss etc (tviler på at så mange skammer seg over for stor tiss blandt menn da. :blink: ). Og det å bli påtvunget nakenhet ovenfor andre er ikke alltid like festlig. Komplekser for kroppen er ikke lett å "rive seg løs" fra.

En annen ting som er til irritasjon for noe kollegaer, er at de fleste herregarderober er ikke tilrettelagt for å ha med seg små barn.... Bare sånn litt OT her...

(Til å aldri sette mine bein slike steder, så burde jeg kanskje ikke engasjere meg da, men men. :hyper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BDD girl: du skal jammen skrubbe og skrape og peele deg meget godt for at alle hundrester og møkk og skitt skal komme av før man går ut i bassenget. Og klor har den virkning at hunden løsner fortere enn i vanelig vann. Så det er meget ekkelt enten med eller uten bikini. Men for all del. Det er som sagt! mye bedre å dusje naken.

Personlig bader jeg aldri i basseng. Så for meg spiller det egentlig ingen rolle :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BDD girl: du skal jammen skrubbe og skrape og peele deg meget godt for at alle hundrester og møkk og skitt skal komme av før man går ut i bassenget. Og klor har den virkning at hunden løsner fortere enn i vanelig vann. Så det er meget ekkelt enten med eller uten bikini. Men for all del. Det er som sagt! mye bedre å dusje naken.

Personlig bader jeg aldri i basseng. Så for meg spiller det egentlig ingen rolle :)

Bruker du klor på HUNDEN din for å få den til å gå i oppløsning fortere?? :o:devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig bader jeg aldri i basseng. Så for meg spiller det egentlig ingen rolle :)

:devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at folk ikke synes det er spesielt artig å stå der naken sammen med en haug med fremmede, jeg liker det ikke selv. Men jeg får alltid et dillemma på om jeg skal dusje halvveis (med bikini) i svømmehallen og så dusje enda en gang ordentlig når jeg kommer hjem, eller om jeg bare skal bite tennene sammen, drite i folka og dusje naken men en gang. Som regel går jeg for det siste alternativet, finner den mest skjermede dusjen- og forter meg :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan henge meg på anbefalingen om Collie, men vær nøye på valg av oppdretter og linjer. Det er ikke å stikke under en stol at det finnes mentale brister innad i rasen. En god collie derimot er en enormt kjekk hund å ha! Så gå seriøst inn og møt hunder i flere settinger og se hvordan de tar ting, eventuelt om de har en MH så er jo den fin å få sett om de har filmet den f.eks. 
    • Tiden flyr og lille bebbisen blir snart året. 😱 Hun er fremdeles kanskje 6mnd i sitt eget hode da. 😂 Dagens agenda så slik ut 😴 etter å ha trent litt på fokus med bestekompis whippeten Leo som distraksjon, og så gått ett spor i nytt terreng etter en god times pause i bilen. 😁    Tidligere i mars når vi passet på ett lite småbruk. Fant en fin foss!   et par fra den lille uka vi hadde snø her sørvest. 😂
    • Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...