Gå til innhold
Hundesonen.no

Dusjer du naken i svømmehallen?


Mirai

Dusjer du naken i svømmehallen?  

82 stemmer

  1. 1. Velg mellom:

    • Jeg dusjer helt naken
      44
    • Jeg dusjer med bikini/badedrakt (over- og underkropp tildekket)
      34
    • Jeg dusjer med truse/shorts og bar overkropp
      4


Recommended Posts

Dety spiller vel ingen rolle om man dusker med bikini på eller ikke før man går i bassenget. Man blir ikke "rein" uansett. Jeg hater bassenger. snørr. og spytt og urin og nei øsjamei :blink: Det er så ekkelt syns jeg. I det ene minuttet kan vannet være mellom rompeballene på noen, og i det enste inni munnen til noen andre. Nei æsj å uff :blink:

Hensikten med å dusje FØR du går i bassenget er for å fjerne bakterier og møkk, hudrester, svette ol. Hvor ren blir du dersom du vasker deg med bikinien på tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signeres.

Det burde ikke være så forbanna umulig å henge opp et forheng eller sette en dør foran dusj-båsene på slike plasser!

Husker fra da jeg var lita og ble med foreldrene mine på campingtur i Sverige; der hadde nesten alle slags dusj-ordninger og garderober et slags forheng foran dusjen. Noen hadde til og med egne skifterom før man gikk inn i dusjen, så man kunne skifte alene også.

Men i disse nudist-tider er vel slikt alt for mye å forlange...

Et minstekrav burde vært to vegger, slik at man kan snu ryggen til forbipasserende. De fleste steder jeg har vært, har det ikke hatt den muligheten en gang. Nå starter det å bli noen år siden da, men tviler på at de stedene har forandret seg så veldig...

Jeg syns det er nakenhysteri, jeg. Små barn uten pupper og hår på tissen er jo dødsredd for at noen skal se kroppen deres. Og babyer med bikini?? :blink:

Det er faktisk ikke alle som liker å bli glodd på uten klær. Uansett alder. Mange skammer seg over kroppen sin fordi de er for tynne, for tykke, for små pupper, for store pupper, stygge arr, for liten tiss etc (tviler på at så mange skammer seg over for stor tiss blandt menn da. :blink: ). Og det å bli påtvunget nakenhet ovenfor andre er ikke alltid like festlig. Komplekser for kroppen er ikke lett å "rive seg løs" fra.

En annen ting som er til irritasjon for noe kollegaer, er at de fleste herregarderober er ikke tilrettelagt for å ha med seg små barn.... Bare sånn litt OT her...

(Til å aldri sette mine bein slike steder, så burde jeg kanskje ikke engasjere meg da, men men. :hyper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BDD girl: du skal jammen skrubbe og skrape og peele deg meget godt for at alle hundrester og møkk og skitt skal komme av før man går ut i bassenget. Og klor har den virkning at hunden løsner fortere enn i vanelig vann. Så det er meget ekkelt enten med eller uten bikini. Men for all del. Det er som sagt! mye bedre å dusje naken.

Personlig bader jeg aldri i basseng. Så for meg spiller det egentlig ingen rolle :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BDD girl: du skal jammen skrubbe og skrape og peele deg meget godt for at alle hundrester og møkk og skitt skal komme av før man går ut i bassenget. Og klor har den virkning at hunden løsner fortere enn i vanelig vann. Så det er meget ekkelt enten med eller uten bikini. Men for all del. Det er som sagt! mye bedre å dusje naken.

Personlig bader jeg aldri i basseng. Så for meg spiller det egentlig ingen rolle :)

Bruker du klor på HUNDEN din for å få den til å gå i oppløsning fortere?? :o:devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BDD girl: du skal jammen skrubbe og skrape og peele deg meget godt for at alle hundrester og møkk og skitt skal komme av før man går ut i bassenget. Og klor har den virkning at hunden løsner fortere enn i vanelig vann. Så det er meget ekkelt enten med eller uten bikini. Men for all del. Det er som sagt! mye bedre å dusje naken.

Personlig bader jeg aldri i basseng. Så for meg spiller det egentlig ingen rolle :)

:devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at folk ikke synes det er spesielt artig å stå der naken sammen med en haug med fremmede, jeg liker det ikke selv. Men jeg får alltid et dillemma på om jeg skal dusje halvveis (med bikini) i svømmehallen og så dusje enda en gang ordentlig når jeg kommer hjem, eller om jeg bare skal bite tennene sammen, drite i folka og dusje naken men en gang. Som regel går jeg for det siste alternativet, finner den mest skjermede dusjen- og forter meg :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...