Gå til innhold
Hundesonen.no

Aktiviseringsleke

bonaqua

Recommended Posts

Vår rottweiler-tispe elsker å ødelegge ting/tygge ting istykker. Så derfor så kjøper vi sjeldent leker til henne, da de blir ødelagte rimelig fort.

Det jeg lurer på er om noen har tips til noe jeg kan lage selv som hun kan bruke "hjernen" litt på?

Jeg pleier å putte godbiter i f.eks tomflasker, da har hun noe å gjøre en stund. Av og til gjemmer jeg godbiter inni sokker med knuter på, men dem ødelegger hun veldig kjapt...

Min mor tipset meg om å putte flere tomme isbokser inni hverandre (med godbiter i den innerste), men bikkja vår bare "åt" seg rett gjennom dem... Så det funka ikke noe særlig her i huset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margbein er stas, men hun kan ikke få det hver dag. Vi pleier å gi henne et svært (og da mener jeg gedigent) margbein, og da har bikkja omtrent ikke tid til å sove når kvelden kommer. Etter et par dager så er det ikke mye igjen av beinet.

Takk for tips, skal se nærmere på den sorte kongen!

Men jeg har inntrykket av at ting ikke er like interessant om det ikke kan ødelegges.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispeskinnet mitt liker også å ødelegge ting. Og selv om jeg har fått flere garantier om at DENNE leka skal hun ikke klare å ødelegge, så tar hu de for det. Det tar bare litt lengre tid...

Det som har blitt en god leke for henne, er disse knutene. De koster ikke allverden, hu bruker faktisk bitte litt tid på å ødelegge de, og det er lett å rydde de opp og kaste de når hu har knytt opp knutene til en eneste stor vase av tråder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispeskinnet mitt liker også å ødelegge ting. Og selv om jeg har fått flere garantier om at DENNE leka skal hun ikke klare å ødelegge, så tar hu de for det. Det tar bare litt lengre tid...

Hehe, samme sier eiern av hundehuset i sentrum, ALLE leker kan ødelegges de "umulige" tar bare litt lengre tid.

Jeg har den blå leka her: http://www.diggidog.no/productdetails.php?...amp;kategori=79 men Kahlo syns ikke de evigvarende godbitene var noe gode, så jeg får finne på noe annet lurt med den, den ser jo forsåvidt holdbar ut, men tipper at den fin kan ødelegges om man har en hund som går inn for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, samme sier eiern av hundehuset i sentrum, ALLE leker kan ødelegges de "umulige" tar bare litt lengre tid.

Jeg har den blå leka her: http://www.diggidog.no/productdetails.php?...amp;kategori=79 men Kahlo syns ikke de evigvarende godbitene var noe gode, så jeg får finne på noe annet lurt med den, den ser jo forsåvidt holdbar ut, men tipper at den fin kan ødelegges om man har en hund som går inn for det.

Du har jo disse grønne, myke ballene som selges nok med garanti om at de ikke ødelegges. En hund i klubben brukte under 5 minutter på den. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare anbefale "Planet dog" sine jordklodeballer/orbee ball (i stor størrelse) og store gummibein/orbee bone. Det er enda ingen av hundene mine, eller andres som har klart å tygge de i stykker. Huskyen min makulerte alt, tilogmed sort kong makulerte hun kjapt, tror hun mente at det var enkleste måten å komme til godbitene inni :rolleyes: Disse planet dog sakene har derimot tålt mye (ei veninne av meg mener ballen er best).

Noen linker:

Planet dog

Sit stay

Pet and play (norsk)

Jeg har ballene i str stor til å ha godbiter inni, også har jeg de i str små til treningsbruk. De små ballene har jeg festet i klatretau og de har fint tålt å ha en 20+kg halvgal blå aussie hengende i ene delen av ballen, mens den andre delen sitter fast i tauet jeg har på:whistle:

Btw, tror de nye cosmos-ballene fra planet dog også skal være temmelig holdbare.

Redigert: Denne var jo ikke dum da.. Chew-o-meter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...