Gå til innhold
Hundesonen.no

Pito sine resultater fra helgens utstillinger

Jeampi

Recommended Posts

Pito gikk som en GUD i ringen denne helgen! Er så fornøyd av henne!

Kritikken er nokså bra..Men vi er fornøyd for vi gikk rød sløyfe i kvalitet begge dagene :D

Lørdag 24 September

Dommer: Florence Faly

Very showy. Feminin. Foxy expression.

Would have prefered more body and a little more compact,and also more angulation.

Moved very well

Plassering: AK1,VK2

Bilder tatt av Kine ;) :

Før vi var i ringen så satt vi i sekretæriatet hele dagen og solgte Rosetter. Pito var den lille maskotten da :)

sotra.jpg

Så var vi i ringen. Justeringer på bordet å til:

sotra1.jpg

sotra2.jpg

Oppstilling:

SOTRA3.jpg

sotra4.jpg

Søndag 25 September:

Dommer: Svein Helgesen

Feminin tispe som kunne vært noe mer opp på beina og mer kompakt. Velformet hode. Bra uttrykk. Sterk hals. God kropp. Fin hale ansetning. Kunne hatt noe mer utstående pels. Bra bevegelser. Noe ustabil fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foxy expression :)

Ser at hun får veldig bra på bevegelsene sine hos alle dommere :P Dere hadde jo og en SUPER kotakt i ringen!

AUK er åpen unghundklasse.

hehe ja hun er en liten rev i fjeset :D

ja hun har fått skryt for bevegelsene i 7 av 10 kritikker ;)

Jepp med AK betyr åpen klasse :P

Tusen takk! Dere var jo KJEMPE flinke dere også! Fikk bare sett deg og Leah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pito gikk som en GUD i ringen denne helgen! Er så fornøyd av henne!

Kritikken er nokså bra..Men vi er fornøyd for vi gikk rød sløyfe i kvalitet begge dagene ;)

Lørdag 24 September

Dommer: Florence Faly

Very showy. Feminin. Foxy expression.

Would have prefered more body and a little more compact,and also more angulation.

Moved very well

Bilder tatt av Kine :) :

Før vi var i ringen så satt vi i sekretæriatet hele dagen og solgte Rosetter. Pito var den lille maskotten da :D

sotra.jpg

Så var vi i ringen. Justeringer på bordet å til:

sotra1.jpg

sotra2.jpg

Oppstilling:

SOTRA3.jpg

sotra4.jpg

Søndag 25 September:

Dommer: Svein Helgesen

Feminin tispe som kunne vært noe mer opp på beina og mer kompakt. Velformet hode. Bra uttrykk. Sterk hals. God kropp. Fin hale ansetning. Kunne hatt noe mer utstående pels. Bra bevegelser. Noe ustabil fremme.

gratulerer =D> =D>

ser at dommerene ikke er fornøyd med pelsen (dumme dommere, hvorfor skal alt gå på pels) vi har jo samme problemet.

må bare spørre deg om en ting, har du planer om å ha valper på henne en gang? (ikke at jeg skal ha en altså) bare tenker lit på pelsen for det jeg ser på japanerene er at hvis tispa får et valpekull så pleier jo de å røyte MYE etter det, men når de da får pels igjen så får de faktisk mere pels enn hva de har hatt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer =D> =D>

ser at dommerene ikke er fornøyd med pelsen (dumme dommere, hvorfor skal alt gå på pels) vi har jo samme problemet.

må bare spørre deg om en ting, har du planer om å ha valper på henne en gang? (ikke at jeg skal ha en altså) bare tenker lit på pelsen for det jeg ser på japanerene er at hvis tispa får et valpekull så pleier jo de å røyte MYE etter det, men når de da får pels igjen så får de faktisk mere pels enn hva de har hatt før.

ja mange har sagt det til meg før men jeg vet ikke om jeg tror på det (At det skjer på pommer) jeg tror ikke jeg skal avle på henne fordi at det er så masse andre småting som også er feil på henne bortsett fra pelsen..Huff jeg er så usikker men jeg tviler på det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finn en hannhund som ikke har de feilene hun har så skal det går bra.

når vi har valper på tinka så må vi bruke små hannhunder med mye tett pels for hun er stor og har tynn og lite pels for å være japaner, og alle valpene etter henne er bedre en hva hun er(men har hennes gemytt heldighvis). :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finn en hannhund som ikke har de feilene hun har så skal det går bra.

når vi har valper på tinka så må vi bruke små hannhunder med mye tett pels for hun er stor og har tynn og lite pels for å være japaner, og alle valpene etter henne er bedre en hva hun er(men har hennes gemytt heldighvis). :wink:

Ja men det er så usikkert...Men uansett så har jeg ikke tid eller penger til å ha valper nå :) Jeg venter heller til jeg blir eldre og kan følge opp valpekjøperne mine og til jeg kan mye mer om rasen osv :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo! Du er 100% på å komme, ellers står jeg opp klokken 4 - drar opp til Frekhaug og drar deg ut av senga 8)

hehehehehe ja du får gjøre det :) huff det er så langt borte så jeg må nok opp i den tiden ja :P Men hvordan kommer du deg dit? Tar du bussen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...