Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordisk Vinner i Danmark

Caroline

Recommended Posts

Skrevet
:yes::D

Det spørs om det blir noe i det hele tatt. Jobben vil ikke gi meg fri. F*** ta!

Kjente jeg ble veldig glad i sjefen min, som sa at det selvfølgelig ikke var noe problem å avspasere den fredagen.

At jeg ikke har noen timer å avspasere enda, hadde ikke noe med saken å gjøre, det stolte hun på at jeg fikset.

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Det ordna seg likevel. Men jeg fikk litt på pukkelen for at jeg hadde meldt på uten å klarere først med jobben - men hvem pokker hadde trodd det skulle bli problemer med å skaffe en vikar 2 måneder fram i tid da??

Anyway - vi møtes i Danmark :whistle::P

Skrevet

Er det noen som skal nedover som kunne tenkt seg å stille en gal flat på søndagen?

Jeg stiller som tidligere nevnt JH på søndagen, og kan derfor ikke stille selv.

Mamma og Pappa reiser, frakter hunden til ringen, steller den og ordner alt som trengs. Det er kun snakk om å stille han i de få minuttene. Han er en litt krevende hund å gå med, så du bør helst ha litt erfaring med krevende hunder.

spørsmål - send meg en pm ;)

edit: Han står flott fristilt og du kan flytte ben ved å flytte på deg, så han er ikke krevende på at han ikke kan stå, mer på at han er veeeeldig glad :D

Skrevet

Jess, da er det klart, vi drar! Jeg skal stille Saeta og Otto, i hhv. åpen tispe og hann og reisefølget mitt (eier av Otto) skal stille Ottos far, også i åpen hann. Hotell bestilt og gode greier ;)

Skrevet

Klarer ikke heeelt å bestemme oss.... :closedeyes:

Ikke mange dagene igjen å gruble på nå.

Caroline: Kjører dere eller tar dere båten? Fra hvor til hvor i så fall?

Skrevet
Klarer ikke heeelt å bestemme oss.... :closedeyes:

Ikke mange dagene igjen å gruble på nå.

Caroline: Kjører dere eller tar dere båten? Fra hvor til hvor i så fall?

Kjører fra Halden :lol:

• 4 weeks later...
Skrevet

jeg tror jeg klikker... det har blitt dommerendring til irsk dommer og jeg meldte på en amerikansk tispe og IKKE oscar..

Jeg tror jeg blir gaaaaaal!

Er det noen som vet om man som i Norge kan få refundert beløpet ved dommerendring om man velger å ikke stille?

Skrevet

Og jeg glemte jo å si at blodprøven var godkjent :icon_redface: Var ikke så nervøs da jeg tok 2 vaksiner med 4 uker mellom, men jeg glemte jo bort hele prøven :) Men da holdt det, heldigvis :)

Skrevet

Vi er også påmeldt, men da formen ikke er på topp i øyeblikket får vi se hva det blir til. Har derfor ikke bestilt hotell ennå...

Forøvrig 11 Basenjis. Var vel som forventet. *Lure på hvem de andre 9 er* :)

Skrevet
36 flatter. Og jeg turte ikke melde på i mangel av handler :D

Det var da veldig få? Det pleier vel å være mange flere i Norge, av og til på små utstillinger til og med?

Skrevet
Vi er også påmeldt, men da formen ikke er på topp i øyeblikket får vi se hva det blir til. Har derfor ikke bestilt hotell ennå...

Forøvrig 11 Basenjis. Var vel som forventet. *Lure på hvem de andre 9 er* :D

Vi har ring ved siden av hverandre, vi!

Muligens har jeg også et ledig rom til overs...

Skrevet
Da ender det med null dansketur for min del pga dommerendringen.. surt..

Kjedelig!

Kanskje en burde melde på en amerikaner og en ire, så en har litt å gå på ved dommerbytter? :D

Forresten kjenner jeg pappa'n til Oscar'n din!

Skrevet
Kjedelig!

Kanskje en burde melde på en amerikaner og en ire, så en har litt å gå på ved dommerbytter? :D

Forresten kjenner jeg pappa'n til Oscar'n din!

ja, vurderte det, men droppet det fordi tispa ventet løpetid, men men, like greit, forkjølelsen har tatt meg så..

hehe, morro, du får hilse han da;) Da kjenner du jo sikkert eieren, Mette også da regner jeg med;)

Skrevet
ja, vurderte det, men droppet det fordi tispa ventet løpetid, men men, like greit, forkjølelsen har tatt meg så..

hehe, morro, du får hilse han da;) Da kjenner du jo sikkert eieren, Mette også da regner jeg med;)

Jupp, hun er svigermora mi! Og en god svigermor, ikke sånn TV-svigermor... :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...