Gå til innhold
Hundesonen.no

Coton de Tulear Zarek!

zareken

Recommended Posts

Bilder fra første utstilling:

2w386kh.jpg

ht70vs.jpg

5yduns.jpg

Første gangen vi var på utstilling, var i Bjerkvik 2006. Jeg & mamma hadde børstet og trent han, og syns han var sååå fin! Da vi kom til Bjerkvik, ville oppdretteren til Zarek se på han. Jeg bar han bort å satte han på bordet, pelsen sto i alle himmelretninger fordi jeg hadde fleecejakke på meg, så han var blitt "elektrisk". Oppdretteren så lenge og vel på han før hun sa "han er fin...men den pelsen!" Da så vi på de andre Cotonene, Zarek så ut som et pinnsvin i forhold!

Det var mamma som skulle gå med Zarek, jeg turte ikke enda! Da de kom inn i ringen nekte Zarek å gå, mamma nærmest dro han etter seg mens han lagde noen rare lyder. Og hva gjorde jeg? Jo, jeg lo så jeg nesten ikke klarte å holde meg oppreist!

Men til tross for at Zarek nektet å gå, så fikk han 1. premie & HP, så vi var fornøyd :lol: Vi hadde jo aldri vært på utstilling før så vi skjønte jo ikke! Morsomste utstillingen jeg ever har vært på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder fra utstilling i Kroken (Tromsø) 9. og 10 juni 2007!

Lørdag

v3j5ew.jpg

4zt8o8.jpg

ygq9.jpg

Lørdag var det Kristin, ei vi kjenner, som gikk med Zarek. Nå har heldigvis Zarek lært seg å gå ordentlig! Zarek gjorde det riktig bra, og vi var stolt av han! "Han fikk 17. mai sløyfe!" sa jeg og mamma overrasket. Zarek hadde fått 1. premie, HP, CK & cert!

Søndag

2h7qx75.jpg

20p674m.jpg

Søndag var det Camilla, storesøsteren min, som gikk med Zarek. Zarek gikk kjempebra denne gangen også. Akkurat som dagen før fikk Zarek 1. premie, HP, CK & cert :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere bilder:

Når vi hadde badet han :whistle: Syns han er så søt når han er våt :D

vhuupx.jpg

Bjervik September 2007

o5t5x4.jpg

2zi6fwg.jpg

3481t1k.jpg

Camilla som gikk med Zarek. Han gikk kjempefint, men manglet desverre ryggbuen! Fikk 1. premie & HP.

NKK Tromsø Oktober 2007

1zob8t5.jpg

2rmsj2c.jpg

11cd0jq.jpg

Zarek var med på utstilling på lørdagen den helger også, men det har jeg ingen bilder av fordi det var jeg som gikk med han. På begge utstillingene på lørdagen fikk han 1. premie & HP :ermm:

Men på søndagen, på NKK utstillingen, gikk Camilla med han. Vi hadde ikke så store fohåpninger, han hadde vel ikke forandret seg så veldig mye over natta? Zarek gikk ikke noe bra i ringen først, han hadde en merkelig kulrygget gangart som bare betydde en ting; han måtte drite! Zarek satte seg til å drite mitt i ringen... Heldigvis fikk de gå en gang til, og da gikk det bra!

Så skulle dommeren dele ut premier.. "er det er blåsløyfe hun har i hånden?" tenkte jeg.. Med ett begynte ringsekritæren i rote oppi en kasse under bordet, og Camilla fikk mange sløyfer i hånden; 1. premie, HP, CK, cert, CACIB, BIR & en grønn og rød sløyfe som vi ikke viste hva var for noe. Etter hvert skjønte vi at det var championat, tenk var lille ulldott & hushund var blitt champion etter sin 8 utstilling og før han var fylt 2 år! Vi var kjempestolte av han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så klart vil jeg det, og jeg takket jo for innspillet om å ha eget teppe i sofaen til hunden, det var en god idé
    • Nå nærmer det seg 1,5 år siden det ble stille i huset, og det er på tide at noen andre får glede av hundeutstyret og bøkene jeg har. Her er Finn-annonsene jeg har lagt ut: Hurtta Lifeguard sele rosa, størrelse 90, ubrukt: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390107305 Diverse apportbukker, rosa rute med hvitt bånd og neseprøver: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390101594 Diverse hundebøker: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/388869585 Jeg har et pent brukt tøybur til salgs. Det har vært brukt 5-6 ganger på utstillinger og konkurranser til groenendael-tispe. Kan hentes i bergensområdet. Ta kontakt om du er interessert, så sender jeg bilder og detaljer. Jeg har også Vari Kennel Ultra Fashion størrelse large til salgs. Må hentes i bergensområdet (sentrum/Åsane). Det er mye brukt, og har blant annet reist fra USA til Norge med hund i. Så det bærer preg av å være brukt. Ta kontakt om du vil vite mer om buret og få bilder av det. Det er denne fargen:
    • I prinsippet tenker jeg at så lenge det er en god raseklubb så har de en oversikt over oppdrettere som følger deres retningslinjer. Men det er mye rart i hundeverdenen, og det kan være ulike årsaker til at en oppdretter ikke er med der. Det er uansett et ok sted å starte, tenker jeg. Fikk ihvertfall et godt inntrykk av nettsidene deres og informasjonen der. Ellers finner du mange gode råd om både kjøp, kontakter og valpetiden om du søker litt rundt på forumet her. Det ligger mange år med samlet erfaring rundt om. Lykke til!
    • Tusen takk for tipset! Magefølelse er kjempevanskelig 😅 når er den reell, og når er det bare sider ved den andre parten man ikke setter pris på, og som man reagerer på?  Jeg kan nok bruke litt mer tid på puddelklubben sine sider. I dag blir det fort facebook og Instagram siden det er så visuelt og lett tilgjengelig, men går sikkert glipp av en del gode oppdrettere ved å ikke tenke at man kan ringe rundt litt.  Til mitt forsvar er det første gang jeg skal kjøpe rasehund, så jeg vet ikke helt hva jeg driver med 🙈
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...