Gå til innhold
Hundesonen.no

Coton de Tulear Zarek!


zareken

Recommended Posts

Bilder fra første utstilling:

2w386kh.jpg

ht70vs.jpg

5yduns.jpg

Første gangen vi var på utstilling, var i Bjerkvik 2006. Jeg & mamma hadde børstet og trent han, og syns han var sååå fin! Da vi kom til Bjerkvik, ville oppdretteren til Zarek se på han. Jeg bar han bort å satte han på bordet, pelsen sto i alle himmelretninger fordi jeg hadde fleecejakke på meg, så han var blitt "elektrisk". Oppdretteren så lenge og vel på han før hun sa "han er fin...men den pelsen!" Da så vi på de andre Cotonene, Zarek så ut som et pinnsvin i forhold!

Det var mamma som skulle gå med Zarek, jeg turte ikke enda! Da de kom inn i ringen nekte Zarek å gå, mamma nærmest dro han etter seg mens han lagde noen rare lyder. Og hva gjorde jeg? Jo, jeg lo så jeg nesten ikke klarte å holde meg oppreist!

Men til tross for at Zarek nektet å gå, så fikk han 1. premie & HP, så vi var fornøyd :lol: Vi hadde jo aldri vært på utstilling før så vi skjønte jo ikke! Morsomste utstillingen jeg ever har vært på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder fra utstilling i Kroken (Tromsø) 9. og 10 juni 2007!

Lørdag

v3j5ew.jpg

4zt8o8.jpg

ygq9.jpg

Lørdag var det Kristin, ei vi kjenner, som gikk med Zarek. Nå har heldigvis Zarek lært seg å gå ordentlig! Zarek gjorde det riktig bra, og vi var stolt av han! "Han fikk 17. mai sløyfe!" sa jeg og mamma overrasket. Zarek hadde fått 1. premie, HP, CK & cert!

Søndag

2h7qx75.jpg

20p674m.jpg

Søndag var det Camilla, storesøsteren min, som gikk med Zarek. Zarek gikk kjempebra denne gangen også. Akkurat som dagen før fikk Zarek 1. premie, HP, CK & cert :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere bilder:

Når vi hadde badet han :whistle: Syns han er så søt når han er våt :D

vhuupx.jpg

Bjervik September 2007

o5t5x4.jpg

2zi6fwg.jpg

3481t1k.jpg

Camilla som gikk med Zarek. Han gikk kjempefint, men manglet desverre ryggbuen! Fikk 1. premie & HP.

NKK Tromsø Oktober 2007

1zob8t5.jpg

2rmsj2c.jpg

11cd0jq.jpg

Zarek var med på utstilling på lørdagen den helger også, men det har jeg ingen bilder av fordi det var jeg som gikk med han. På begge utstillingene på lørdagen fikk han 1. premie & HP :ermm:

Men på søndagen, på NKK utstillingen, gikk Camilla med han. Vi hadde ikke så store fohåpninger, han hadde vel ikke forandret seg så veldig mye over natta? Zarek gikk ikke noe bra i ringen først, han hadde en merkelig kulrygget gangart som bare betydde en ting; han måtte drite! Zarek satte seg til å drite mitt i ringen... Heldigvis fikk de gå en gang til, og da gikk det bra!

Så skulle dommeren dele ut premier.. "er det er blåsløyfe hun har i hånden?" tenkte jeg.. Med ett begynte ringsekritæren i rote oppi en kasse under bordet, og Camilla fikk mange sløyfer i hånden; 1. premie, HP, CK, cert, CACIB, BIR & en grønn og rød sløyfe som vi ikke viste hva var for noe. Etter hvert skjønte vi at det var championat, tenk var lille ulldott & hushund var blitt champion etter sin 8 utstilling og før han var fylt 2 år! Vi var kjempestolte av han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...