Gå til innhold
Hundesonen.no

Kaninene mine ;)

Kristiin

Recommended Posts

Ble litt inspirert av enn annen tråd så her får dere en prestasjon av mine små dyr !

Pia

Fult navn: Kjelsli's Faina Pia

Mor:Vannkantens Glassmaneten

Far: Oliver

Rase: Løvehode/Dvervedder

Kjønn: 0,1

Opdretter: Ida Kjelsli

Født: 3 september 07.

- Om Pia -

Pia er der jeg vill kalle ett kjælighets barn.

Hun er ikke den kaninen som liker og ligge på fanget i timestvis og kose, når hun vill ha kos kommer hun bort til deg og legger aniktet sitt forsiktig i fanget og forlanger kos! Noen vill vell si hun ikke er så veldig pen, utstilings mesig, med sine halv blåe øyne, rosa ører som nesten står ut til sidene. Men gjennon det! Da er hun en nydelig kanin, med en personlig het som stråler gjennom! Vi har dreve noe smått med hopping i sommer, hun har hatt 5-6 øker sånn cirka. Hun er veldig motiverende og tar hinderene med stor etter å hoppet gjennom bakken en gang, og gjordt seg 'trygg' Håper vi har mer i vente med hopping! Har ikke deltat i noen konkurranser enda, det første vi skal gjøre er å melde oss inn i en lokal hoppe-klub, så vi kan hoppe litt andre steder enn hjem, så hun blir tryggere. Jeg vill nok si hun er inne i sin beste første-kull periode nå, så hun er prøve parret 2 ganger. Så vi får se om det er noe unger på vei. Og de kommer til å bli solgt som hoppe-kaniner.

11-1.jpg

DSC_0634.jpg

Kullet hennes: født 19 aug.

frstedag.jpg

Lewis

Fult navn: Tisu's Little Breveheart

Mor: kommer senere ..

Far: kommer senere ..

Rase: Løvehode

Kjønn: 1,0

Opdretter: kommer senere ..

Født: 10 mars 08.

Om Lewis -

Lewis vill jeg si har gått igjennom en del, tross sin alder, akkurat rundet 5 mnd.

En morgen, noen uker etter at vi henten hann, var han helt skeiv, gikk kun til høyre, pelsen var matt og øynene 'spratt' rundomkring i det lille hodet hans! Han fikk noen timer på seg mens jeg var på skolen til å prøve å bli bedre, men når jeg kom hjem var det ingen bedring. Her skulle det ikke taes noen sjanser, så turen gikk ned til tr.heim dyrehospital! De kunne ikke si noe stort de heler om hva det var, de trodde det enten var slag, eller hjernehindebetendelse. Det ente med at han fikk noen dager på seg til å bli bedre. Dagen etter var han noe smått bedre. En bedring kom, men hodet rettet seg kun litt opp, men ikke noe mer. Idag er han verdens lykkeligste kanin, hemmelig heten er at han må få springe og strekke på nakken. Noen dager gjør vi noen øvlser med hoppet, og da retter deg seg som regel opp. Når han springer i innhegningen med vennina si, da kan ingen se at det er noe galt med han. Siden han har fått ekstra mye omsorg som en lite nurk, er han veldig trygge på oss, han kan gode legge seg ned i fanget og sovne der. Lewis har akkurat begynt og gå med sele, her er det snakk om tålmodighet fra eieren når vi går tur.

Vi får se om det blir noe hopping med han senere.

1-5.jpg

12-1.jpg

Mia

Navn: Mia

Rase: Mix

Farge: Brun Siameser

Kjønn: 0,1

Født: Mai 06

Oppdretter: Ukjent ..

- Om Pia -

Mia er en mix, fikk opplyst dvervedder/løvehode, men tror det er noe mer inni bilder mulig Hermelin.

Vi hentet henne på frøya, mer er det ikke om henne.

Hun blir 4 i mai 08.

Mia har vært løs i ett år nå, og endelig er hun fanga inn, og vi driver og 'arbeider' med henne. Prøver å gjøre henne litt sosial :D

DSC_0074.jpg

Kåre

Fult navn: Kåre konradi

Mor: kommer senere ..

Far: kommer senere ..

Rase: Løvehode/Hermelin

Opdretter: kommer senere ..

Født: 15 mars 08.

Om Kåre -

Veldig sky enda, må arbeides enn del med :P

DSC_0088.jpg

DSC_0443.jpg

BLANDETE bilder av alle :P

DSC_0458.jpg

5669.jpg

10.jpg

4mnd-1.jpg

DSC_1297-1.jpg

DSC_0104.jpg

DSC_0616.jpg

DSC00905.jpg

DSC_0209.jpg

jes.jpg

jes1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...