Gå til innhold
Hundesonen.no

Kaninene mine ;)

Kristiin

Recommended Posts

Skrevet

Ble litt inspirert av enn annen tråd så her får dere en prestasjon av mine små dyr !

Pia

Fult navn: Kjelsli's Faina Pia

Mor:Vannkantens Glassmaneten

Far: Oliver

Rase: Løvehode/Dvervedder

Kjønn: 0,1

Opdretter: Ida Kjelsli

Født: 3 september 07.

- Om Pia -

Pia er der jeg vill kalle ett kjælighets barn.

Hun er ikke den kaninen som liker og ligge på fanget i timestvis og kose, når hun vill ha kos kommer hun bort til deg og legger aniktet sitt forsiktig i fanget og forlanger kos! Noen vill vell si hun ikke er så veldig pen, utstilings mesig, med sine halv blåe øyne, rosa ører som nesten står ut til sidene. Men gjennon det! Da er hun en nydelig kanin, med en personlig het som stråler gjennom! Vi har dreve noe smått med hopping i sommer, hun har hatt 5-6 øker sånn cirka. Hun er veldig motiverende og tar hinderene med stor etter å hoppet gjennom bakken en gang, og gjordt seg 'trygg' Håper vi har mer i vente med hopping! Har ikke deltat i noen konkurranser enda, det første vi skal gjøre er å melde oss inn i en lokal hoppe-klub, så vi kan hoppe litt andre steder enn hjem, så hun blir tryggere. Jeg vill nok si hun er inne i sin beste første-kull periode nå, så hun er prøve parret 2 ganger. Så vi får se om det er noe unger på vei. Og de kommer til å bli solgt som hoppe-kaniner.

11-1.jpg

DSC_0634.jpg

Kullet hennes: født 19 aug.

frstedag.jpg

Lewis

Fult navn: Tisu's Little Breveheart

Mor: kommer senere ..

Far: kommer senere ..

Rase: Løvehode

Kjønn: 1,0

Opdretter: kommer senere ..

Født: 10 mars 08.

Om Lewis -

Lewis vill jeg si har gått igjennom en del, tross sin alder, akkurat rundet 5 mnd.

En morgen, noen uker etter at vi henten hann, var han helt skeiv, gikk kun til høyre, pelsen var matt og øynene 'spratt' rundomkring i det lille hodet hans! Han fikk noen timer på seg mens jeg var på skolen til å prøve å bli bedre, men når jeg kom hjem var det ingen bedring. Her skulle det ikke taes noen sjanser, så turen gikk ned til tr.heim dyrehospital! De kunne ikke si noe stort de heler om hva det var, de trodde det enten var slag, eller hjernehindebetendelse. Det ente med at han fikk noen dager på seg til å bli bedre. Dagen etter var han noe smått bedre. En bedring kom, men hodet rettet seg kun litt opp, men ikke noe mer. Idag er han verdens lykkeligste kanin, hemmelig heten er at han må få springe og strekke på nakken. Noen dager gjør vi noen øvlser med hoppet, og da retter deg seg som regel opp. Når han springer i innhegningen med vennina si, da kan ingen se at det er noe galt med han. Siden han har fått ekstra mye omsorg som en lite nurk, er han veldig trygge på oss, han kan gode legge seg ned i fanget og sovne der. Lewis har akkurat begynt og gå med sele, her er det snakk om tålmodighet fra eieren når vi går tur.

Vi får se om det blir noe hopping med han senere.

1-5.jpg

12-1.jpg

Mia

Navn: Mia

Rase: Mix

Farge: Brun Siameser

Kjønn: 0,1

Født: Mai 06

Oppdretter: Ukjent ..

- Om Pia -

Mia er en mix, fikk opplyst dvervedder/løvehode, men tror det er noe mer inni bilder mulig Hermelin.

Vi hentet henne på frøya, mer er det ikke om henne.

Hun blir 4 i mai 08.

Mia har vært løs i ett år nå, og endelig er hun fanga inn, og vi driver og 'arbeider' med henne. Prøver å gjøre henne litt sosial :D

DSC_0074.jpg

Kåre

Fult navn: Kåre konradi

Mor: kommer senere ..

Far: kommer senere ..

Rase: Løvehode/Hermelin

Opdretter: kommer senere ..

Født: 15 mars 08.

Om Kåre -

Veldig sky enda, må arbeides enn del med :P

DSC_0088.jpg

DSC_0443.jpg

BLANDETE bilder av alle :P

DSC_0458.jpg

5669.jpg

10.jpg

4mnd-1.jpg

DSC_1297-1.jpg

DSC_0104.jpg

DSC_0616.jpg

DSC00905.jpg

DSC_0209.jpg

jes.jpg

jes1.jpg

Skrevet

Så fine de er! Har bare sett Pia og Lewis før jeg, skjønner du :D

Bare sier ifra, men det er en skrivefeil her. Det står "Om Pia" når det skal stå Mia :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...