Gå til innhold
Hundesonen.no

Kaninene mine ;)


Kristiin

Recommended Posts

Ble litt inspirert av enn annen tråd så her får dere en prestasjon av mine små dyr !

Pia

Fult navn: Kjelsli's Faina Pia

Mor:Vannkantens Glassmaneten

Far: Oliver

Rase: Løvehode/Dvervedder

Kjønn: 0,1

Opdretter: Ida Kjelsli

Født: 3 september 07.

- Om Pia -

Pia er der jeg vill kalle ett kjælighets barn.

Hun er ikke den kaninen som liker og ligge på fanget i timestvis og kose, når hun vill ha kos kommer hun bort til deg og legger aniktet sitt forsiktig i fanget og forlanger kos! Noen vill vell si hun ikke er så veldig pen, utstilings mesig, med sine halv blåe øyne, rosa ører som nesten står ut til sidene. Men gjennon det! Da er hun en nydelig kanin, med en personlig het som stråler gjennom! Vi har dreve noe smått med hopping i sommer, hun har hatt 5-6 øker sånn cirka. Hun er veldig motiverende og tar hinderene med stor etter å hoppet gjennom bakken en gang, og gjordt seg 'trygg' Håper vi har mer i vente med hopping! Har ikke deltat i noen konkurranser enda, det første vi skal gjøre er å melde oss inn i en lokal hoppe-klub, så vi kan hoppe litt andre steder enn hjem, så hun blir tryggere. Jeg vill nok si hun er inne i sin beste første-kull periode nå, så hun er prøve parret 2 ganger. Så vi får se om det er noe unger på vei. Og de kommer til å bli solgt som hoppe-kaniner.

11-1.jpg

DSC_0634.jpg

Kullet hennes: født 19 aug.

frstedag.jpg

Lewis

Fult navn: Tisu's Little Breveheart

Mor: kommer senere ..

Far: kommer senere ..

Rase: Løvehode

Kjønn: 1,0

Opdretter: kommer senere ..

Født: 10 mars 08.

Om Lewis -

Lewis vill jeg si har gått igjennom en del, tross sin alder, akkurat rundet 5 mnd.

En morgen, noen uker etter at vi henten hann, var han helt skeiv, gikk kun til høyre, pelsen var matt og øynene 'spratt' rundomkring i det lille hodet hans! Han fikk noen timer på seg mens jeg var på skolen til å prøve å bli bedre, men når jeg kom hjem var det ingen bedring. Her skulle det ikke taes noen sjanser, så turen gikk ned til tr.heim dyrehospital! De kunne ikke si noe stort de heler om hva det var, de trodde det enten var slag, eller hjernehindebetendelse. Det ente med at han fikk noen dager på seg til å bli bedre. Dagen etter var han noe smått bedre. En bedring kom, men hodet rettet seg kun litt opp, men ikke noe mer. Idag er han verdens lykkeligste kanin, hemmelig heten er at han må få springe og strekke på nakken. Noen dager gjør vi noen øvlser med hoppet, og da retter deg seg som regel opp. Når han springer i innhegningen med vennina si, da kan ingen se at det er noe galt med han. Siden han har fått ekstra mye omsorg som en lite nurk, er han veldig trygge på oss, han kan gode legge seg ned i fanget og sovne der. Lewis har akkurat begynt og gå med sele, her er det snakk om tålmodighet fra eieren når vi går tur.

Vi får se om det blir noe hopping med han senere.

1-5.jpg

12-1.jpg

Mia

Navn: Mia

Rase: Mix

Farge: Brun Siameser

Kjønn: 0,1

Født: Mai 06

Oppdretter: Ukjent ..

- Om Pia -

Mia er en mix, fikk opplyst dvervedder/løvehode, men tror det er noe mer inni bilder mulig Hermelin.

Vi hentet henne på frøya, mer er det ikke om henne.

Hun blir 4 i mai 08.

Mia har vært løs i ett år nå, og endelig er hun fanga inn, og vi driver og 'arbeider' med henne. Prøver å gjøre henne litt sosial :D

DSC_0074.jpg

Kåre

Fult navn: Kåre konradi

Mor: kommer senere ..

Far: kommer senere ..

Rase: Løvehode/Hermelin

Opdretter: kommer senere ..

Født: 15 mars 08.

Om Kåre -

Veldig sky enda, må arbeides enn del med :P

DSC_0088.jpg

DSC_0443.jpg

BLANDETE bilder av alle :P

DSC_0458.jpg

5669.jpg

10.jpg

4mnd-1.jpg

DSC_1297-1.jpg

DSC_0104.jpg

DSC_0616.jpg

DSC00905.jpg

DSC_0209.jpg

jes.jpg

jes1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...