Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva kan dette være for noe?

BDD Girl

Recommended Posts

Skrevet

Jeg velger naivt å tro at det er en blandingshund, og jeg håper inderlig ikke at det er en ulvehybrid.

Ut fra bildet så er det en del ting som gjør at jeg blir usikker. Det er perlsfarge, ørene og halen.

Pelsfargen er litt (ikke husky farge)... og lite schäfer, men kanskje noe belgisk fårehund (terv-malle)

Halen har dog en liten merksnodig farge og er strittende... Minner jo litt om en ulvehale...

Jeg velger å tro det er en baldingshund av noe slag. Renraset vil jeg hvertfall bestride, da jeg ALDRI har sett en slik hund før. Alaskahuskyer er jo "bastarder" er de ikke?

Skrevet

Heller og mot blandingshund. Men han som har tatt bildet mener "hunden" hadde "annerledes" oppførsel, og det så ut som om den gravde etter mat. Men en hund som lukter noe godt vil jo også grave.

Tok et søk på dingo, og fikk opp et par som var veldig lik denne. Men har min sterke tvil om at det flyr rundt en Dingo i Sverige. :)20070711_dingo.jpg

Dette er ulvehybridene som står stilt ut på Tøyen. Synes ikke de er så like den første avbildede "hunden" akkurat. De er mer ulvelike enn hva denne er.

459113_hcaef292a829c5afae2e3_562x450.jpeg

Her er noen Alaska Huskys

459125_ha96cdf07f376ae48f516_562x450.jpeg

Skrevet

Det er flere ulvehybrider i grensetraktene og de er nok ganske uhomogene til utseendet, så det kan godt väre en sånn du har sett.

Hvor i Sverige var det du så den (jeg bor jo på svenskesiden av grensa :) )

Skrevet

Hvis det ikke er ulv i den, så er det i hvert fall blanding av en eller flere polare raser.

Dette er ulvehybridene som står stilt ut på Tøyen. Synes ikke de er så like den første avbildede "hunden" akkurat. De er mer ulvelike enn hva denne er.

459113_hcaef292a829c5afae2e3_562x450.jpeg

Nå trenger jo ikke den ene ulvehybriden ligne særlig på den andre. Blir litt merkelig å sammenligne bildet ditt med dette bildet av (dårlig) utstoppede hybrider.

Her er noen Alaska Huskys

459125_ha96cdf07f376ae48f516_562x450.jpeg

Alaskan husky er jo egentlig ikke en rase, den kan komme i ganske mange fasonger og farger...

Skrevet
457770_hdcd68432d1a16d4bdd26_650x487.jpeg

Bildet er tatt i Sverige, ikke så langt unna grensa til Norge. Noen tips til hva dette kan være?

For meg ser det ut som det kan være alaska husky med mye siberian i seg ... EDIT: Hm, den hadde jo endel likheter med Saarlos Wolfhounden du viste bilde av, Argyros.

Skrevet
457770_hdcd68432d1a16d4bdd26_650x487.jpeg

Bildet er tatt i Sverige, ikke så langt unna grensa til Norge. Noen tips til hva dette kan være?

Tja, jeg tror vel kanskje at det er alaska husky med en god dæsj siberian i seg jeg, da..

Dette er min Gubbelille - han er alaska husky:

Tommy_uler.jpg

Dette er en siberian husky:

konyak.JPG

Og dette er enda en siberian husky:

stellapol04.jpg

Og dette er ulver :ahappy: :

Espen_og_ungulver_uler.jpg

Skrevet
Det er flere ulvehybrider i grensetraktene og de er nok ganske uhomogene til utseendet, så det kan godt väre en sånn du har sett.

Hvor i Sverige var det du så den (jeg bor jo på svenskesiden av grensa :ahappy: )

Jeg vet ikke hvor i Serige det var. Er ikke jeg som har tatt bildet.

Hvis det ikke er ulv i den, så er det i hvert fall blanding av en eller flere polare raser.

Nå trenger jo ikke den ene ulvehybriden ligne særlig på den andre. Blir litt merkelig å sammenligne bildet ditt med dette bildet av (dårlig) utstoppede hybrider.

Alaskan husky er jo egentlig ikke en rase, den kan komme i ganske mange fasonger og farger...

Jeg vet da, at AH ikke er en rase, men betegnelsen for blandinger med polarhunder i seg.

Gikk hunden/ulvehybriden bare løs rundt på området?

Ser ut som den gjorde det ja. Og i følge han som har tatt bildet så gjorde den det.

Tja, jeg tror vel kanskje at det er alaska husky med en god dæsj siberian i seg jeg, da..

Dette er min Gubbelille - han er alaska husky:

Tommy_uler.jpg

Dette er en siberian husky:

konyak.JPG

Og dette er enda en siberian husky:

stellapol04.jpg

Og dette er ulver :barfy: :

Espen_og_ungulver_uler.jpg

Er det jeg mener og. At det er en AH med en god dose Husky i seg.

Gubbelille var pen da :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er det SÅ lett for dem å bytte ut en kjøper da? Som de forhåpentligvis har hatt et par møter med, snakket med og "godkjent"?   De kan faktisk heller ikke bare trekke kjøpet der og da, isåfall kan du anmelde dem for svindel. I motsetning til en del andre lovbrudd i "hundebransjen" mistenker jeg at det også vil bli tatt mer på alvor siden det er et økonomisk lovbrudd og ikke dyrevelferdsmessig.
    • Beklager først innlegg, trolig en hang up. Ja vet det er avtalebrudd, men oppdrettere har mye makt. Har selv vært ute for det selv. Og kjøpte valp derfra. Prisen sto der, og jeg bare nevnte at det var en høyere pris en retrieverklubben hadde. Fikk da beskjed om at ho hadde masse på venteliste så jeg fikk betale eller miste valpen... 
    • Har ikke vært borti det selv personlig, men har hørt om andre som har det; og som da har betalt 'ekstra'. Dette har vært blandingsrase i tillegg.   Men som Simira skriver, avtalebrudd ja.
    • Det er avtalebrudd. Jeg har aldri hørt om eller vært borti det, men hvis de har annonsert en "vare" til en pris så er de forpliktet til den prisen hvis de har inngått en avtale med kjøper uten at noe annet er nevnt.  Hvis de FØR avtale om kjøp sier at annonsen bare er veiledende og valpen koster så mye mer så er det noe annet.  Jeg ville uansett tenkt meg grundig om før jeg evt. kjøpte av en slik oppdretter.
    • Jeg har opplevd det selv, nær familie har opplevd det, og mange jeg kjenner.    De er interessert i et kull, setter seg på valpeliste, blir godkjent som valpekjøpere, møter oppdretter. Oppdretter kyder av kjøper,og forteller at det er akkurat slike kjøpere hen er ute etter, og er veldig nøye med hvem hen selger til. Så skal valpen hentes, penger overleveres- og da har prisen vært en annen en det som sto i annonsen.  Oppdretters unnskyldninger er: Det er veldig gode valper Alle andre tar de prisene Raseannonsen er bare veiledende De har så mange på liste at de velger de som betaler mest   Og hvis en setter spørsmåltegn med det så: Ja hvis du ikke gidder å betale så mye så har jeg mange andre i kø Disse linjene selges ikke til hvilken som helst pris har du  et problem med det så er du ikke rett kjøper..   Har dere vært borti dette? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...