Gå til innhold
Hundesonen.no

Spike og Isis

ToneC

Recommended Posts

Skrevet

Det gikk litt fort i svingene i sommer, og plutselig har Spike fått en lillesøster. Isis er en egyptisk gudinne og det beste jeg vet to ganger. :D

Spike er en papillon på 2,5 år som har opprykk til klasse to i lydighet, og som er trent i agility. Pga skade i ryggen kan han ikke lenger gå agility, men vi får se om det blir mer lydighet om han tåler det, samt litt spor.

Isis er 11 uker i dag, en liten sheltiefrøken med egne meninger og masse iver. Hun er primært tiltenkt agility, lydighet og litt spor.

_FHF1008b.jpg

Spike er hoppende glad

18032008(002).jpg

Spike og meg på skitur, noe han digger...

_FHF0997.jpg

Isis

_FHF1028.jpg

Isis rasker over verandaen :D

Skrevet

Spike er den tøffeste lille hunden jeg vet om tror jeg uten at jeg har møtt han engang! Tror Emma hadde smeltet sammen til en liten våt flekk på bakken om hun hadde fått truffet på den karen :D

Isis ser også kjempe herlig ut, hun kommer sikkert til å bli en knall agilityvoff! Lykke til med henne. :D

Skrevet

*vinker til Spike og Isis og sier de får komme og leke når som helst* :D Sikker på at Isis savner oss litt... :D

Skrevet

Takk, takk :lol: Isis sin mamma heter Sunborne Quantas Qi og Artig, pappaen er Shelridge Starmaker (Paris).

Spike er ikke veldig fan av lillesøster, han gjør sitt ytterste for å unngå henne. Søskenkjærlighet?

Både Isis og Spike savner nok Mikkel. Isis blir fremdeles gal om man sier borte-bø, og Spike glemmer ingen som har pølsebiter i lommen..

Wretch: valpesosialisering er bra. Skal du på noe valpekurs her oppe?

Skrevet
Takk, takk :lol: Isis sin mamma heter Sunborne Quantas Qi og Artig, pappaen er Shelridge Starmaker (Paris).

Spike er ikke veldig fan av lillesøster, han gjør sitt ytterste for å unngå henne. Søskenkjærlighet?

Både Isis og Spike savner nok Mikkel. Isis blir fremdeles gal om man sier borte-bø, og Spike glemmer ingen som har pølsebiter i lommen..

Jeee, har "planlagt" hundevis nå i september, må bare få orden på ekskursjoner i forb. med universitet osv. Det er mulig de kræsjer.

Skrevet
Takk, takk :wub: Isis sin mamma heter Sunborne Quantas Qi og Artig, pappaen er Shelridge Starmaker (Paris).

Fineste IPO veskehund sheltien det. :wub:

Skrevet
Du kan jo sjekke hjemmesiden vøtt :ahappy:

Sto ikke der da jeg sjekket hvertfall ,men jeg klarte å snuse opp oppdretteren sin side, så jeg fant det til slutt. Hehe :ahappy: Spennende valp, Paris har gitt veldig mye bra. Lykke til med henne.

• 1 month later...
Skrevet

Isis er nå blitt 4 måneder allerede!

DSC02198.jpg

DSC02160.jpg

Fremdeles like gal, men med litt færre tenner ;)

Spike har lært sin nye søster å kose på sofaen:

DSC02192.jpg

....men klarer fremdeles ikke å la henne vinne leken...:

DSC02170.jpg

Neste helg skal Isis på valpeshow, det kan bli spennende da jeg er helt grønn i uttillingsringen. Men da lærer hun forhåpentligvis at det er sinnsykt gøy i slike miljøer, noe som kommer godt med når vi begynner å konkurrere om et par år...

Are Thoresen klarer forhåpentligvis å reparere ryggen til Spike, gjør han det blir jeg ufattelig glad!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...