Gå til innhold
Hundesonen.no

K test, funksjonsanalyse, mentaltest- hjelp!


Aya

Recommended Posts

Puma nærmer seg 12 mnd med stormskritt, og må begynne å tenke på å mentalteste han.. Dere som kan noe om dette- fortell litt da :D Hva er forskjelen, hva er best, må hunden kunne noe spesielt før testen? Hvor, når, hvordan??

:? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puma nærmer seg 12 mnd med stormskritt, og må begynne å tenke på å mentalteste han.. Dere som kan noe om dette- fortell litt da :D Hva er forskjelen, hva er best, må hunden kunne noe spesielt før testen? Hvor, når, hvordan??

:? :wink:

Hunden din skal kunne være seg selv - man øver overhodet ikke på noe FØR en MENTALTEST...! Da er poenget vekke med å ta den.

Hvilken test du tar, er opp til deg. Hos mange raser er K testen et avlskrav.Dette er den mionste mentaltesten man har. MH testen er større, og er sjelden å finne i Norge ennå - de fleste reiser til Sverige for å ta MH test. Dette gjelder også Korningen, som er den største mentaltesten.

Angående HVOR, så må du sjekke dette med raseklubbene - shæferfolkene er flinke til å arrangere K tester, rotweiler klubbene er det, og til en viss grad dobermannklubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden din skal kunne være seg selv - man øver overhodet ikke på noe FØR en MENTALTEST...! Da er poenget vekke med å ta den.

Hvilken test du tar, er opp til deg. Hos mange raser er K testen et avlskrav.Dette er den mionste mentaltesten man har. MH testen er større, og er sjelden å finne i Norge ennå - de fleste reiser til Sverige for å ta MH test. Dette gjelder også Korningen, som er den største mentaltesten.

Angående HVOR, så må du sjekke dette med raseklubbene - shæferfolkene er flinke til å arrangere K tester, rotweiler klubbene er det, og til en viss grad dobermannklubben.

Tror ikke du trenger mer forklaring enn dette... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det eieren som er hundens fører under mentaltestene? For om jeg skulle ha mentaltestet Tinka hadde det vært en dårlig ide å sette meg som føreren hennes' date=' siden jeg selv alltid skvetter på skudd...[/quote']

nei ikke nødvendigvis. jeg går ikke selv med hundene da for jeg og er skuddredd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte og på det.. For Puma søker alltid til meg for å få støtte og jeg kunne tenkt meg å latt noen andre gå med han for å se hvordan han reagerer når han ikke har meg i ryggenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...