Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling

YeChickoKooel

Recommended Posts

Skrevet
Jeg har et bikkjedyr som er nesten helt lik det Calina forklarer. Hvis halen ALDRI ligger rett ut (slik den skal på min rase), hvordan lærer man det inn da?

Er ikke din hund bare valpen?

Skrevet

5 mnd. Vil den gå ned av seg selv? Andre labradorvalper (som er yngre, ca. 4 mnd) har halen rett ut til tider, har aldri denne tøtta hatt.

Skrevet
Nå er det noen dager siden det er skrevet noe her, men jeg har ikke sett denne tråden før nå.

Min Diezel tror han er verdens navle,og hans haleføring beviser det. Vi har aldri fått noe negativt på hans halefeste eller haleføring til nå. han har fått på kritikker at han er "Mycket maskulin og arrogant i sitt sett", han har fått "Bra haleføring", "big temprament ","Exiting and powerful dog" -ikke alt dette på samme kritikken da...-men ingen har hvertfall kommentert negativt min "lille" jypling som mesteparten av tiden i ringen, fører ann både tempo og presentasjon..

Det har tvert imot vært positivt med det lille ekstra showet for de fleste.

:)

(og underholdende til tider...)

og som et P.S, så er ikke hans oppførsel utpreget dårlig dominant om noen skulle tenke dette - han er en livsglad (med trykk på glad) fjortis som tror hele verden elsker ham like mye som han elsker den..

Som Emma sier er det jo avhengig av rase. I rasestandarden til min rase står det at halen aldri skal bæres høyere enn rygglinjen, så da får man en del trekk om hunden vifter med flagget til værs ;)

Men jeg tviler ikke på at din hund er et flott syn i ringen :D

Skrevet
5 mnd. Vil den gå ned av seg selv? Andre labradorvalper (som er yngre, ca. 4 mnd) har halen rett ut til tider, har aldri denne tøtta hatt.

Jeg kjenner ikke labrador, men unge bernervalper kan bære halen høyere enn det de gjør som voksne, fordi den er "styrestang" - og fordi alt er så pokkers moro og spennende og nytt, så halen kommer opp.

Men, det er jo umulig å uttale seg om din hund uten å se den. Er det halefestet som er høyt, så blir haleføringen sjelden bra. Er det en hund med mye selvtillit, kan det om ønskelig dempes noe. Jeg ville dog ikke stresset med dette på en valp, for det er så mye annet å tenke på i den alderen. Jeg ville ikke risikert å gjøre utstilling til noe negativt, ved å jobbe med å få ned halen, men heller vente til utstilling er mer nøytralt for hunden (verken überspennende eller småskummelt).

Skrevet

Veldig mange labradorer har høy haleføring når de er unge, og så synker den etterhvert. Aussien min har ganske høy haleføring, men helt korrekt halefeste. Noen dommere trekker for det, andre ikke. Rasen er også en kuperingsrase, så de fleste dommerne legger kun vekt på festet. Men det ødelegger helhetsinntrykket, helt klart.

Skrevet

Det står ingen ting om aussiens hale "høyde" i rasebeskrivelsen da halen egentlig skal kuperes. Halefestet skal dog bedømmes, men jeg vet også at flere aussier har fått trekk for for høy hale, og en og annen for for kort lav hale. Det skal ikke være så lett;)

Når jeg gikk med setteren for mange herrens år siden så fikk jeg tips om å slå ned, evt stryke ned halen. Når hun løp var halen lav uansett da, så det problemet hadde jeg ikke, men som med andre ting vil jeg tro at det hjelper å stoppe opp og ikke fortsette før halen er der den skal være, evt "løpe de ned". Jeg må løpe ned RR'n til sambo først, for med meg skal hun absolutt ha så gigantisk høye kneløft at hun ser ut som en vinglepetter i fronten (jepp, jeg har lært henne høye kneløft...).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...