Gå til innhold
Hundesonen.no

Flåtthalsbånd

Recommended Posts

Faren min har vært en uke i sverige, og i den forbindelse ba jeg ham kjøpe et flåtthalsbånd til casper, da det er mye billigere der. Men da han spurte etter det i en dyrebutikk, sa de at flåtthalsbåndene var trukket tilbake i hele sverige, og at de var under utredning.

Noen som vet hvorfor? Er det fordi de skader hunden? Mennesker? Eller av sympati for flåtten?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på grunnen, tror at det var noe som var giftig for dyret i det, var mamma som fikk vite det da hun skulle kjøpe flåtthalsbånd til kattene + at de hadde fått mye klager på at det var lett for kattene å henge seg opp i halsbåndene og ikke komme seg løs igjen.

Dersom jeg skulle fått flåtthalsbånd til hunden så ville jeg valgt et fra apoteket :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har hørt har disse flåtthalsbåndene man får kjøpt fritt på dyrebutikk her i Norge, forårsaket dødsfall hos hund.

Mulig det er derfor de ikke selges lengre i Sverige, mens man fortsatt får de som selges via apoteket?

http://www.hestene.no/forum/showthread.php...%E5tthalsb%E5nd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et, av merket Mowgli. Hadde det i 2 uker, før jeg tok det av.

Hvorfor? fordi bikkja ble full av flått. Plukket vekk 4-5 stykker bare fra skuldrene.. Hver dag.

Nå har hun gått uten i 4 uker, og plukker gjenomsnittelig av 3 flått i uka tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Grunnen til at en del av flåtthalsbåndene i dyrebutikk er kallt tilbake er fordi de inneholder Teethree olje og dette er nå , så vidt jeg har forstått, blitt ulovlig å bruke i produkter til dyr. Hva årsaken til dette er vet jeg desverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...