Gå til innhold
Hundesonen.no

Til deg som har lyst på aussie

Poter

Recommended Posts

Har sett den før, fikk like mye frysninger denne gangen :lol: Skjønner meg ikke på meg selv. :lol:

I LOVE AUSSIES!! :)

Mhm :)

Samtidig er det ganske utrolig å tenke på hvor mye som må bo i en aussie for at den skal greie å gjete storfe...! Og dermed at den typen hund virkelig ikke passer for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de mini aussiene, eller hva de kalles. finnes de her i Norge ?

Tror ikke det finnes noen av de i Norge nei, vet at det finnes en (og kanskje det har kommet flere nå, har i allefall vært snakk om det) til Sverige.

Som med alle "dverg" raser som blir laget for å få en mindre og "lettere" hund mentalt så er jeg ikke særlig begeistret må jeg si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff huff, triste greier...

De miniatyrene kunne se ok ut, men toy ble helt.... . <_<

Men Lone! Flott film! Og ja, når man ser åssen aussien gjeter kyr, så skjønner man den snappinga som ligger latent i fler av dem. (deriblandt Bridie)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff huff, triste greier...

De miniatyrene kunne se ok ut, men toy ble helt.... . <_<

Men Lone! Flott film! Og ja, når man ser åssen aussien gjeter kyr, så skjønner man den snappinga som ligger latent i fler av dem. (deriblandt Bridie)

Ja den snappinga kjenner man fort igjen :blink: My gjør sånn på skoene mine når hun vil at jeg skal gå en annen vei :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøv og tull, det sier jo seg selv. Tenk hvor mange aussier som bare får tusleturer i "dogparken" og litt lek med frisbee på samme plass! En aussie som bor inne sammen med eieren sin, får være med på nesten alt, blir trent i ting den og eieren elsker og får masse fine turer og familiekos har det helt utmerket og det vet egentlig du også. :blink:

Her er en aussie som ser snø for første gang!

Det er som å se My, bare at My er litt villere og galere mens hun gjør alt hun gjør. Det går liksom litt fortere enn det gjør hos hunden over :P

EDIT:

Hihi, se denne :P Jeg hadde daua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aussier er kjempeflotte, står på favoritt listen min på raser. Det er definitivt en rase jeg skal ha en gang i tiden. Forresten, de små aussiene var ikke fine, hva er vits å lage sånne? Orginalene er mye finere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aussier er kjempeflotte, står på favoritt listen min på raser. Det er definitivt en rase jeg skal ha en gang i tiden. Forresten, de små aussiene var ikke fine, hva er vits å lage sånne? Orginalene er mye finere.

Har ikke så mye med hva som er fint og ikke fint i mine øyne, men å lage mindre og enklere versjoner av en brukshund syns jeg er helt feil. :blink:

(ps: jeg er ikke sint på deg altså :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye med hva som er fint og ikke fint i mine øyne, men å lage mindre og enklere versjoner av en brukshund syns jeg er helt feil. :P

(ps: jeg er ikke sint på deg altså :P)

Jeg mener det sånn jeg også, dårlig til å utrykke med ordet "fint" :P

Skjønte at du ikke av sint på meg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøv og tull, det sier jo seg selv. Tenk hvor mange aussier som bare får tusleturer i "dogparken" og litt lek med frisbee på samme plass! En aussie som bor inne sammen med eieren sin, får være med på nesten alt, blir trent i ting den og eieren elsker og får masse fine turer og familiekos har det helt utmerket og det vet egentlig du også. :D

Her er en aussie som ser snø for første gang!

Det er som å se My, bare at My er litt villere og galere mens hun gjør alt hun gjør. Det går liksom litt fortere enn det gjør hos hunden over :D

EDIT:

Hihi, se denne :P Jeg hadde daua!

Ja, jeg vet :D

Men kjære tid for noen skravlebøtter på den siste videoen -og da tenker jeg på både hund OG eier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...