Gå til innhold
Hundesonen.no

Innkalling


Knøttene

Recommended Posts

Jeg har god innkalling på hunden min, men jeg tviler på at han lyder hvem som helst.

Da tenker jeg ikke nødvendigvis på vilt fremmede, men f.eks venner av meg som han har møtt innimellom, men kanskje ikke har noe særlig forhold til.

Skal man forvente at hunden kommer når de roper?

Hvis man sier at man har 100% innkalling på hunden sin, gjelder det da hvem som helst?

Eller gjelder det kun når det er en selv som gir kommandoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved ikke helt hvodan man definerer 100% indkalding her, men i Danmark definerer man det med at man kan kalde hunden til sig i møde med andre hunde, mennesker, kat og ræv.

Edit: Nej ingen andre end jeg og typen skal eller kan kalde dem til sig 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ville jeg ikke forventet. Men siden jeg bruker klapping som signal, så spørs det om de ikke lystrer likevel..

Sett fra andre siden, så vil jeg svært gjerne at andres hunder skal lystre mitt signal, da.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hvis jeg er tilstede når Marco går løs så er det kun meg han hører på, men når han har andre mennesker som passer han så forventer jeg og vet at han kommer når de ber han om det. Men han kommer ikke hvis et fremmed menneske ber han om det og det er jeg fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Rikke var sånn, hun hørte kun på meg. Det var faktisk ganske frustrerende for de som skulle passe henne, siden hun da plutselig hverken gikk pent i bånd eller kom på inkalling. Så i grunnen håper jeg at Kahlo skal lære seg å lystre folk hun kjenner, enklere å sette henne bort da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe det har jo noe med rasen å gjøre. Hvis jeg er tilstede så hører hun bare på meg , men er jeg borte så hører hun kunn på den som holder båndet hennes.

Hvorfor har det noe med rasen å gjøre egentlig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe det har jo noe med rasen å gjøre. Hvis jeg er tilstede så hører hun bare på meg , men er jeg borte så hører hun kunn på den som holder båndet hennes.

Hehe mja jo, men Rikke var en cavalier, de er vel ikke akkurat spesielt kjente for å være enmannshund. Men ser jo det på valpen her da (riesen) hun gidder ikke gå bort til hvemsomhelst bare fordi de prater til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiza, min hund lyer alle som hun kjenner. Hun er veldig lydig og er vant med at mange forskjellige komanderer henne. Dette er fordi vi er mange i familien som har ansvar for henne. Jeg synest det er greit at hun lyer alle for viss vi er på besøk å sånn er det greit at vertene kan si at hun skal gå å legge seg osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...