Gå til innhold
Hundesonen.no

Avstemming, sommelig


Kristiin

Beste bildet?  

16 stemmer

  1. 1. Mest sommelig-

    • 1.
      14
    • 2.
      0
    • 3.
      1
    • 4.
      0
    • 5.
      0
    • 6.
      1
    • 7
      0
    • 8.
      0


Recommended Posts

Hei :)

Jeg har tenkt og få framkalt ett bilde av kanin(ene) mine som jeg kan ha på rommet, men jeg trenger litt hjelp til å velge.

-Skal være sommelig - sommerbilde.

-Gjerne vite hvorfor du synes det bildet er best.

-Hva jeg eventuelt kan endre.

-Hvorfor ikke det andre (feil vinkel, feil lys, klarhet osv.. )

1.DSC_1297-1.jpg

-det synes jeg personlig er veldig pen, og rent og får den sommerfølelsen!

2.7.jpg

-natulig, men liker ikke gjerde i bakgrunnen, vet ikke hvordan jeg redigerer bort, men blir det den samme kvaliteten på bildet -vis du redigerer bort gjerdet?

3.6.jpg

-Natulig

4.5.jpg

-vet ikke helt jeg ..

5.4.jpg

-Kult vinkel, men blir det 'det' rette bilde og ha av kaninen som skrytt når ikke hele kaninen er med?

6.3-2.jpg

-vet ikke helt hvordan det ble uten ørene, men bildet ble ikke helt hode bilde vis jeg har tatt med hele ørene..

7.2-3.jpg

søt, men forstyrene bakgrunn.

8.1-5.jpg

acion fylt.

Også vill jeg gjerne ha komentar på noen av de siste sommerbildene mine'

16.jpg

Himmel og Hav.

14.jpg

12.jpg

11.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilde 1, helt klart. Det er et søtt bilde med et veldig fint motiv. :) Det jeg ikke likte med de andre bildene var "rot" (gjerder osv) i bakgrunnen, hvilket trekker bildet ned og at ikke hele kaninen er med på bildet. Bile nummer 4 ville vært veldig fint uten gjerdene i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde nr. 1 hadde litt rar fargetone, i tilegg til at jeg synes det kunne vært skarpere. Ville også ha kuttet bort litt på venstre side.

Nr. 2 Regner med at du har større format? I så fall så burde du gjøre en tettere beskjæring.

3. Øynene er generelt veldig viktige å få med når man tar bilder av dyr. Det er for meg mest et bilde av en trerot.

4. Bagrunnen er ikke topp, for å nevne noe.

5. Ikke et bilde jeg ville ha hatt på veggen! Vet det er vanskelig men du kunne ha tatt bilde litt mer fra siden. Jeg vet ikke hvordan det hadde blitt da. Ikke helt min type bilde.

6. Du har kuttet ørene, pluss det hvite i bakrunnen. Ville ha snudd kamerat!

7. Igjen, bakrunnen! I tilleg til at du kunne ha tatt det i en annen vinkel, litt mer fra siden.

8. Morsomt bilde, men kjør på med tettere utsnitt. Det bilde synes jeg du kunne gi en plass i fotomappa, men ikke på veggen!

9. Skjønner at du vil fremme de bølgene i vannet. Jeg synes bildet ble litt blast. Mye støy.

10. Bruk mer tid til redigering. Fargene fremstår som unaturlige.

11. Rediger huset helt svart. Men ikke et 'uvanlig' bilde detta

12. Jeg synes dette bildet var herlig, som fortjener mer tid i bilderedigeringprogram. Desverre er det flere av dem som er utbrent. Kanskje kjøre på med et utsnitt av måsen i midten, om du har større format.

Du spurte, jeg svarte. Men kjør på å ta masse bilder, vær kritisk, og bruk tid til redigering. Øk skarpheten, kontrasten, brightnessen osv. Prøv deg frem! De har et bra hefte på elektro, gratis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for god kritikk!

Men tingen er at jeg har ikke noe bra redigerings program - men det verste er at jeg ikke kan å redigere i det HELE tatt ..

det første bildet kunne jeg også ønsket meg skarpere men sånn ble det nå ikke.

Ingen av disse er redigert bortsett fra bilde 1 ..

Gjerne prøv dere på en redigering !

Har større format til alle bortsett fra bilde en, så bare spør så får dere en link :)

'Himmel og Hav' bildet ser jeg på alle måte ikke er noe bra! Men motivet var bra! Du ser havbunnen!

Gjerne prøv og få det beste ut av det med litt redigering, vis dere har tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilderedigering er noe man må lære seg selv, det er bare å prøve ut alle de forskjellige 'mulighetene'. Så finner man etterhvert ut en hel del. Kanskje finnes det noen 'How to...' filmer på youtube?

Bildeprogram, ja - Photofiltre - enkelt og gratis!

Edit: Bildet du la over, ble mye bedre! Nå ble det mye mer 'liv' i bildet. Herlige farger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Synes de virker litt "kalde", jeg? Men helt sikkert bare meg. :lol:

Jeg liker nummer 1.

Jeg og syns de virket litt kalde. Likte også nummer 1 :lol:

Tror som Hanne at du lastet ned den nye versjonen. Jeg har iallefall hat photofiltre lenge uten å ha måttet betale for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...