KristinL Skrevet 2. August 2008 Rapporter Skrevet 2. August 2008 Hvilken type godbit gir du til din valp? Jeg fikk med noe fra oppdretter, I Sverige, men synes de blir fort harde og at det er vanskelig å brekke de opp i små nok biter. Det tar så lang tid før han får spist opp godbiten, til jeg kan prøve kommandoen en gang til synes jeg..
lotti3 Skrevet 2. August 2008 Rapporter Skrevet 2. August 2008 Jeg gir bare hundene mine eller valpen til min veninne bare en bit fra hundeforen når de gjør noe bra Men det finnes vell flere mykere ting til valper vis du ser i dyrebutikker
Huldra Skrevet 2. August 2008 Rapporter Skrevet 2. August 2008 Du kan jo kjøpe alt fra pølse til fiskepudding og dele opp i passelige biter og gi valpen. Ellers har dyrebutikker et så som så utvalg syns jeg, sånn helt personlig. Selv bruker jeg ofte tørrfôr, men så har jeg et mavrak av en valp også, da..
1rene Skrevet 7. August 2008 Rapporter Skrevet 7. August 2008 Fiskepudding, fiskekaker, pølse (helst ikkje overdriv, mykje salt i den), kylling (!), pålegg, kjøttkaker osv.. Alt av middagsrester som ikkje er farlig for hunden! Viss du virkelig skal sette deg inn for å trene så er ferskvare tingen. Ihvertfall så lenge du er i vansklige miljøer (buss, byn, masse hunder/folk osv) Tørrfor og tørre godbiter fra dyrebutikken passer fint når du skal trene på stovegolvet. Andre plasser er det vanskelig å bruke det som ein skikkelig forsterker fordi den rett og slett ikkje frister nok. ellers er jo andre fine forsterke og belønningsmetoder leker og ball! Så lykke til
Guest S&P Skrevet 8. August 2008 Rapporter Skrevet 8. August 2008 Bruker av for rasjonen her (torrfor). Planen er a bruke dette til valpen ogsa, gjenstar a se om den er matvrak nok til a la seg motivere av dette.
marve Skrevet 15. August 2008 Rapporter Skrevet 15. August 2008 Jeg gir bare hundene mine eller valpen til min veninne bare en bit fra hundeforen når de gjør noe bra Men det finnes vell flere mykere ting til valper vis du ser i dyrebutikker Jeg bruker også tørrfor som godbiter/belønning. Bruker av et annet merke enn det han får til daglig, det er visst stas at det smaker litt anderledes tror jeg
ToneS Skrevet 15. August 2008 Rapporter Skrevet 15. August 2008 jeg bruker ofte hvitost kuttet opp i små terninger. Funker som bare det! Smuler ikke og hunden liker det..
Guest LeenaM Skrevet 15. August 2008 Rapporter Skrevet 15. August 2008 Vi kjøpe Provit med lever i går. Og den luktet noe så... Ja, jeg blir rett og slett kvalm av lukten, men Eira er kjempe glad i den
StineG Skrevet 16. August 2008 Rapporter Skrevet 16. August 2008 Jeg gir det meste, men har nå funnet noe hun likte veldig godt og det var lever fra gobiten. Men hun har fått vanlig for og noe alla det samme som lever gobitene. Men så er jo hun også altetende foreløpig hvertfall.
Iago Skrevet 16. August 2008 Rapporter Skrevet 16. August 2008 Deler opp en pølse i mange skiver, så skjærer jeg dem tvers over også en gang til, så blir det fire biter av en "skive" så bli maaange godbiter, de glir fort ned og hun elsker det
Blondiemamma Skrevet 16. August 2008 Rapporter Skrevet 16. August 2008 Akkurat hatt litt stuelydighetstrening med Blondie hvor hun fikk litt rester av vår grillede kylling (bare det rene kjøttet) og dæven å perfekt hun gjorde øvelsene for å få en bit gitt! Ellers bruker jeg også endel av Provit sine godbiter eller en pølse i ny og ne
besandy Skrevet 27. August 2008 Rapporter Skrevet 27. August 2008 Fiskepudding, fiskekaker, pølse (helst ikkje overdriv, mykje salt i den), kylling (!), pålegg, kjøttkaker osv.. Alt av middagsrester som ikkje er farlig for hunden! Viss du virkelig skal sette deg inn for å trene så er ferskvare tingen. Ihvertfall så lenge du er i vansklige miljøer (buss, byn, masse hunder/folk osv) Tørrfor og tørre godbiter fra dyrebutikken passer fint når du skal trene på stovegolvet. Andre plasser er det vanskelig å bruke det som ein skikkelig forsterker fordi den rett og slett ikkje frister nok. ellers er jo andre fine forsterke og belønningsmetoder leker og ball! Så lykke til Ca. hvor mye kan man gi en valp av det jeg har framhevet?
Maria Skrevet 29. August 2008 Rapporter Skrevet 29. August 2008 Jeg selger mye provit frysetørket godis til valper De er passe små og har høy smakelighet. Ellers er det ikke så vanskelig å lage f.eks. leverbiter selv. Da Chessea var liten fikk hun mye av det. Det var jo en klar vinner.
Benedicte Skrevet 29. August 2008 Rapporter Skrevet 29. August 2008 Lever er ofte ganske sterkt, så pass på om du gir mye at valpen ikke blir dårlig i magen. Selv foretrekker jeg pølsebiter, frolic osv. Alt ettersom hvilke øvelser man skal trene på. Er det noe krevende bruker jeg veldig gode godbiter. Er det enkle øvelser hunden kan får de ikke godbiter med like høy smak
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar