Gå til innhold
Hundesonen.no

Kake!

YeChickoKooel

Recommended Posts

Skrevet

Glemte bort hele greia jeg :blush:

skal se etter den nå :P

EDIT: jeg fant, jeg fant!

Har en oppskrift til Ingefærbein, en til vanlig hundekjeks, og en til bursdags kake :lol::P

Bursdagskake:

Ingredienser:

- 1/2kg. Kjøttdeig.

- 1 pisket egg.

- 60g. hvetekim.

- 60g. most gulrot.

- 2ss. vann (30ml)

Fremmgangsmåte:

1. Forvarm ovnen på 180 grader.

2. Bland kjøttdeig, pisket egg, hvetekim, most gulrot og vann.

3. Form blandingen til et brød i en smurt kakeform.

4. Stek til den er gjennomstekt, rundt 40 min.

5. hvelv kaken over på et serveringsfat og la den avkjøles.

"Glasser" med potetmos!

Ingefærbein:

Ingredienser:

- 920g. hvetemel.

- 460g. sammalt hvete.

- 230g. mørk sirrup.

- 240ml. Vann.

- 120ml. vegetabilsk olje.

- 4ss. malt ingefær.

- 2ts. kanel.

- 1ts. nellik.

Fremgangsmåte:

1. Ha ingrediensene i en stor bolle, og rør dem gost sammen.

2. Kjevle ut deigen på en melet overflate til den er omlag 6mm. tykk. Lag beinformer med kaketrinse, eller kakeformer.

Kjevle ut deigrestene igjen, og lag flere kjeks, til all deigen er brukt opp.

3. Legg kjeksene på en usmurt bakeplate med folie og stek i forvarmet ovn på 170 grader, i 30-35 min. (60-65 kjeks)

Hundekjeks:

Ingerdienser:

- 1 egg

- 140g. muffinmiks av maismel.

- 3 kopper vann (675ml)

- 455gr. rå oppmalt okselever ( :P )

Fremgangsmåte

1. Ha ingrediensene i en stor bolle, og rør dem sammen.

2. Smør blandingen på en bakeplate, og stek den på 175 grader til den er stiv. (rundt 10.15 min)

3. Ta platen ut av ovnen, og skjær kaken opp i rektangler. Sett brettet med kakene inn i den avslåtte ovnen, og stek videre

på ettervarmen. La dem stå i noen timer så de blir harde..

Håper dette kommer til nytte :happy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...