Gå til innhold
Hundesonen.no

Høsten er på vei.


Ricco

Recommended Posts

Satt ute på terrassen i gårkveld og koset oss i varmen, og fikk det første beviset på at høsten er på vei.... Plutselig kom en stor flokk trekkfugler på himmelen.

Her er noen bilder fra det.

066-1.jpg

067.jpg

068.jpg

069.jpg

070.jpg

071.jpg

074.jpg

075.jpg

076.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å krype under 10 grader her på gradestokken, og har begynt å bli mørkere om natta :icon_confused: Ingen sol på natteturene våre lenger, booohooo! Merker det spesielt om kvelden, blir en helt annen vind nå som sola går ned om natta, kaldere luft og lyskilder vises utrolig godt i gråtimene.

En spesiell følelse at midnattsola forsvinner. Får den kveldsfeelingen man har manglet i måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI! Ingen får lov til å si at det snart er høst! Det kan gå troll i ord!

Fuglene begynner tidlig å "trene" til de skal legge ut på den lange flighten (har jeg hørt). Det er LENGE til høsten ennå! Joh! :closedeyes:

Hihi :rolleyes::icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI! Ingen får lov til å si at det snart er høst! Det kan gå troll i ord!

Fuglene begynner tidlig å "trene" til de skal legge ut på den lange flighten (har jeg hørt). Det er LENGE til høsten ennå! Joh! :closedeyes:

Så sant, så Sant... Hallo, hvem viste vel ikke at fuglene TRENER, daa-ah!

Og det der med troll i ord, det skal man virkelig passe oss for, det er farlig det!

Mangen måneder med sol og varme igjen for tenk! og jeg har en laaaang sommerferie på 7 uker i tankene... for jeg viiiil ha lengre sommerferie :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg :huh: Jeg elsker høsten ...

Krystallklare dager, ja nå er det høst,

solen står lavt på himmelen i øst ...

Bladene gulner på busker og trær,

krystallklare dager, høsten er her ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også glad i høsten. Det er da vi har de fineste turene på fjellet, og ikke minst blir det penger på høsten. Vi er nemlig bønder vi :huh:

Nå yrer det snart av liv ute på åkrene, og vi sover knapt i løpet av de 14 dagene det står på før kornet er i hus og vi kan slappe av igjen!

Livet er herlig dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, for noe tull!! Høsten er da slettes ikke på vei? Kan ikke småfuglene få lage figurer på himmelen uten at folk skal begynne å lese tull og sånt ut av det? Nesten som spåing av teblader o.l. fanteri.

Jeg ser en dårlig geiteprofil forresten, hva ser dere?

*lusker ut i SOMMERkvelden*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, for noe tull! Høsten er da slettes ikke på vei? Kan ikke småfuglene få lage figurer på himmelen uten at folk skal begynne å lese tull og sånt ut av det? Nesten som spåing av teblader o.l. fanteri.

Jeg ser en dårlig geiteprofil forresten, hva ser dere?

*lusker ut i SOMMERkvelden*

Den profilen ser eg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...