Gå til innhold
Hundesonen.no

Høsten er på vei.

Ricco

Recommended Posts

Skrevet

Satt ute på terrassen i gårkveld og koset oss i varmen, og fikk det første beviset på at høsten er på vei.... Plutselig kom en stor flokk trekkfugler på himmelen.

Her er noen bilder fra det.

066-1.jpg

067.jpg

068.jpg

069.jpg

070.jpg

071.jpg

074.jpg

075.jpg

076.jpg

Skrevet

Har begynt å krype under 10 grader her på gradestokken, og har begynt å bli mørkere om natta :icon_confused: Ingen sol på natteturene våre lenger, booohooo! Merker det spesielt om kvelden, blir en helt annen vind nå som sola går ned om natta, kaldere luft og lyskilder vises utrolig godt i gråtimene.

En spesiell følelse at midnattsola forsvinner. Får den kveldsfeelingen man har manglet i måneder.

Skrevet

NEI! Ingen får lov til å si at det snart er høst! Det kan gå troll i ord!

Fuglene begynner tidlig å "trene" til de skal legge ut på den lange flighten (har jeg hørt). Det er LENGE til høsten ennå! Joh! :closedeyes:

Skrevet

Fuglene begynner tidlig å "trene" til de skal legge ut på den lange flighten (har jeg hørt). Det er LENGE til høsten ennå! Joh! :closedeyes:

Hihi :rolleyes::icon_confused:

Skrevet

Så sant, så Sant... Hallo, hvem viste vel ikke at fuglene TRENER, daa-ah!

Og det der med troll i ord, det skal man virkelig passe oss for, det er farlig det!

Mangen måneder med sol og varme igjen for tenk! og jeg har en laaaang sommerferie på 7 uker i tankene... for jeg viiiil ha lengre sommerferie :rolleyes2:

Guest Christine
Skrevet

Ja, endelig kommer høsten!

Hoho, nå skal vi på fjellet for å skyte fugl :rolleyes2:

Skrevet

Jeg gleder meg :huh: Jeg elsker høsten ...

Krystallklare dager, ja nå er det høst,

solen står lavt på himmelen i øst ...

Bladene gulner på busker og trær,

krystallklare dager, høsten er her ...

Skrevet

Så flotte bilder, ja høsten kan være kjempefin, med alle de fine fargene og den klare luften, håper på litt barfrost før sneen kommer, skal prøve få tatt noen fine bilder nå.

Skrevet

Jeg er også glad i høsten. Det er da vi har de fineste turene på fjellet, og ikke minst blir det penger på høsten. Vi er nemlig bønder vi :huh:

Nå yrer det snart av liv ute på åkrene, og vi sover knapt i løpet av de 14 dagene det står på før kornet er i hus og vi kan slappe av igjen!

Livet er herlig dere!

Skrevet

Neida, for noe tull!! Høsten er da slettes ikke på vei? Kan ikke småfuglene få lage figurer på himmelen uten at folk skal begynne å lese tull og sånt ut av det? Nesten som spåing av teblader o.l. fanteri.

Jeg ser en dårlig geiteprofil forresten, hva ser dere?

*lusker ut i SOMMERkvelden*

Skrevet
Neida, for noe tull! Høsten er da slettes ikke på vei? Kan ikke småfuglene få lage figurer på himmelen uten at folk skal begynne å lese tull og sånt ut av det? Nesten som spåing av teblader o.l. fanteri.

Jeg ser en dårlig geiteprofil forresten, hva ser dere?

*lusker ut i SOMMERkvelden*

Den profilen ser eg og!

Skrevet
Den profilen ser eg og!

*ler* Det er bra! Da er jeg kun en fornekter, ikke en gal sådann :lol:

Skrevet
Det ser ut som du har laga prikker på bildene i paint :P

Høsten er altså ikke på vei enda <_<

Hehe nei det har jeg nok ikke gjort...

Skrevet

Jeg fikk høstfeelingen her en kveld hvor det var såpass mørkt at jeg tok på reflex på både meg og Chicka da vi skulle gå kveldstur.

Syntes høsten er en fin tid :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...