Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland

Maritaa

Recommended Posts

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...
Hei Alle sammen :)

Jeg har planer om å melde meg på alle 3 agility løpene, men lurer på om noen av dere har peiling på hvor det går an å overnatte??

Har hørt at folk overnatter på Ogna (Hytter/camping) =) ... Men det er ganske langt borte fra selve utstillingen da. Ellers så går det kanskje ann med campingvogner og slikt på Orre?? Mens jeg først er i gang, så kan jeg også nevne at det er hotell på Bryne (Ikke så veldig langt fra Orre)

Jeg er ikke van med utstillinger jeg :D . Men jeg skal ned å titte innom. Sita har veldig godt av å omgås mange hunder tror jeg =). Labbetuss får nok bli hjemme.. Orker ikke å drasse på to hunder på utstilling ;) .

Lykke til til alle som skal stille/ gå agility/lydighet ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at folk overnatter på Ogna (Hytter/camping) =) ... Men det er ganske langt borte fra selve utstillingen da. Ellers så går det kanskje ann med campingvogner og slikt på Orre?? Mens jeg først er i gang, så kan jeg også nevne at det er hotell på Bryne (Ikke så veldig langt fra Orre)

Jeg er ikke van med utstillinger jeg :) . Men jeg skal ned å titte innom. Sita har veldig godt av å omgås mange hunder tror jeg =). Labbetuss får nok bli hjemme.. Orker ikke å drasse på to hunder på utstilling ;) .

Lykke til til alle som skal stille/ gå agility/lydighet ;P

Så gøy at du tar deg turen! :-) Har kjempe lyst å hilse på BC frøkna di, så du får skrike ut om du ser meg :D

Jeg går som oftes rundt å stresser så jeg får sjeldent øye på noen kjente før jeg er ferdig i ringen. Hadde vært lettere om jeg visste hvordan alle ser ut ;) Kjenner jo som oftes igjen hundene da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du tar deg turen! :-) Har kjempe lyst å hilse på BC frøkna di, så du får skrike ut om du ser meg :)

Jeg går som oftes rundt å stresser så jeg får sjeldent øye på noen kjente før jeg er ferdig i ringen. Hadde vært lettere om jeg visste hvordan alle ser ut ;) Kjenner jo som oftes igjen hundene da :D

Haha.. Det gjør jeg også ;) . (Kjenner igjen hunden før menneskene ;). ) Men jeg tenkte å prøve henne i AG på SBK, så du kommer nok til å få se henne før den tid :P . Men det passer bare litt dårlig akkuratt nå. Kanskje jeg kommer i neste uke. =) . Ellers så skal jeg komme før neste neste uke.

:rolleyes:

EDIT:

Hvilken dato er utstillinga på Orre forresten ?? Og når begynner en utstilling normalt (Klokkeslett).

Har aller mest lyst til å få med meg belgerne, sheltiene og aussiene (Gjeterfan? jeg nei :rolleyes: ) . Noen som har peiling på når disse rasene går. (Og kanskje papilloner også da :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen som sliter med å få en hund over til vestlandet så reiser vi kun med en hund, så om hunden er flat str (dobbeltbur med skillevegg) eller mindre (baksete, evnt bur) så har vi en ekstra plass. Eneste er at vi skal bo i selve Stavanger så noen må hente den når vi ankommer, evnt har vi plass til en person og :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programmet er klart.

Så HHC - skjerpings!

Og jeg angrer i grunnen som bare det på at jeg ikke meldte på, 43 bernere er nesten halvparten av det som er vanlig... Jaja, dommeren vil sikkert ha de små og spe og mørke og alt annet enn det X'en er... Han vil det! :banana:

hihi, har nkk vært å lest på sonen? :banana:

JEG FIKK FOR FØRSTE GANG PÅ EVIGHETER OPPMØTE ETTER KL 9!! :thumbs::banana:

Ble så glad at jeg lukket alle programmene her å måtte åpne internett på nytt, haha!

Også bare 42 i tillegg da, litt som julaften dette.

Du får i hvertfall være i en av de koseligste ringene da Emma :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om det er få hunder der, da.. Vi er bare 11 stk - og det er ikke stort det heller.. Jeg har meldt på 4 av dem, og jeg er rimelig sikker på hvilke de 9 andre er, ja.

Skulle vel aller helst ville hatt cacib'et på ch.tispen min - da er hun internasjonal før man evt. parrer henne nå i vinter. Men NKK-certet på min lille Moses hadde jo ikke vært å forakte det heller - og kanskje et BIR på champ.hannen min... Hmmm... Vil egentlig vinne alt, jeg.. HA HA HA - DET vil de andre som kommer også, det er jeg helt sikker på!

Tror jeg skal slepe med vognen nedover, og mulig vi setter den opp foran hallen. Har ellers pleid å bo i Flekkefjord, selv om det er et lite stykke å kjøre på morgenen - men rel. billig og diger hytte der og deilig med litt kortere etapper på reiseveien.

Men, men - det ER jo lettvint å bo utenfor utstillingen også, da!

Susanne

Men... si meg... 54 franske bulldog'er?? Er ikke det utrolig mange??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok definitivt en del av "spøkelsesalderen", men det er også viktig å ta på alvor så man ikke ved uhell forsterker adferden så den blir en uvane.
    • Er hun ikke i den alderen? Jeg har noe liknende problemer selv, også 5 mnd. Bjeffet plutselig på en dame på bussholdeplassen i dag, uvisst av hvilken grunn. Heldigvis bare sosial bjeffing, som han gjør når han vil noe, men hun ble dessverre ukomfortabel, så måtte fortelle henne at det var vennlig kommunikasjon for å få oppmerksomhet, ikke noen trussel eller advarsel. De høres veldig annerledes ut og serveres mot "inntrengere" på "eget territorium". Kanskje sammenlignbart med hva din gjør? Fordi min er avlet for å vokte, så belønner jeg ham for å være flink gutt og gjøre jobben sin tilfredsstillende når han serverer advarselbjeff på fremmede "inntrengere". Hadde han truet og ikke latt seg avlede hadde jeg kjøpt profesjonell hjelp, men foreløpig er han tilfreds med å få respons på varselet og tar min vurdering av situasjonen som god fisk.  Kjenner du til begrepet sladretrening? 
    • Det er vanskelig å si uten å se hunden. Går dere på noe valpekurs? Isåfall er det et godt sted å spørre. Jeg tenker også at det er veldig viktig med god sosialisering med trygge hunder og folk, og på trygg avstand til "skumle" ting i ulike miljøer generelt, så ikke alt ukjent blir skummelt.
    • Hei! Har en 5 mnd gammel bc valp som knurrer og bjeffer på ting som kommer på avstand, samme om det er kjentsfolk eller fremmede.. hun syntes det er greit når de kommer nærme nok, da vil hun mer enn gjerne hilse og er fornøyd.   idag når faren min kom inn med caps knurret hun og bjeffet her inne, noe hun aldri har gjort før.. noe jeg bør gjøre for å forebygge? hun er dog lett å avbryte enkelte ganger, men mååå liksom bjeffe.. takk for alle svar
    • Jeg kaster lange blikk på Arrak sine jakker. Har brukt en 100-kroners Didriksons jakke fra Finn denne våren, og bra er det, for den har fått juling. Nå som hopping og biting og riving i klær ser ut til å være en ting i fortiden i nær fremtid.. Noen erfaringer med de?   Edit: advarer også mot Hööks sin jakke. Baklomma har rette kanter og er for smal. Lite plass og ting faller ut. Helt ok budsjettjakke, men har en råd til bedre, kjøp bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...