Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi bygger ny hundegård.

Ricco

Recommended Posts

Skrevet

No har vi begynt å lage ny hundegård. Den blir delt i to med kvar sin liggeplass for hundene. Vi lager den i forbindelse med den nederste terrassen, så liggeplassene blir under den. (det er 1,60 høyt så dei får god plass der.)

Her kjem nokre bilder, vil nok komme fleire når den er ferdig.

032-1.jpg

033-2.jpg

Ungene er og med og snikrer.

021-2.jpg

023-3.jpg

Sånn blir hundehuset.

051-1.jpg

Vision prøvegår trappen.

059.jpg

Begge hundene prøvesitter.

061.jpg

063.jpg

065.jpg

064.jpg

Sett ovenfra.

048-2.jpg

Skvatt litt da vi oppdaget denne karen blandt materialen...

028-1.jpg

032-2.jpg

I dag skal vi strekke netting og sette opp elementene til dører.

Skrevet

Så praktisk ut å ha "innsiden" under terrassen, er mange hundegårder som tar så ekstra plass.. Men dette så jo bare fint ut :wub: Du får legge ut mer bilder når dere kommer videre!

Skrevet
Ser ut som den bli kjempeflott! Hvor mange kvadrat blir gården på?

Den blir på ca 24 kvadrat utenom hundehuset, det er ca 5 kvadrat, delt på to binger.

Guest Jonna
Skrevet
Den blir på ca 24 kvadrat utenom hundehuset, det er ca 5 kvadrat, delt på to binger.

Hvordan har dere gjort det med regn/snø? Jeg tenker på for å tette det fra terassen og ned?

Skrevet
Hvordan har dere gjort det med regn/snø? Jeg tenker på for å tette det fra terassen og ned?

Vi har tettet undersiden av terrassen der vi har laget binge til dei,(slik at det blir tak i bingen) og så laget tett vegg på den åpne siden.

Skrevet

Nå er gården nesten ferdig, vi holder på å strekke siste rest av netting. I dag har eg malt eine halvdelen og det vart ikkje så værst om eg skal seie det sjøl. :angry: I morga får vi flytta hundene over på andre delen så eg får malt siste rest.

Arne fester netting.

010-3.jpg

012-3.jpg

Eg maler...

005-5.jpg

004-5.jpg

007-3.jpg

Vart visst stengt inne eg og...

006-3.jpg

008-3.jpg

009-4.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Ja nå er den ferdig og hundene storkoser seg der!

Her er nokre bilder eg tok i dag, garden er delt i to så dei har kvar sin del.

010-4.jpg

013-5.jpg

Vision sitt hus.

014-3.jpg

Alexis sitt hus.

016-1.jpg

023-4.jpg

Skrevet
Ser ut til at dere har jobbet hardt! :D

Er det noen spesiell grunn til at hundene står adskilt?

Grunnen til det er å sikre både den store og den lille hunden for kvarandre når ikkje vi har oppsynet med dei. Leken kan fort bli for hard eller valpen kan "bølle" litt for mykje med mora så ho blir lei og kan bli for hardfør med valpen. Skillet blir tatt vekk når Vision er blitt litt eldre så det er ikkje permanent.

Skrevet

Ordentlig fint dokke!Virkelig lur måte og flette hundehuset inni dokka eige hus,da er det so mykje greiare og holde sjekk på tinga.Det va no bra gode bilder ta dessa to pøblane!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...