Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Drammen 2008!

Isabel

Recommended Posts

Moro med spesialdommer, da Emma! Synes alltid det er litt stas, selvom det kanskje ikke går som forventet er det veldig interessant å få deres vurdering.

Caroline: *trøsteklem*Jeg bare HATER det når jeg har meldt på for en dommer jeg vikelig liker, også blir det dommerendring til noe som.... ja.... ikke er helt enig i min tolkning av rasen. Om du ikke stiller- kommer du for å se på?

Ellers er det 19 Basenjier med! Det er MANGE! På NKK utstillinger i år har det vært mellom 7-14, liksom. Tror nok vi skal belage oss på besøk fra utlandet, ja. Vanligvis har vi hatt vår spesial i samspill med Drammen, og da har det ikke vært uvanlig med over 40 påmeldte, men denne gangen er det ingen annen utstilling i tilknyttning til Drammen.

Vel, vel.... Championatet til Dennis kommer nok med tid og stunder uansett, og hen trenger jo i og for seg ikke det store certet. Men det hadde jo vært moro med noen Crufts- kvalifiseringer, da. Bare for å ha de liksom :rolleyes:

Jeg liker å stille både for spesialdommer og all round, og dyret har vært stilt for tre spesialdommere fra tre forskjellige land så langt. Men er personen spesialdommer lenger, hvis det er 20 år siden hun drev oppdrett av rasen? Hvor aktiv og oppdatert kreves det at en skal være, for å kunne sies å være bernerspesialist? Hun driver i dag oppdrett av malteser og cavalier.

Jeg mener ikke dette som shitprat om dommeren, jeg bare registrerer at hun foretrakk de litt mindre og lettere for to og en halv måned siden i Sverige, litt nærmere den modellen som var da hun regjerte rasen i Norden. Og det er jo ikke så rart om hun liker best det hun kjenner igjen. Det er bernere av i dag som jeg hadde sendt på hue og rævva ut, fordi de ikke er av den modellen jeg foretrekker, så en har alltid smak og behag kombinert med resten av bedømmelsen. Og jeg er forberedt på at det overhode ikke går i min favør den lørdagen.

Men jeg håper hun velger å ha åpen bedømmelse her, selv om hun ikke hadde det i Sverige, så en kanskje kan få litt inntrykk av hva hun synes om rasens utvikling på disse tiårene! For hun var STOR da hun bodde her, det er litt ærefrykt i hennes navn og kennelnavn, og hundenes hennes ligger bak mye bra i dag (type syv-åtte ++ ledd bakover, men de var viktige avlshunder da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Bare 60 flat! :D:P

:P

Hadde kanskje vært koselig å møte noen soniser for en gangs skyld, så hvis noen ser meg, eller det gale dyret - rop ut! Vi er vel antakelig å finne rundt store ringen også, som regel eneste avlsgruppe, så sannsynligheten for at vi kommer til storeringen er vel stor.

Leit for alle dere som har fått dommerendring, syntes det var mange av de denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt til å dra og se på!

Noen som vet når tid på dagen, og hvilken dag Aussiene og Boxerene skal stilles?

Begge går på lørdag.

Boxer er innkalt til 0900 i ring 15 (43 påmeldt), mens aussie er innkalt til 1100 i ring 19 (15 påmeldt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er påmeldt i AG 2 og hopp 1. Håper på det siste nappet i hopp 1 :P Men NKK har greid å putte meg i mellom i hopp, og stor i agility :) Jeg får sende dem en mail...

Mail til Drøbak Hundeklubb, de er teknisk arrangør. Ellers er det bare å si ifra når du kommer. De begynner jo med ag'en, så de har god tid på seg til å rette det opp da lell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mail til Drøbak Hundeklubb, de er teknisk arrangør. Ellers er det bare å si ifra når du kommer. De begynner jo med ag'en, så de har god tid på seg til å rette det opp da lell.

Åja, da tror jeg at jeg bare sier ifra på stevnet jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollektivt ja, jeg reiste dit med tog i fjor, men det er for langt å gå, hvertfall om man drasser på diverse bur osv., så jeg tok taxi bort og fikk heldigvis sitte på hjem igjen med noen som skulle samme vei. Taxi kosta vel ca. 150 kr. tenker jeg.

Ok, da er jo det et alternativ i hvert fall... Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går buss rett utenfor togstasjonen til Berskog, Anette! Er det lørdag du skal? Søndag starter ikke bussene å gå før i ellve- tolv tiden, men lørdag går de fra morran av.

Å, gjør det? Så bra, det er lørdag vi skal stille. Får prøve å finne noen rutetider da, så jeg rekker det... Takk for tipset :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...