Gå til innhold
Hundesonen.no

Denta stix


MariaN

Recommended Posts

Jeg er "Buzzador" og fikk for en stund siden prøve på dentastix (og hundemat).

Har faktisk kjøpt det til han er par ganger, men det er lenge siden nå. Syns det er så dyrt. Koster ca 25 kr for en pakke. Og ei stang er borte på ett minutt :)

Har dere prøvd Pedigree sin Dentastix, og hva syns dere om den?

Pedigree® DENTA Stix fungerer som en tannbørste for hunden din. Pedigree® DENTA Stix er smakfulle tyggebein som er spesielt utviklet av dyrleger fra Waltham™ til å holde hundens tenner og tannkjøtt sterke og sunne gjennom hele dens levetid. Det er vitenskapelig bevist at hvis du gir hunden din Pedigree® DENTA Stix hver dag, kan de nye tyggebeinas unike form og sammensetting redusere plakk og tannstein med opptil 60 %. DENTA Stix finnes i to forskjellige størrelser: Small, som er velegnet til små hunder og valper over fire måneder, og Large, som passer til store og mellomstore hunder.

Fôringsveiledning

Gis daglig. Godbiter er et supplement til den daglige kosten og bør høyst utgjøre 10 % av hundens daglige energiinntak.

DentaStixLarge.jpg

Diesel har fått en hver dag i over ei uke nå. Og jeg ser ingen forskjell på noe som helst. Siden den er borte på ett minutt, hvordan skal den da hjelpe på plakk og tannsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Denta Stix og Isak syns at den er fantastisk. Men som du sier blir den borte på et blunk. Jeg syns også at den virker for myk til å ha noen særlig effekt på tannstein. Da har jeg mer tro på vanlige tyggebein (oksehud) eller Greenies (http://no.greenies.com/Greenies/no-NO/dental/). Men sistnevnte er jo steindyrt <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knøttis elska dentastix. Og siden hun var så lita så delte jeg de store i to og hun hadde noe å drive med en stund. Kahlo gidder knapt å se to ganger på dem, enda mindre spise dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sistnevnte er DYYYRT ja! 15-20 kroner for en pitteliten greie.

Siden den forvinner så fort så kan den jo ikke være såå effektiv på tannsten? eller?

For å fjerne tannsten har jeg mest tro på harde tyggebein og bein. Ikke disse myke dingsene her.

Jeg og samboeren har begge fått buzzador(to forskjellige adr), så det blir nok en delDentastix på Diesel framover. Han elsker de. Jeg gir han en for å kose seg med. ja, særlig, borte før jeg rekker å si kake.

Jeg husker da hunden min brukte ei uke på et griseøre. Nå bruker han fem min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min blir helt vill når jeg drar frem posen. Det at den bør gis daglig er vel mer et salgstriks enn noe annet. Min spiser et ben av størrelse Large på 1 minutt. Jeg gir det et par ganger i uka. Jeg vet ikke om det har noen effekt, men siden han er så glad i det, hvorfor ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en annen type dentastix hos dyrelegen når bikkja ble dopet ned (hun fikk den mens sprøyta ble satt) og den var hardere enn de som nettopp er vist. Har prøvd mange, men disse var skikkelig bra! Bikkja var ikke KJEMPEINTERESSERT, men den gikk da ned (men så har jo jeg en hund som spiser alt i verden unntatt sin egen avføring... :rolleyes: ).

Ikke sikker på hva de het, men de finnes der ute og er kjempebra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir hunden min en dentastix, men fra merket Friskies

Hun får en slik hver dag når jeg går på jobben

Ved siden av dette får hun tyggebein når jeg er hjemme.

Har vel mest tro på tyggebein, men synes det er hyggelig å gi henne noe "ufarlig" når jeg går på jobben.

( har hørt om hunder som setter greenies fast i halsen osv )

Har ikke merket noe fra eller til, men synes det er en hyggelig vane som neppe skader. Har også prøvd RC sine tyggepinner og Buca Dog tyggelapper. Men ender alltid tilbake på Friskies.

25kr for 5 stykker, akkurat nok til hverdagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen grunn til å bruke en formue på "tannrensende" dingser. Hundene mine holder tennene rene rett og slett ved å tygge rå bein. Fordelen er at bein er billigere, gir større tyggeglede, og ikke minst at bein også har en betydelig næringsverdi. Nei, takke meg til den naturlige måten å rense tenna på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått den pakken med Denta Stix og hundemat fra Buzzador. :) Synes ikke de er noe bra egentlig , begge hundene spiser de opp på 5 min og i forhold til " Denta Stix " som andre merker har er de veldig myke. Tviler sterkt på at tannhelsen blir så mye bedre av Denta Stixene. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Dentastix og syntes den virker helt utrolig! Lussie bruker LANG tid på en dentastix, hun ligger bare å småtygger og sutter på hver bit hun tar, koser seg virkelig og jeg har sett fremgang på tennene hennes, skinner fortsatt like fint og ingen tannstein :] Men selv foretrekker jeg tannbørsten og Petosan tannpasta (Y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortkasta penger og mer arbeid for mor når denta stixs ble testa.Pelsen tygde i stykker alt på et minutt og det meste havna i pelsen på forbeina <_< Da bruker jeg heller naturbein/knuter og sjekker tenna par ganger i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har troen på denta sticks... De er som de andre produktene til pedegree - smaker godt, men er ikke spesielt bra for hunden på noen måte.

Jeg ville mye heller satset på å bruke greenies eller Royal Canin sin varsjon av "denta sticks". Alt i fra omdømme til indgredienser er av høyere kvalitet. Dessuten har de to andre typene virkning - det har jeg sett med egne øyne :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har noen de vil bli kvitt så elsker Mia min dem. Hun har bare 4-5 tenner igjen, men elsker å ligge å kose seg med dem. Hun blir attpåtil 8 år i dag, så man kan jo kalle det en bursdagsgave :blink:

Jeg tror jeg har igjen endel etter knøttis, men de fleste er åpna og tørre. Syns Mia fremdeles det er godt så kan jeg godt stappe dem i en konvolutt og sende til henne. :) Kahlo graver dem nemlig bare ned. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har igjen endel etter knøttis, men de fleste er åpna og tørre. Syns Mia fremdeles det er godt så kan jeg godt stappe dem i en konvolutt og sende til henne. :blink: Kahlo graver dem nemlig bare ned. :)

Tørrhet er ikke et problem, sier Mia. Man gnir det bare lenge nok mot de to tennene fremme i munnen også bløter det seg fint opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også medlem av Buzzador og her prøver jeg å gi bort Dentastixene til alle som er innom, mine kresne bikkjer grynter bare på nesa når jeg prøver å gi det til dem.

Samme her, hvis hun ikke er ekstremt sulten, da går det til nød å tygge i seg en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørrhet er ikke et problem, sier Mia. Man gnir det bare lenge nok mot de to tennene fremme i munnen også bløter det seg fint opp :blink:

Nammen, søte lille. :) Se meg adressa på pm, så jeg hadde endel av de som er knekt i to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får aldri jeg en dritt fra Buzzador??? Og får ikke opp NOE på siden min annet enn adresse osv? Ingen poeng, selv om jeg har vervet flere eller noe?

*sukk*

Og ang Denta stix... Ikke prøvd :blink:

Og du er sikker på at de du har vervet har rapsportert inn produkter de har prøvd? For det er først da du får poengene dine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...