Gå til innhold
Hundesonen.no

Scalibor halsbåndet


Recommended Posts

Jeg har tidligere brukt Expot da jeg synes dette er greit, men har nå kjøpt Scalibor.

Det står at båndet skal tas av ved stor kontakt med mennesker ( ex sove i senga )

Og at hendene skal vaskes etter kontakt med båndet.

Samt at hunden ikke skal bade med båndet på

Hvor nøye er dere på dette ?

Tenker da spes på dette med å være i kontakt med båndet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt sto bare dette:

Forsiktighetsregler:

Reduser sjampovask i behandlingsperioden. Dersom hunden må såpevaskes, tas halsbåndet av og settes på igjen når såpen er skylt av. Normal kontakt med vann reduserer ikke effekten av halsbåndet, men halsbåndet tas av før bading. Ved hudlesjoner fjernes halsbåndet til symptomene er borte. Vask hendene med såpe og kaldt vann etter at halsbåndet er satt på. Halsbåndet skal ikke håndteres av personer som er allergiske mot trifenylfosfat. La ikke barn håndtere halsbåndet, leke med det eller putte det i munnen.

Jeg har det på hele tiden, uansett hvor de måtte sove :ahappy: , og vasker bare hendene som normalt. Om jeg håndterer halsbåndet noe mer omfattende, som å ta det av og på, vasker jeg hendene etterpå. Datteren min må vaske hendene etter all berøring. Jeg tar av halsbåndet før de bader om jeg husker det, men tar det ikke av når det regner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det på en hund vi hadde for noen år siden, og kan ikke si jeg var så veldig nøye. Vasket vel ikke hendene noe mer enn normalt, men han hadde det bare på da vi var ute da.

Litt ot; men er det hos dyrlege man kjøper dette, eller hvor gjør man det? Var ikke jeg som kjøpte sist gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår kontakt med det når det er helt nytt, og vasker hendene etter at jeg har satt det på. Ellers bryr jeg meg ikke om det, og jeg har ikke tatt skade av det i hvert fall (tror jeg? *flir*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...