Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøpt undulat i dag


Sverami

Recommended Posts

Hei

Kjøpte min første undulat i dag :) !

Et meeeget etterlengtet kjøp.

Har begynt å kalt han for Jacob, for synst han ser ut som en :P men, hadde vært morsomt med andre forslag også.

Her er han! Om enn litt beskjeden.

post-1557-1216390546_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaw :P

Har du noen tips til temming kanskje?

Legger hånda litt inn i buret med en agurk bit på...men han bryr seg ikke masse om den.

Kanskje man skal vente en dag før man begynner temminga? :)

Er helt fersk her jeg nå til en forandring :P har hatt alt av dyr før, men undulat er nytt ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lån deg et par bøker om undulater på biblioteket :P la han være litt de første dagene, og så kan du begynne å temme han etterpå.. Unngå speil og leker den første tiden. Du vil jo at han skal ha fokuset på deg ikke sant? prøv å nærme deg brystet hans gradvis, og stryk han forsiktig over fjørene helt til han føler seg fomfertabel, og så kan du forsiktig dytte fingeren mot magen hans, og forhåpentligvis får du han da over på fingeren din :P

Undulatene mine fikk bestandig friske grønnsaker og frukt hver dag, frø og eggefor... Eggeforet blandet jeg til en tykk grøt sammen med et par dråper flytende vitaminer :P de har også veldig godt av å få fuglepellets istedenfor frø, så hvis du får han til å spise det så er det helt topp :P Håper han får komme ut å fly litt når han blir tammere og tryggere. Husk bare å trekke for gardinene/persiennene første gangen.. mange undulater som har gått rett i ruta på første flygeturen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmen er at luka til buret kan stå oppe hele dagen, slik at han kan få komme å gå som han vil :P

Tenker at første flygeturen blir inne på stua med gardinene dratt for og dørene igjen. Så kan han bli vant til det ene rommet først :)

Tenkte jeg skal gå på dyrebutikken hvor jeg kjøpte han over helga å kjøpe til litt nye pinner (av tre), bjeller, stige osv.

Hva er eggefor egentlig? Har lest om det på undulater.com og undulatprat.no, men har ikke hørt om det selv. Kan jo også spør mer på dyrebutikken om hva han bør ha av daglig vitamin :P fikk med en kalkstein da, og så har han grus i bunnen...de sa han kunne spise av det og at det bare er bra!

Gleder meg til i morgen ivertfall når han kanskje har blitt litt mer husvarm :rolleyes: Nå sitter han bare på bunnen av buret og ser lei seg ut...i sted kvakk han plutselig i, og kvitret en liten melodi for oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville stått over bjelle og stige den første stunden også jeg da men..... Fugler blir fort bestatt av leker og ting.. Eggefor er et slags pulver laget av tørket egg som man enten kan gi tørt eller lage til grøt.. det inneholder mye protein.. I Australia i det ville livet, ville undulaten din ha spist innsekter og små mark og larver, så det er viktig at den ikke bare får frø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare tenkt å kjøpe tingene, kommer til å legge inn en og en ting. Og noen dager mellom hver ting, så han ikke går lei av alt med en gang :P

La merke til en artig ting...hver gang når jeg er ferdig med en økt og tar til meg hånden og lukker luken, så strekker han på vingene og sparker litt med føttene :P og en gang så plystret han litt etter denne seansen. Morsomme krabater dette :)

Får spør etter slikt eggefor over helga :P Takk for hjelpen, det var meget nyttig info! Blir nok klokere etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...