Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundegårdselementer

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen som har tips om noen som selger elementer av god kvalitet til hyggelig pris?

Det koster jo endel, vi skal ha ganske stor gård og det er jo ikke vits å betale mer enn nødvendig hvis noen har en god pris :lol:

Guest Dratini
Skrevet

Ett rimelig tips:

Kjøp ett element med dør. Så flere planker med 2"4" og armeringjern-matter. Så kommer det an på hvordan grunnen der hundegården skal være er. Om man må støpe og bruke stolpesko? Det finnes antirust-maling som man kan male "mattene" med, slik at de ikke ruster i stykker.

Vi lagde en slik hundegård til å begynne med, den var 2 meter høy (mattene er ca 2x5 meter). I ettertid skulle vi endre mye og tok kontakt med en skraphandler. Der fant vi flotte "elementer" som var 1.80x2 meter og de hadde mange (tror vi kjøpte 16 stk).

Edit: I tillegg hadde vi planker på toppen, slik at det ikke var farlige kanter som hundene evt kunne henge seg fast i :lol:

Skrevet
Ett rimelig tips:

Kjøp ett element med dør. Så flere planker med 2"4" og armeringjern-matter. Så kommer det an på hvordan grunnen der hundegården skal være er. Om man må støpe og bruke stolpesko? Det finnes antirust-maling som man kan male "mattene" med, slik at de ikke ruster i stykker.

Vi lagde en slik hundegård til å begynne med, den var 2 meter høy (mattene er ca 2x5 meter). I ettertid skulle vi endre mye og tok kontakt med en skraphandler. Der fant vi flotte "elementer" som var 1.80x2 meter og de hadde mange (tror vi kjøpte 16 stk).

Edit: I tillegg hadde vi planker på toppen, slik at det ikke var farlige kanter som hundene evt kunne henge seg fast i :lol:

Takk for tips!

Vi har allerede en hundegård av den typen ved det andre huset til samboeren min og så skal vi lage en svær luftegård ned i heia bak huset, den skal vi lage med armeringsmatter.

Denne hundegården som vi skal ha elementer til skal lages foran huset rett ved innkjørselen ut fra en bod som hundene kan gå inn i. Denne vil jeg ha litt penere, og vil derfor ha elementer :)

Skrevet

Vi kommer nok til å bestille fra KKimport. De hadde gode priser. Jeg tror nok vi må ha de med spiler som ikke kan klatres på, siden vi har en klatremus her! Lille valpen på 4mnd klatrer for å klatre og når hun har klart å klatre over gjerdet i hagen så blir hun fortvilet for hun vil inn til de andre igjen :rolleyes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...