Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden min er syk


Recommended Posts

Charmy har vært dårlig. Henne har nå gått på Baytril den siste uken. Henne har en betennelse i kroppen,å i forrigårs kastet henne veldig opp,men ble bedre utover dagen. Hele gårsdagen var henne helt fin igjen og frisk og rask. I dag har henne kastet opp opptil flere ganger,å avføringen er helt bløt som suppe. Jeg målte tempen hennes i sted og hun har 39,5 i feber.

Har ringt vetrinæren å venter på at han skal ringe meg opp igjen...

Er bekymret,virker som det er noe som ikke er som det skal. Trodde det hadde noe med eventuell flått her om dagen,men tyder jo på at det absolutt ikke er det nå. Tanke på reaksjon osv.. Uff vondt å se henne så dårlig. Håper dyrlegen ringer snart,var han jeg var hos sist som kjenner til hele sykehistorien hennes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da... God bedring Charmy :ahappy:

Tusen takk :lol:

Dra heller til dyrlegen du, enn å vente på at han skal ringe.

Ja prøver å få tak i dem på telefonen igjen,henne startet å kaste opp igjen her nå...

Er veldig bekymret for henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med LinnKr. Man drar til vetten for sånt.

Om hunden din har hatt oppkast og diaré i flere dager er hun sannsynligvis ganske dehydrert og trenger muligens intravenøs væske. Etter en uke på antibiotika uten bedring ser det ut som dere må på en anen medisin. Forøvrig er gastrointestinale forstyrrelser en bivirkning på Baytril selv om det er ganske sjelden.

Hva slags infeksjon har hun i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pratet med vetrinæren nå,henne har hatt en reaksjon på medisnene pga infeksjon. Har satt vekk alt som heter mat nå,hun har kastet opp 3-4 ganger til. Fikk beskjed om å kjøpe kultura å gi henne det,slik at magen hennes blir nøytralisert. Kokt ris og kyllingfillet. Men det tenker jeg å prøve å gi henne i ettermiddag og kveld engang. Hun er rolig i adferden,ligger for det meste å sover. Men ser det litt ann,fikk beskjed om å komme rett inn igjen om jeg følte henne ble verre.

Vetrinæren mente det ikke var behov for å reise inn med henne helt enda,da han mente jeg burde vente ann å se hvordan det ble med henne etter at henne hadde mått i seg kultura,ris og kylling. Han sa det ikke var stort kan hunne gjøre enda. Skal ha kontakt med dem å komme inn om det blir verre og jeg føler det er blitt verre.

Hun er ikke så dehydrert,henne spiste og drakk godt i hele går. Å det var jo bare oppkast i forrigårs ett par ganger så var henne i form igjen. Men skal følge nøye med å ta tempen på henne ett par ganger til de neste timene. Om det blri verre reiser vi rett dit med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men veterinæren din høres ut som en skikkelig dott. Man gir ikke surmelksprodukter til ei bikkje som spyr, da blir magen enda surere og bikkja spyr mer... Hold deg til å gi henne vann (evt risvann) inntil hun ikke spyr mer, så ville jeg ha gitt ihjelkokt ris og evt cottage cheese. Om magen holder på det (latså ikke spyr det opp igjen) så kan du gi litt kylling, og først da er det "trygt" med surmelk.

Dog holder jeg med de andre her, hunden burde bli sett på av en veterinær uansett. God bedring til henne, og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Har pratet med vetrinæren nå,henne har hatt en reaksjon på medisnene pga infeksjon. Har satt vekk alt som heter mat nå,hun har kastet opp 3-4 ganger til. Fikk beskjed om å kjøpe kultura å gi henne det,slik at magen hennes blir nøytralisert. Kokt ris og kyllingfillet. Men det tenker jeg å prøve å gi henne i ettermiddag og kveld engang. Hun er rolig i adferden,ligger for det meste å sover. Men ser det litt ann,fikk beskjed om å komme rett inn igjen om jeg følte henne ble verre.

Vetrinæren mente det ikke var behov for å reise inn med henne helt enda,da han mente jeg burde vente ann å se hvordan det ble med henne etter at henne hadde mått i seg kultura,ris og kylling. Han sa det ikke var stort kan hunne gjøre enda. Skal ha kontakt med dem å komme inn om det blir verre og jeg føler det er blitt verre.

Hun er ikke så dehydrert,henne spiste og drakk godt i hele går. Å det var jo bare oppkast i forrigårs ett par ganger så var henne i form igjen. Men skal følge nøye med å ta tempen på henne ett par ganger til de neste timene. Om det blri verre reiser vi rett dit med en gang.

Jeg ville bytta ut den veterinæren umiddelbart. En hund som spyr skal da ikke ha melkeprodukter i det hele tatt.

Kylling og ris til nød.

Men om bikkja de spyr som en galning, og bare hadde ett opphold i går så ville jeg kommet meg til vetten. Du nevner flåttbitt sant, og så konkluderer du med at det ikke kan ha vært det - hvorfor trekker du den konklusjonen?

Hunder kan være frisk i ukesvis og så bli dritdårlig flere uker ett flåttbitt - det er også helt NORMALT at en hund kvikner til når den får antibiotika, men blir dårligere igjen når det stabiliserer seg. Det betyr faktisk at antibiotikaen ikke funker det når bikkja blir så dårlig. Det er ikke en reaksjon på antibiotika - det er mangel på reaksjon.

Om hunden din har feber og spyr så må du til veterinær, men det høres ut som om du må finne en annen enn den du bruker, for dit ville jeg aldri tatt en syk hund tror jeg.

Sorry, men veterinæren din høres ut som en skikkelig dott. Man gir ikke surmelksprodukter til ei bikkje som spyr, da blir magen enda surere og bikkja spyr mer... Hold deg til å gi henne vann (evt risvann) inntil hun ikke spyr mer, så ville jeg ha gitt ihjelkokt ris og evt cottage cheese. Om magen holder på det (latså ikke spyr det opp igjen) så kan du gi litt kylling, og først da er det "trygt" med surmelk.

Dog holder jeg med de andre her, hunden burde bli sett på av en veterinær uansett. God bedring til henne, og lykke til!

Dønn enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...