Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring i Gjensidige


Mirai

Recommended Posts

Skal forsikre Siri i Gjensidige (Mona er der fra før av), og det må gjøres før den 22. denne måneden (juli). Så lurer jeg på:

- Hva koster en sånn forsikring, det står ingen priser opplyst på siden (finnes en vanlig og en som heter "Aktiv")

- Hvis jeg f. eks går dit tirsdag og tegner forsikring, når gjelder denne fra? Er den "godkjent" før den 22. ?

- Når kommer regninga i posten? Må jeg betale mens jeg er der, eller kommer en faktura med en forfallsdato?

Blir meget takknemlig om noen har greie på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forsikre Siri i Gjensidige (Mona er der fra før av), og det må gjøres før den 22. denne måneden (juli). Så lurer jeg på:

- Hva koster en sånn forsikring, det står ingen priser opplyst på siden (finnes en vanlig og en som heter "Aktiv")

- Hvis jeg f. eks går dit tirsdag og tegner forsikring, når gjelder denne fra? Er den "godkjent" før den 22. ?

- Når kommer regninga i posten? Må jeg betale mens jeg er der, eller kommer en faktura med en forfallsdato?

Blir meget takknemlig om noen har greie på dette :)

Hva forsikringen koster kommer an på hva du skal ha av dekning, hvor mye du forsikrer på og rase. Så det får du svar på når du snakker med dem.

Drar du dit på tirsdag, så gjelder forsikringen fra tirsdag. Dvs, er vel karenstid for sykdom, men sånn med tanke på skade og eventuelle andre sykdommer som dukker opp - regner med du skal forsikre før fylte fire mnd. så holder det med tirsdag.

Du trenger ikke betale noe når du er der. Akkurat når regningen kommer vet jeg ikke, jeg ordnet alt på nett og telefon og hun skulle sende fikse og ordne så jeg får det på autogiro.

Sånn for enkelhetsskyld, om det ikke er noen spesiell grunn til at du vil ta det med personlig oppmøte så anbefaler jeg deg å fylle ut skjemaet du finner på gjensidige.no så ringer en av dem deg opp i morra, og dere fikser alt pr. tlf. Koster deg ikke en krone ekstra, og mennesket på telefonen kan svare deg på alt du lurer på før du avtaler noe. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg fant ikke noe skjema på nettet :) Skal se igjen, har jo funnet det tidligere. Men grunnen til at jeg lurer på å ta det i banken er fordi jeg ser for meg jeg kanskje binder meg til noe om jeg sender inn skjema på nettet? Og det jeg lurer på om betaling er fordi jeg helst vil betale neste mnd, hehe. OM det er mulig, selvfølgelig. Hvis ikke gjør jeg det denne mnd.

Ellers takk for din erfaring og svar!

Edit: Fant skjema nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg andre forsikringer i Gjensidige også, men Minnie & Ace er forsikret der og jeg betaler et lite beløp hver måned jeg. Man kan vel antagelig velge å få det på et forfall også, men jeg tar det sammen med bilforsikring, innbo osv.

Fake edit: Så hvis du må betale denne måneden, så er det ikke nødvendigvis hele årspremien, var poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg fant ikke noe skjema på nettet :) Skal se igjen, har jo funnet det tidligere. Men grunnen til at jeg lurer på å ta det i banken er fordi jeg ser for meg jeg kanskje binder meg til noe om jeg sender inn skjema på nettet? Og det jeg lurer på om betaling er fordi jeg helst vil betale neste mnd, hehe. OM det er mulig, selvfølgelig. Hvis ikke gjør jeg det denne mnd.

Ellers takk for din erfaring og svar!

Edit: Fant skjema nå.

Du binder deg ikke til noen ting med det skjemaet, du ber bare om et tilbud. :D Du kan uten problem takke nei om du ikke liker det. Og jeg kan ikke tenke meg at det burde være noe problem å få betalt neste mnd. Men det kommer vel an på hvem du snakker med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte inn skjema via mail (skrev ut og fylte ut skjemaet som ligger på hjemmesiden og scannet det inn på pcen), og ble oppringt dagen etter. Da fikk jeg nærmere informasjon om pris og betalingsmuligheter, og forsikringen gjaldt fra og med jeg sa "ja takk" i den telefonsamtalen. Regningen fikk jeg en god stund etterpå, så jeg stusset nesten litt på om de hadde glemt meg, men den kom til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 1700 for casper, uten reseptbelagte medisiner. Regningen kom noen dager etter jeg hadde bestilt, og damen på telefonen spurte om jeg ville at den skulle gjelde fra den dagen. Er ikke helt sikker på hva hun mente med det da, for i vilkårene står det noe sånt som at forsikringen trer ikke i kraft før 20 dager etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåe jeg bestillte så trådde den ikke i kraft før jeg hadde signert å sendt tilbake de papirene jeg fikk fra de. Når de fikk det trådde forsikringen i kraft.

Gikk ikke ann å bestille over nett. for Måtte signere papirene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg fant ikke noe skjema på nettet :) Skal se igjen, har jo funnet det tidligere. Men grunnen til at jeg lurer på å ta det i banken er fordi jeg ser for meg jeg kanskje binder meg til noe om jeg sender inn skjema på nettet? Og det jeg lurer på om betaling er fordi jeg helst vil betale neste mnd, hehe. OM det er mulig, selvfølgelig. Hvis ikke gjør jeg det denne mnd.

Ellers takk for din erfaring og svar!

Edit: Fant skjema nå.

Du kan jo få en sånn ordning at du beltaler en viss sum pr mnd fremfor hele summen i ett. Jeg fikk det ordna sånn hos gjensidige.

Betaler 1601 kr for "vanlig" forsikring (ikke medisiner/spesialfor ) og livsverdi på 10 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie er forsikret for 8500 kr, veterinærforsikring og dødsrisiko. Men IKKE medisin dekning. På bridie betaler jeg da 1203 kr pr år.

Forsikringen gjelder i fra den dagen du tegner den. Så går du til Gjensidige på tirsdag, gjelder den fra da.

Du får tilsendt regning senere, og kan selv velge om du da vil betale hele beløpet, eller om du vil dele det opp i inntil 12 rater (om jeg har forstått rett) Selv så har jeg hovedforfall på alle mine forsikringer (bil og hund er det vel bare nå), og jeg har hovedforfall i slutten av November. Da betaler jeg hele beløpet. Men dette er som sagt valgfritt.

jeg har gjensidige forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forsikre Siri i Gjensidige (Mona er der fra før av), og det må gjøres før den 22. denne måneden (juli). Så lurer jeg på:

- Hva koster en sånn forsikring, det står ingen priser opplyst på siden (finnes en vanlig og en som heter "Aktiv")

- Hvis jeg f. eks går dit tirsdag og tegner forsikring, når gjelder denne fra? Er den "godkjent" før den 22. ?

- Når kommer regninga i posten? Må jeg betale mens jeg er der, eller kommer en faktura med en forfallsdato?

Blir meget takknemlig om noen har greie på dette :)

Hei, jeg jobber som kunderådgiver i Gjensidige.

Prisen på forsikringen avhenger hvilke rase det er, hvilke dekning du skal ha( død, vetrinær, medisiner o.s.v)

Hvis du går dit på tirsdag gjelder forsikringen fra tirsdag med en karens på 20 dager på visse sykdommer.Ta da med alle opplysninger på hunden chip nr o.s.v så setter kunderådgiveren den i gang samme dag.

Du trenger ikke signere for å få forsikringen. Eneste forsikringer som må signeres for å være gyldige er , person/livsforsikringer, fordi der skal det sendes inn helse erklæring. Så hund/ katt, bil, innbo, hus o.s.v kan tegnes over nett og telefon.

Om du synes skjemaet på nettet er vannskelig, ring 03100 så kommer du rett til en kundebehandler, og du kan tegne forsikringen på telefonen.

Regningen kommer i posten sammen med forsikrings papirene ca 7-14 dager etter forsikringen er tegnet.Du kan velge om du vil ha giro hjem i posten 1, 2 eller 4 ganger i året, ellers så kan du velge avtalegiro da blir beløpet trukket rett fra kontoen din, der er det også valgfritt om du vil ha en to eller 12 ganger i året.

Håper ting ble litt klarere nå :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...