Mari Skrevet 8. Juli 2008 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2008 Går det an å fryse ned ris som allerede er kokt? Edit: Hvor lenge bør kyllinglår stå i ovnen om man setter dem i mens de er fryst? Og på hvilken temperatur? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 8. Juli 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2008 Ja det gjør det. Lykke til Mari! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne Skrevet 8. Juli 2008 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2008 Jada det kan du, men den blir litt rar når du tiner den igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bardmand Skrevet 8. Juli 2008 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2008 Det er faktisk veldig lurt å fryse ned kokt ris. Kokt ris er et glimrende miljø for bakterier, men fryser du den ned når den er kald, unngår du bakterieoppblomstring, og den er utmerket til å steke sammen med grønnsaker og annet i en wok. Riskornene blir mindre klebrige, det opplever jeg som den største forskjellen. Tips: Frys den kokte risen flatt, altså ha den i en frysepose og klem den flatt utover, så går det så mye fortere å tine enn om du fryser den som en stor klump. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 8. Juli 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2008 Takk for råd Bardmand! Dette er glimrende, det blir så mye enklere for sambo å lage lunsj og fryse ned i porsjoner i stedet for å kjøkkenstreve hver eneste kveld. Tilleggsspørsmål: Hvor lenge bør kyllinglår stå i ovnen om man setter dem i mens de er fryst? Og på hvilken temperatur? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amstaff Skrevet 8. Juli 2008 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2008 Hahaha!! Hadde jeg ikke visst at du er geografisk, og nå tydeligvis kulinarisk utfordret, så hadde jeg trodd denne tråden var en spøk.... Godt du er hundenerd, så du har noe å støtte deg på.... Hihi! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoLynx Skrevet 8. Juli 2008 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2008 Takk for råd Bardmand! Dette er glimrende, det blir så mye enklere for sambo å lage lunsj og fryse ned i porsjoner i stedet for å kjøkkenstreve hver eneste kveld. hehehe, ja hva gjør man ikke for de mannfolka! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne Skrevet 8. Juli 2008 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2008 Takk for råd Bardmand! Dette er glimrende, det blir så mye enklere for sambo å lage lunsj og fryse ned i porsjoner i stedet for å kjøkkenstreve hver eneste kveld. Tilleggsspørsmål: Hvor lenge bør kyllinglår stå i ovnen om man setter dem i mens de er fryst? Og på hvilken temperatur? 200 grader i ca 20-25 min fra frossen tilstand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 8. Juli 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2008 Hadde jeg ikke visst at du er geografisk, og nå tydeligvis kulinarisk utfordret, så hadde jeg trodd denne tråden var en spøk.... Pøh! De bare her hvor kulinarisk utfordret jeg er! hehehe, ja hva gjør man ikke for de mannfolka! Han bør **** meg tilbe meg! Det er feite EU-j@vler, så jeg satte dem på 35 min i 180 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amstaff Skrevet 8. Juli 2008 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2008 Pøh! De bare her hvor kulinarisk utfordret jeg er! Jeg gir meg på den kulinariske biten.... Men står på det geografiske :closedeyes: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 8. Juli 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2008 Men står på det geografiske :closedeyes: Og den biten kompis, tror jeg ikke du har helt forstått omfanget av engang enda! :lol! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peers Skrevet 8. Juli 2008 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2008 200 grader i ca 20-25 min fra frossen tilstand Tuller du? Da har jeg enten elendig ovn eller kjøper gedigne kyllinglår Jeg steker de på 200 grader i 20 min på hver side (altså tilsammen 40 min) når de er TINT jeg. Da blir de akkurat passe stekt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 8. Juli 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2008 Endte opp med å la dem stå i nesten en time på 180, så jeg kan ikke se for meg annet enn at 20 min er litt knapt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuppetroll Skrevet 8. Juli 2008 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2008 Jeg er jo trofast harryhandler, og kjøper alltid kyllinglår i Sverige. De bør nok stå i 35 minutter i fryst tilstand - jeg har dem på 225. Kyllingvinger fra sverige (omtrent som norske kyllinglår) holder med 25 på 225 grader, også da fra fryst tilstand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne Skrevet 8. Juli 2008 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2008 Jaja ovner er forskjellige, men jeg snur aldri mine og de står aldri lengre enn 25 min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar