Gå til innhold
Hundesonen.no

Moss 26-27 juli

ingervildesaua

Recommended Posts

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg og piperenser'n kommer! Sammen med to buldoser corgier,:D

Håper på litt bedre kritikk enn slaktet som vi ble tildelt påbjerke:o

Skrevet

vi kommer mannsterke

3 av ronja valper skal stille

ronja skal stille (kanskje)

linka skal stille

marissa skal stille

cæsar skal stille

håper på en fin dag:)

Skrevet

Selvsagt kommer jeg med mine 2 hvite vakre renrasede Boxere som ikke er såååååå velkommene i ringen,

men vi kommer for å se på alle dere andre der dere står der med hårspray og stellebord :D

Skrevet
Selvsagt kommer jeg med mine 2 hvite vakre renrasede Boxere som ikke er såååååå velkommene i ringen,

men vi kommer for å se på alle dere andre der dere står der med hårspray og stellebord :D

Bruker jeg hårspray på bikkja,så er jeg nok rimelig kjapt ute av ringen her også.. hehe... Hvis du ser ei mørkhåret rulte med et hvitt bartekrapyl i bånd, så får du bare skrike ut der da vet du :o

Skrevet

Stellebord kanskje, men hårsprayen ble kastet ut for noen år siden den... Man kommer ikke langt med den lenger.

Skrevet
vi kommer mannsterke

3 av ronja valper skal stille

ronja skal stille (kanskje)

linka skal stille

marissa skal stille

cæsar skal stille

håper på en fin dag:)

Så moro! :D

Jeg forventer bilder, så det er bare å kjøpe kamera!

Skrevet

men vi kommer for å se på alle dere andre der dere står der med hårspray og stellebord :banana:

Hvorfor skal du påpeke det? Du var fult klar over det når du skaffet deg hvit Boxer. Dessuten står ikke folk med hårspray, tydeligvis ikke fulgt helt med heller...

Dere får ha lykke til alle som skal dit :) var der i fjor, men blir nok ikke noen tur i år.

Skrevet
Så moro! :banana:

Jeg forventer bilder, så det er bare å kjøpe kamera!

du gjør det ja hihi :)

den dagen kommer jeg til å være UBERSTRESSA! så... bilder, da får du hyre inn sånn snikfotograf haha

Skrevet
du gjør det ja hihi :banana:

den dagen kommer jeg til å være UBERSTRESSA! så... bilder, da får du hyre inn sånn snikfotograf haha

Er det ikke det man har Lars til? :)

Skrevet
Hvorfor skal du påpeke det? Du var fult klar over det når du skaffet deg hvit Boxer. Dessuten står ikke folk med hårspray, tydeligvis ikke fulgt helt med heller...

Dere får ha lykke til alle som skal dit :) var der i fjor, men blir nok ikke noen tur i år.

Huttemegtuuuuu da.. det var en liten spøk for å være litt morsom, jeg vet da selvsagt at folk ikke står der med hårsprayene sine, at det fins andre raser enn pudler på en utstilling og at de med f.eks Grand danois ikke har stellebord og ja, jeg var fullstendig klar over det før jeg kjøpte hvite Boxere, men som sagt.. det var en liten morsom joke ang utstilling :)

Jeg skal se etter dere alle og ser dere meg før jeg ser dere så SKRIK ut da :banana:

Skrevet

Dere får ha lykke til alle som skal dit :ahappy: var der i fjor, men blir nok ikke noen tur i år.

Du må da ikke ta alt så bokstavelig :closedeyes:

Jeg tolket også den på en ironisk måte. Skal bli koselig om jeg fikk treffe dine hvite boxere, Jane!

Skal uansett bli moro å (event) treffe noen sonenfolk der. Av en eller annen grunn er det ikke så mange som tør å hilse på meg, da. Må visst være veldig skummel, tror jeg :rolleyes:

Skrevet

Jeg tolket også den på en ironisk måte.

Skal uansett bli moro å (event) treffe noen sonenfolk der. Av en eller annen grunn er det ikke så mange som tør å hilse på meg, da. Må visst være veldig skummel, tror jeg :rolleyes:

Skal nok hilse jeg om jeg kjenner deg igjen.. Eller så får du bare suge tak i meg og skrike hallo om du skulle se ei med en hvit dvergschnauzer valp der.. Hva jeg vet om så er det bare jeg og kullsøsteren som skal stille (hvis ingen reiser langveisfarende.. har ikke vært så fryktelig mange kull med hvite på denne siden av landet i det siste liksom ;) ) og hun som har kullsøsteren er lyshåret og jeg er mørkhåret og tja. .Hva kaller man det?? Kraftig bygd? godt muskelsatt? :ahappy:

Skrevet

Jeg skal :ahappy: Er jo sjølsagt jeg kommer når det foregår på skolen min! Kommer begge dagane sammen med grannen min som skal stille den finske lapphunden sin. Sjøl er Aaia fire dagar for ung :rolleyes:

Skrevet
Jeg skal :ahappy: Er jo sjølsagt jeg kommer når det foregår på skolen min! Kommer begge dagane sammen med grannen min som skal stille den finske lapphunden sin. Sjøl er Aaia fire dagar for ung :rolleyes:

hmm... har de flyttet utstillingen? ;)

Skrevet

Jeg tolket også den på en ironisk måte. Skal bli koselig om jeg fikk treffe dine hvite boxere, Jane!

Dere stiller på søndag? I så fall skal jeg titte etter dere jeg :ahappy: Du har sikkert skrevet det tidligere, men hvilke hunder har du meldt på?

Om noen ser Norma og meg må dere gjerne komme og hilse, jeg er IKKE spesielt farlig ;)

Skrevet

Ja, Yodel ER ganske skummel, faktisk.. For ikke å snakke om disse hundene hennes - DE er skumle de! :ahappy:

Jeg har meldt på en av mine gutter på søndagen - han står for champ. så vi får se hvordan DET går.. Håper på go'vær!

Susanne

Skrevet

Skummel-yodel. Det er meg, det :ahappy:

Og jeg har med meg Dennis (står for championat)

Mille (JK) og Luna (valp)

Vovvene må dere for all del ikke finne på å komme nærmere enn 10 m unna. Da kan de jodle deg til døde og du kan risikere å bli stirret i senk av mandelformede dådyrøyne. Og -gud hjelpe meg- kanskje de forlanger kos eller robber deg for godbiter. <_< Farlige villdyra mine ;)

Susanne- jeg er også litt forvirra med disse championat greiene. Helgen etter Moss skal vi nemlig på 3 dagers int. utstilling i Kuopio Finland. Dersom Dennis ikke tar certet i Moss- og altså ikke er champ når vi drar til Finland. Er certet DER hvilende? (Vet det ikke er det i Sverige og Danmark lenger) Han vil jo i allefall være over 2 år?

*Krysse fingrene for cert!*

Skrevet
jeg er også litt forvirra med disse championat greiene. Helgen etter Moss skal vi nemlig på 3 dagers int. utstilling i Kuopio Finland. Dersom Dennis ikke tar certet i Moss- og altså ikke er champ når vi drar til Finland. Er certet DER hvilende? (Vet det ikke er det i Sverige og Danmark lenger) Han vil jo i allefall være over 2 år?

*Krysse fingrene for cert!*

Svarer meg selv jeg :rolleyes:

Man MÅ være champion i hjemlandet dersom kun ett cert skal gi championati Finland. Det er altså ikke hvilende. Så da vet man det. Flere som vil krysse fingrene for Dennis sitt siste (og 14....) cert i Moss??

Skrevet
Svarer meg selv jeg :rolleyes:

Man MÅ være champion i hjemlandet dersom kun ett cert skal gi championati Finland. Det er altså ikke hvilende. Så da vet man det. Flere som vil krysse fingrene for Dennis sitt siste (og 14....) cert i Moss??

Vi krysser alt vi har :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...