Gå til innhold
Hundesonen.no

Lånehunden Akira

Mari

Recommended Posts

Skrevet

Vi har besøk! Frøken lånehund heter egentlig Akira, men går under navnet Lille Prinsesse Vil Ikke. Hun er neeesten et helt år gammel, og er en Staffordshire Bull Terrier. Og hun er mikroskopisk! Det er den minste hunden jeg noen sinne har hatt ansvaret for, og det er helt merksnodig. Dessuten ser hun litt ut som en kakerlakk. Også er hun fryktelig søt.

Lille Prinsesse Vil Ikke skal trenes litt mens hun er her, og det blir gøy. I tillegg har hun fått i oppgave å få meg i form til jeg skal traske gatelangs i Japan.

Så nå er det full fart igjen i et par uker i det lille røde huset på jordet. Og det er ganske så hyggelig. :lol:

Charliebass er både litt betuttet og litt forelsket

2612533491_61e31dd341_o.jpg

Lille Prinsesse Vil Ikke være musestille

2613366674_de29ce1290_o.jpg

Lille Prinsesse Vil Ikke bli snusa på!

2612533589_12b6d49027_o.jpg

Lille Prinsesse Vil Ikke krangle

2612533701_54c2f10207_o.jpg

Lille Prinsesse Vil Ikke gå pent (det er det jeg sier at hun ser ut som en kakerlakk!)

2613367242_1b7fa5cabe_o.jpg

Lille Prinsesse Vil Ikke smile

2612534247_9a2443110e_o.jpg

Lille Prinsesse Vil Ikke komme

2613367462_7b1bef91e5_o.jpg

Lille Prinsesse Vil Ikke være med på leken

2613367348_a978f2c2ea_o.jpg

Lille Prinsesse Vil Ikke røre seg

2613367626_5fa3c43415_o.jpg

Lille Prinsesse Vil Ikke sove

2612533817_55ac2ca108_o.jpg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hun var jo utrolig nydelig da. Skal bli morro å se hvilke andre aktiviteter prinsessen ikke vil være med på :rolleyes: Nydelig farge på henne, hun ser liten og nett ut, er hun gammel?

Guest Jonna
Skrevet

Hun var jo bare utrolig søt! Jeg liker den rasen jeg, om-så-att jeg noen gang skulle hatt bullehund så hadde det blitt staffe.

Skrevet
hun ser liten og nett ut, er hun gammel?

Hun er en miniatyr! :lol: Når meg såvidt opp til ankelen, og veier vel en ti-tolv kilo. En av de få staffene jeg vet av som faktisk følger standarden. Veldig praktisk størrelse om jeg må si det selv. :lol:

Skrevet

Må si hun var skikkelig nydelig, broren min har en staffe på 17kg. Skal innrømme jeg var en rasist (enormt uvitende) før den kom i hus. Har virkelig fått øynene opp for staffen hvertfall, selv om jeg kommer til å holde meg til mine pelsdotter på 2-4 kg.

Skikkelig nydelig frøken, fargen er vel heller sjelden eller er jeg litt på jordet her? Du har ikke planer om staffe nå da Mari?

Skrevet
Hun var jo bare utrolig søt!

Jepp, hun er en søtnos! :)

En Staff hadde vært no for deg vettu, Jeanette! Da kunne den gjeterhundbortskjemte fått litt utfordringer med konsentrasjonsevne og arbeidsmoral. :P

Herregud så søt hun er! :P Nydelig farge!

Deilig å få en snik-a-peek på Charliebass og *sukk*

Charliebasser nikker på sitt evneveike vis. Får se om vi ikke får til noen nye bilder i lpet av helgen. Tante Marianne må få påfyll. :lol:

Skikkelig nydelig frøken, fargen er vel heller sjelden eller er jeg litt på jordet her? Du har ikke planer om staffe nå da Mari?

Merkelig nok er ikke staffen min favorittrase. :) Misforstå meg rett, det er jo en bullehund, så per definisjon liker jeg dem jo.

Vi får se hva nestemann blir... Men noen utstillingsstaff blir det neppe. :lol:

Akiras farge er ganske sjelden ja.

Guest Jonna
Skrevet
Jepp, hun er en søtnos! :lol:

En Staff hadde vært no for deg vettu, Jeanette! Da kunne den gjeterhundbortskjemte fått litt utfordringer med konsentrasjonsevne og arbeidsmoral. :lol:

*ler* spørs om ikke jeg setter arbeidsmoral litt for høyt til å ta den utfordringen :rolleyes:

Men som aktiv soffahund så kan den muligens få krige mot to andre raser...når den tid kommer...

Skrevet
Charliebasser nikker på sitt evneveike vis. Får se om vi ikke får til noen nye bilder i lpet av helgen. Tante Marianne må få påfyll. :lol:

Tante Marianne blir fryktelig lykkelig da :lol: Må jo klare meg lenge når du skal skjevøyd..

Skrevet
Tipper hun kommer til å gi deg timer med underholdning ja.... :icon_cry:

Akkurat nå gir hun meg skikkelig kløe. :ahappy: Og rennende nese. Damn allergi!

Skrekkelig søt er'a fortsatt. Og en smule bråkete! :whistle:

Skrevet
Akkurat nå gir hun meg skikkelig kløe. :ahappy: Og rennende nese. Damn allergi!

Skrekkelig søt er'a fortsatt. Og en smule bråkete! :icon_cry:

Såpass.... Bare å dynge på med zyrtec og selvbeherskelse. La være å kose med ho. :hug:

Har du vurdert å levere henne tilbake??

Ho var søt ja.. Men bråkete? Staffer bråker vel ikke? Har jeg hørt..... :whistle:

Skrevet
Xena vil også være lånehund i det røde huset :icon_cry:

Åååh, du vet hva jeg synes om Xena! Hun er jo egentlig min, og aldeles ikke din hun! Men det spørs om det hadde blitt rabalder om jeg hadde introdusert henne i heimen akkurat nå! :ahappy: Både Xena og Akira har egne meninger om ting serru. ;D

Såpass.... Bare å dynge på med zyrtec og selvbeherskelse. La være å kose med ho. :)

Cetirizin blir poppet å høyt nivå, men det hjelper ikke kjempemye... :)

Pluss at Lille Prinsesse Vil Ikke sove i stuen. Da blir det gråt og tenners gnissel da! Så i senga hun må bo, og det hjelper ikke tilstandene. Ikke kose? :whistle: Hun har flyttet inn på fanget mitt, hvor hun ligger pent dandert akkurat nå f.eks. :hug:

Har du vurdert å levere henne tilbake??

Vi må kanskje ha det som et alternativ ja... :| Skal se an utover dagen.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...