Gå til innhold
Hundesonen.no

Unødvendige kommentarer?

HippiPippi

Recommended Posts

Jøje meg! Her er man helt ute på viddene igjen! Er så enig med trådstarter, her er det ikke lett å være nykommer f.eks., å håpe på litt vennlighet når man våger seg frampå med et spørsmål eller to. Har selv fått "så ørene flagret" i en tråd her, (båndtvang), og opplevd å bli beskyldt for å være både det ene og det andre, bare fordi jeg var så dum å hevde mine meninger. At man skal diskutere er helt OK, det er derfor vi er her! Men hvorfor kan man ikke vise et lite snev av høflighet? Man får jo nesten ikke lov til å ha andre meninger enn de som er godkjent av "den harde kjerne" her inne.

Er medlem av et annet hundeforum også, og der kan man faktisk diskutere uten å få følelsen av å være en idiot som ikke forstår noe, og som har null peiling på hund! Jeg har nesten sluttet å skrive innlegg her, det frister rett og slett ikke.

Ikke jeg heller.... Blir mindre og mindre.. Var så glad da jeg fant dette forumet. Et forum man kan legge ut bilder i, og som virket litt seriøst. men det virker jo som folk kun er ute etter de harde diskusjonene her og ikke vil ha noen rååååsa tråder som de kaller det.. jaja.. JEG synes det hvertfall er koselig med rååååsa tråder også, som folk ikke henger hverandre ut på.. Og JA, jeg liker faktisk å høre at hunden min er søt jeg, selv om det kanskje kommer fra en person som ikke har min rase som favorittrase. Er mange hunder jeg ikke kunne tenke meg å hatt selv, men som jeg synes er fine og sjarmerende. .Egentlig synes jeg de fleste hunder er fine :devil: Men jeg forstår at for enkelte så gjelder kun enkelte raser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 311
  • Created
  • Siste svar

Men da er det jo bare å starte disse rååååsa trådene. Eller henge seg på de få som er her...

Er selv en av de som følger minimalt med i den "Din hund" kategorien. Ikke så mange tråder jeg har kommentert i. Jeg liker å følge med på hjemmesider og blogger, da de er mye mer detaljert og inneholder noe annet enn poster som man egentlig bør kommentere at hunden er søt på. Dessuten er det ikke verre enn at dere som har lyst på de rååsa trådene deres, kommenterer andres poster om hvor søte hundene er.... Da får man fort litt kommentarer tilbake vil jeg tippe på. Så kan vi andre få diskutere som øra flagrer. :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt interesert i råååsa tråder, men skulle bare ønske at diskusjonene kunne foregå i en litt annen tone. Ellers er jeg enig med Blondiemamma i at de fleste hunderaser er fine, og at det er morsomt å lese om, og å se bilder av de forskjellige rasene. Dessuten er det en liten pustepause fra alle de såkalte diskusjonene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøje meg! Her er man helt ute på viddene igjen! Er så enig med trådstarter, her er det ikke lett å være nykommer f.eks., å håpe på litt vennlighet når man våger seg frampå med et spørsmål eller to. Har selv fått "så ørene flagret" i en tråd her, (båndtvang), og opplevd å bli beskyldt for å være både det ene og det andre, bare fordi jeg var så dum å hevde mine meninger. At man skal diskutere er helt OK, det er derfor vi er her! Men hvorfor kan man ikke vise et lite snev av høflighet? Man får jo nesten ikke lov til å ha andre meninger enn de som er godkjent av "den harde kjerne" her inne.

Er medlem av et annet hundeforum også, og der kan man faktisk diskutere uten å få følelsen av å være en idiot som ikke forstår noe, og som har null peiling på hund! Jeg har nesten sluttet å skrive innlegg her, det frister rett og slett ikke.

Hvem er den harde kjerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke navngi noen her, men hvis du leser en del av trådene i diverse diskusjoner vil du jo se det! Det er de som vet best og mest om det meste. Og som har liten forståelse for andres meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøje meg! Her er man helt ute på viddene igjen! Er så enig med trådstarter, her er det ikke lett å være nykommer f.eks., å håpe på litt vennlighet når man våger seg frampå med et spørsmål eller to. Har selv fått "så ørene flagret" i en tråd her, (båndtvang), og opplevd å bli beskyldt for å være både det ene og det andre, bare fordi jeg var så dum å hevde mine meninger. At man skal diskutere er helt OK, det er derfor vi er her! Men hvorfor kan man ikke vise et lite snev av høflighet?

Nå har ikke jeg lest båndtvangtråden (heller), men spør likevel: Kan det tenkes at du fikk så ørene flagret ikke fordi du var dum nok til å gi uttrykk for dine meninger, men fordi meningene dine oppfattes som dumme?

Man får jo nesten ikke lov til å ha andre meninger enn de som er godkjent av "den harde kjerne" her inne.

Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det, heter det... Kanskje du skulle være ydmyk å spekulere på om dine meninger kanskje er litt ureflekterte?

Ikke jeg heller.... Blir mindre og mindre.. Var så glad da jeg fant dette forumet. Et forum man kan legge ut bilder i, og som virket litt seriøst. men det virker jo som folk kun er ute etter de harde diskusjonene her og ikke vil ha noen rååååsa tråder som de kaller det.. jaja.. JEG synes det hvertfall er koselig med rååååsa tråder også, som folk ikke henger hverandre ut på..

Som sagt, jeg har aldri vært inne på de råååååsa trådene - og får jaggu pepper for det også - ikke bare er man ufin NÅR man uttaler seg, man er piskadausen slem når man holder kjeft også... Forstå det den som kan...

]Og JA, jeg liker faktisk å høre at hunden min er søt jeg, selv om det kanskje kommer fra en person som ikke har min rase som favorittrase. Er mange hunder jeg ikke kunne tenke meg å hatt selv, men som jeg synes er fine og sjarmerende. .Egentlig synes jeg de fleste hunder er fine :devil: Men jeg forstår at for enkelte så gjelder kun enkelte raser..

Hvem bryr seg om hva vilt fremmede mennesker på internett mener om bikkja si? Legger du ut bilder av typen også for å få uttalelser fra gud og hvermann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotta, mine meninger i båndtvangtråden var riktige i følge båndtvangloven, men de andre syntes nok at jeg var vanskelig som mente at loven var til for å følges.

Kan godt være at mine meninger er ureflekterte noen ganger, men det er da sannelig de andres også! Og ydmykhet sier du, ja det er nettopp ydmykhet jeg savner her i endel innlegg. Det å kunne se at kanskje det er noe i de andres meninger også, ikke bare hugge til på en noen ganger ganske så nedlatende måte. For nye og kanskje litt uerfarne medlemmer må jo dette virke nesten skremmende. Hvorfor ikke være litt imøtekommende og omtenksom? Det er bare det jeg etterlyser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller.... Blir mindre og mindre.. Var så glad da jeg fant dette forumet. Et forum man kan legge ut bilder i, og som virket litt seriøst. men det virker jo som folk kun er ute etter de harde diskusjonene her og ikke vil ha noen rååååsa tråder som de kaller det.. jaja.. JEG synes det hvertfall er koselig med rååååsa tråder også, som folk ikke henger hverandre ut på.. Og JA, jeg liker faktisk å høre at hunden min er søt jeg, selv om det kanskje kommer fra en person som ikke har min rase som favorittrase. Er mange hunder jeg ikke kunne tenke meg å hatt selv, men som jeg synes er fine og sjarmerende. .Egentlig synes jeg de fleste hunder er fine :D Men jeg forstår at for enkelte så gjelder kun enkelte raser..

Det heter rosa!

Men da er det jo bare å starte disse rååååsa trådene. Eller henge seg på de få som er her...

Er selv en av de som følger minimalt med i den "Din hund" kategorien. Ikke så mange tråder jeg har kommentert i. Jeg liker å følge med på hjemmesider og blogger, da de er mye mer detaljert og inneholder noe annet enn poster som man egentlig bør kommentere at hunden er søt på. Dessuten er det ikke verre enn at dere som har lyst på de rååsa trådene deres, kommenterer andres poster om hvor søte hundene er.... Da får man fort litt kommentarer tilbake vil jeg tippe på. Så kan vi andre få diskutere som øra flagrer. :D

Det heter rosa!

Jeg regner forresten ikke med at du leser bloggen min da, for jeg orker ikke å skrive og skrive, det kan jeg gjøre i Akkurat nå, ingen som leser bloggen min vet at jeg spiser nepe, liksom, men jeg legger ut masse bilder av de søøøte rååååsa hundene mine.

Jeg er ikke spesielt interesert i råååsa tråder, men skulle bare ønske at diskusjonene kunne foregå i en litt annen tone. Ellers er jeg enig med Blondiemamma i at de fleste hunderaser er fine, og at det er morsomt å lese om, og å se bilder av de forskjellige rasene. Dessuten er det en liten pustepause fra alle de såkalte diskusjonene!

Det heter rosa!

Hvem er den harde kjerne?

Det er deg, det da, vel.

Alle dere råååååsa folk, her er det en som har skjønt det:

Jeg synes det er kjempeviktig og flott å ha litt farge i livet, og det er plass til rosa også.

Livet er fullt av alvor, det er det som mange erfarer, så litt letthet gjør ingenting.

Det heter rosa!

(Nei, det var ikke noe poeng i at jeg skreiv i denne tråden, jeg bare kjeder meg, og har nettopp våkna.) :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotta, mine meninger i båndtvangtråden var riktige i følge båndtvangloven, men de andre syntes nok at jeg var vanskelig som mente at loven var til for å følges.

Kan godt være at mine meninger er ureflekterte noen ganger, men det er da sannelig de andres også! Og ydmykhet sier du, ja det er nettopp ydmykhet jeg savner her i endel innlegg. Det å kunne se at kanskje det er noe i de andres meninger også, ikke bare hugge til på en noen ganger ganske så nedlatende måte. For nye og kanskje litt uerfarne medlemmer må jo dette virke nesten skremmende. Hvorfor ikke være litt imøtekommende og omtenksom? Det er bare det jeg etterlyser.

Veldig, veldig enig her! Tenk de som er nye på sonen, skriver et innlegg og blir halshogd av diverse personer fordi h*n utrykte seg litt feil.. Ment sånn skjer jo på sonen, her er det tydligvis kultur for å være uhøflige mot nye medlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det lurer jeg veldig på og...

So do I.

Altså- jeg synes helt ærlig at dere syter noe innmari. Hvis man ikke tåler diskusjon og konstruktiv kritikk har man ingenting å gjøre på et diskusjonsforum, punktum. Tråder lever sitt eget liv etter de er opprettet, og det er også sånn man får gode diskusjoner. Hvis man spenner av seg piggene, åpner øynene og prøver å ta innover seg det som blir skrevet - for somregel er det velkomponerte og kloke svar skrevet av folk som har mye å fare med - vil man kunne lære og utvikle seg masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke snakk om syting! :devil:

Hvorfor i all verden er det så vanskelig å være littegrann høflig og vennlig da?? Da hadde kanskje de "velkomponerte og kloke svarene" vært til større hjelp for den som spurte, istedenfor å skremme folk vekk.

Jeg må vel også si at den konstruktive kritikken ikke alltid er så konstruktiv desverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter rosa!

Det heter rosa!

Jeg regner forresten ikke med at du leser bloggen min da, for jeg orker ikke å skrive og skrive, det kan jeg gjøre i Akkurat nå, ingen som leser bloggen min vet at jeg spiser nepe, liksom, men jeg legger ut masse bilder av de søøøte rååååsa hundene mine.

Det heter rosa!

Det er deg, det da, vel.

Alle dere råååååsa folk, her er det en som har skjønt det:

Det heter rosa!

(Nei, det var ikke noe poeng i at jeg skreiv i denne tråden, jeg bare kjeder meg, og har nettopp våkna.) :devil:

:D:rolleyes: jaja.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden er det så vanskelig å være littegrann høflig og vennlig da?? Da hadde kanskje de "velkomponerte og kloke svarene" vært til større hjelp for den som spurte, istedenfor å skremme folk vekk.

Jeg må vel også si at den konstruktive kritikken ikke alltid er så konstruktiv desverre!

Menne. Det er litt enklere å være "littegranne høflig og vennlig" hvis ikke alle nykommere kommer inn her med den tanken i barken at alle er frekke, og dermed ser på alt som angrep. Det er mer enn en tråd som foregår sånn:

TrådStarter: "Hei, jeg er ny her, og jeg lurer på *sett inn spørsmål her*"

En eller annen: "Heisann. Hør nå her *sett inn svar her*"

TS: "Åh, det er det frekkeste *leser masse inn i svaret som egentlig ikke står der*! Jeg visste at jeg aldri skulle meldt meg inn, nå går jeg og griner til alle jeg kjenner, og viser de bilder av den søte hunden min, også sitter vi resten av kvelden og snakker om hvor motbydelige og frekke de på sonen er og hvor snill og grei jeg er, og jeg leser ihvertfall ikke det jeg vil lese, for tenk!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menne. Det er litt enklere å være "littegranne høflig og vennlig" hvis ikke alle nykommere kommer inn her med den tanken i barken at alle er frekke, og dermed ser på alt som angrep. Det er mer enn en tråd som foregår sånn:

TS: "Åh, det er det frekkeste *leser masse inn i svaret som egentlig ikke står der*! Jeg visste at jeg aldri skulle meldt meg inn, nå går jeg og griner til alle jeg kjenner, og viser de bilder av den søte hunden min, også sitter vi resten av kvelden og snakker om hvor motbydelige og frekke de på sonen er og hvor snill og grei jeg er, og jeg leser ihvertfall ikke det jeg vil lese, for tenk!"

*ler* :devil::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:devil::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig, veldig enig her! Tenk de som er nye på sonen, skriver et innlegg og blir halshogd av diverse personer fordi h*n utrykte seg litt feil.. Ment sånn skjer jo på sonen, her er det tydligvis kultur for å være uhøflige mot nye medlemmer.

Vel - dette skjer på de aller fleste diskusjonsfora jeg har vært innom. Ferske folk som bare kaster seg ut i diskusjoner og spørsmål uten å ha lurket litt rundt for å "kjenne" på tonen i forumet får ofte litt bakoversveis fordi tonen kanskje er litt mer rett fram enn de hadde innbilt seg. Sånn ER det når man er mange som ofte er på et forum og blir "kjent" med hverandre gjennom det. Man pakker ikke inn det man sier fordi man ikke har behov for det.

For nye folk som skal inn på et forum er det derfor lurt å lurke litt rundt noen dager før man begynner å skrive, da kommer som regel ikke svarene som et sjokk heller.

... og om man ikke tåler tonen som er HER INNE - hvordan fikser man da livet sånn generelt tro ? Livet er ikke en dans på roser det heller, har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvor du leser hen jeg, men vi leser vel med forskjellige briller- jeg synes så godt som aldri de faste brukerne her inne er de som utmerker seg som frekke og uhøflige ... Derimot har vi hatt endel nye brukere som kanskje ikke har vært Mr/Mrs. Høfigheten Selv, og som leser all verdens kritikk ut av et konstruktivt svar. Jeg kjenner jeg synes det blir veldig barneskole- og jepp- jeg synes definitivt det er syting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke navngi noen her, men hvis du leser en del av trådene i diverse diskusjoner vil du jo se det! Det er de som vet best og mest om det meste. Og som har liten forståelse for andres meninger.

Du bebreider jo noen helt spesielle, men omgår å bli personlig ved å ikke ville navngi dem, er det så? Jeg aner ikke hvilke tråder du sikter til i det hele tatt, så denne gjetteleken blir for avansert for meg.

Akkurat det lurer jeg veldig på og...

Vi får nok fortsette å lure, ser det ut til.

*roooosa*

Det er deg, det da, vel.

*roooosa*

Fint. Kan noen gi meg et kurs i hard kjerning? Aner ikke hva jeg skal gjøre i den harde kjernen, jeg.

Stakkars alle de nye. Vi står i kø for å halshugge dem. Det er defor vi er her. Resten av tiden bare vaker vi rundt og venter på at det skal komme noen nye vi kan halshugge. :)

:) Hæhæ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bebreider jo noen helt spesielle, men omgår å bli personlig ved å ikke ville navngi dem, er det så? Jeg aner ikke hvilke tråder du sikter til i det hele tatt, så denne gjetteleken blir for avansert for meg.

Vi får nok fortsette å lure, ser det ut til.

Fint. Kan noen gi meg et kurs i hard kjerning? Aner ikke hva jeg skal gjøre i den harde kjernen, jeg.

Stakkars alle de nye. Vi står i kø for å halshugge dem. Det er defor vi er her. Resten av tiden bare vaker vi rundt og venter på at det skal komme noen nye vi kan halshugge. :)

:) Hæhæ.

Jeg er ikke i den harde kjernen da, jeg er bare en sopp, jeg. Finn ut av det sjæææl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he! :) Ja, barneskole er det nok ikke! Jeg er vel en av de absolutt eldste her vil jeg tro! Er vel rett og slett blitt for gammal da!

Handler ikke om alder, selvsagt, men i måten ting blir tatt på og håndtert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...