Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpene 2008

Car00line

Recommended Posts

• Svar 151
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

;) Det var mange valper i 2008.. Sikkert flere også, før året er over.! Viste at det var en del valper der ute, men ikke så mange! ;)

Man blir jo sinnsykt valpesyk jo.. ;)

Skrevet
Får forte meg å skrive, for valpen min blir junior imorgen :whistle:

Jeg var i Finland i februar og hentet lille valpen.

Han er født 29.12.2007 og er vel den snilleste (og største) valpen jeg har hatt noen gang.

Bilde 1: Her er han 7,5 uker gammel.

Fedja%20P2170296.jpg

Bilde 2: Her er han 8,5 mnd. gammel.

230908%20Fedja%20051%20smaller.jpg

Å herregud for et herlig dyr!

Skrevet
mushi og Camo. Takk ja det er ikke noen helt vanlig farge på border. Morro med noe litt annerledes. :whistle:

Så klart er det det! Nydelig farge synes jeg :)

Skrevet

Farlig, faaaaarlig tråd :) , Jeg kan ikke være her og se, for da kommer jeg bare til og tenke på hvor lang tid det egentlig er igjen til jeg får valp :whistle:

Skrevet
Nå er det bare 7 dager til vi får ei lita Toller-prinsesse i hus. Hun heter Leah, og er allerede det vakkreste på jord :)

Noen bilder av snuppa mi

Ca 5-6 uker på bildene

*klipp*

Aww.. Så søt! Tollere er bare så skjønne!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Får en Lapsk Vallhund om 5 dager :whistle:

Lapakis Eira (daglig kalles hun Eira) har nå blitt 3 mnd, 3 uker og 5 dager :)

Skrevet

Nå er eurasiervalpen Ciriuz kommet til sitt nye hjem. Her er bilde fra i dag, tok med litt av høsten inn igjen, gjorde han. Han liker å bære! :)

20081014-007web.jpg

Ciriuz 9 uker.

Skrevet

Nydelige valper !:)

MEN en veldig skummel tråd og være i :) blir jo så utrolig valpesyk<3

Og dere som klaaager over at det er så lenge til dere får valp, slutt ! :) her sitter jeg med foreldre som ikke har noen planer om og få en hund i hus <_< xP

Skrevet

Jeg er så valpesjuk! Leter etter den "perfekte" fôrvert for da kommer ei av disse inn i flokken. :P (her kun 1 uke gamle)

tispe2.jpg

tispe6.jpg

tispe7.jpg

De er halvsøsken til tispa mi - etter NUCH NV-07 River Nova Arctic Itana og Blueboy Sailor Zharek.

Guest Luckystaff
Skrevet
Her er nurke mitt.Rambo,9 uker gammel Boerboel.En skikkelig kosegutt

post-4629-1224011907_thumb.jpg

Ååå gud, så nydelig!!!!!!!!! :)

Skrevet
1806-3.jpg

Nommen, så nydelig! :)

Er noe helt spesielt med Rottweilervalper.

Utrolig mange herlige valper som har kommet i 2008. Lykke til alle sammen med trening, utstilling eller hva dere enn nå skal bruke disse små søte til.

Skrevet
Nommen, så nydelig! :P

Er noe helt spesielt med Rottweilervalper.

Utrolig mange herlige valper som har kommet i 2008. Lykke til alle sammen med trening, utstilling eller hva dere enn nå skal bruke disse små søte til.

Nommin, så syk søt Rottweiler da :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...