Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpene 2008

Car00line

Recommended Posts

Skrevet

Ja, vi har jo en del valpetråd-greier nå.

Men så slo det meg, hva med en tråd der det er en oversikt over valpene som er kommet i år.

For det er jo en del her inne nå med valper :)

Så da kan vi ha en tråd der vi oppdaterer med bilder og slik, og kanskje spørsmål også?

Ikke vet jeg :D Hva sier dere?

Jeg begynner jeg da^^

Jeg har en finsk lapphund valp som nå er 4 mnd. Hun er født 22. februar.

Kan: Sitt, nei, ned er de hun kan skikkelig. Hun kan forholdsvis dekk, rull, bli, på plass(gå pent i bånd).

Men de sistnevnte jobber vi fortsatt med å terpe :) Innkalling og kommunikasjon er jo en selvfølge at vi trener på ;)

Bilde fra hun er: (9 uker)

DSC00118-Kopi.jpg

Og bilde nå: (4 mnd)

DSC_0048-Kopi-1-1.jpg

Det var snuppa mi ;)

*edit* tok på dato

• Svar 151
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Nok en Finsk Lapphundvalp, en vakker, brun gutt, født 11.april-08. :)

Flyttet hit til oss 21.06, har begynt å skjønne "kom" og "sitt". Trener også på kontakt, det å gå i bånd og at ute er et flott sted å gjøre fra seg, men foreløbig er det viktigste å bli kjent :)

021-1.jpg

Skrevet
*klipp*

DSC_0048-Kopi-1-1.jpg

Det var snuppa mi :)

For en skjønn farge det er på henne..! tror du at hun kommer til å ha den fargen, eller blir den enda mer forandret?

Det øverste bildet ditt, når er det fra, tror du glemte å skrive det.. :)

Skrevet

Flabbis på 12 uker.

Kan "sitt" "gi labb" "kom" "kontakt" og "nei" 99%

jobber med gå pent, ligg, på plass og bli.

(ja hun ELSKER å jobbe for godbitene sine, utnytter det som bare det :) )

Dengang da hun var 5 1/2 uke(første gang jeg møtte henne):

82c2d8a6-1.jpg

Nå som hun er 12 1/2 uke:

f43540f7.jpg

Skrevet

Tia:

Hun er en 3 mnd Samojed jente. Hun har også lært seg å "ule" av seg selv og det gjør hun heele tiden :) litt søtt.

Kan; sitt, dekk(jeg må føre hånda..) gi labb,high five, kontakt, stå (under læring) og så jobber vi med gå pent i bånd og innkalling.

Bilde 1: 8 uker

Bilde 2: 3 mnd

http://i292.photobucket.com/albums/mm8/ivsen/12.jpg

http://s292.photobucket.com/albums/mm8/ivsen/th_tia113.jpg

årh.. jeg får bare linke bilder...

Skrevet

Bonnie

3 mnd gammel Border Collie. Født 23.03.08

Hun kan spise sko, henge i buksebena mine og jage skyggen sin :)

9 uker

2008-05-23112copy.jpg

12 uker

PO20080618_0005-1.jpg

Skrevet
For en skjønn farge det er på henne..! tror du at hun kommer til å ha den fargen, eller blir den enda mer forandret?

Det øverste bildet ditt, når er det fra, tror du glemte å skrive det.. :D

Ja, det er det ;) Det er det ingen som vet faktisk ;) Men selv tror jeg hun vil være ca slik videre^^

Det øverste er hun 9 uker på :)http://fl-keela.piczo.com/?g=49226056&cr=4 på denne siden er hele utviklingen hennes i bilder fra 3 uker til nå, viss du vil se :)

Skrevet

Her er Vision av Wennigården! Ho er født 29 april og er 8 uker i dag.

Her er ho ca 5 uker gammel.

tispe5-10-30.jpg

tispe5-8-29.jpg

tispe5-12-30.jpg

Her er ho vel 7 uker.

Vision5.jpg

Vision6.jpg

Vision3.jpg

Vision7.jpg

Vision1.jpg

Her er ho 8 veker.

014.jpg

005.jpg

003.jpg

Skrevet

post-4066-1214348769_thumb.jpgJeg har to kullbrødre av typen italiensk mynde. De er født 9.mars. Foreløpig har de lært innkalling (95 %?), sitt, bli (70 %?), nei, ned, opp.

Først Einstein 8 og en halv uke.

post-4066-1214348516_thumb.jpg

post-4066-1214348965_thumb.jpg

Deretter broren Roberto ti uker (hentet ham halvannen uke etter Einstein):

Og så Einstein og Roberto nå sist fredag:

post-4066-1214348769_thumb.jpg

Ble litt kluss med de bildene..

Først kom Einstein slik han skulle. Så kom bildet av begge, mens stakkars Roberto kom helt til sist i rekken......

*Dobbelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod Miriam*

Skrevet
årh.. jeg får bare linke bilder...

Du må lime inn IMG Code i stedefor Direct Link :wub: Om du ikke får det til så kan jeg forklare nærme på pm..

Mange søte valper her :rolleyes2:

Skrevet
Ble litt kluss med de bildene..

Først kom Einstein slik han skulle. Så kom bildet av begge, mens stakkars Roberto kom helt til sist i rekken......

Du bør legge dem under hverandre.

Skrevet

Min nydelige Shabtay, født 13.02.08.

Han "kan" ingen ting ennå, men vi trener på bli, stå, sitt, ligg, kom og diverse ro- og situasjons-trening.

post-190-1214377248_thumb.jpg

Vakrehodet.jpg

Et nyere bilde av ham, han har blitt så stor gutt!

Skrevet

Legger inn en post for Isabel, hun fikk ikke til å lage en. Håper moderatorene synes det er greit.

Her er den nye valpen min, Papillon hann födt 23.05.2008

Alveseters Brilliant Bachelor!

post-190-1214378326_thumb.jpg

post-190-1214378333_thumb.jpg

post-190-1214378339_thumb.jpg

Skrevet

Jupp, Papillonen over er altsä min! hehe..

Blitt en liten justering innen navnet, og han blir hetende Alveseters Brilliant Ballack "Mischa" :rolleyes:

Skrevet

Nå begynner valpen min å bli ganske stor, men jeg har da hatt valp i hele år så. :rolleyes2:

Hun kan stå, kom, leggseg og nei. Før kunne hun de rimelig bra, men siden hun har løpetid har hun fått midlertidig hukommelsestap. :rolleyes: Skal komme sterke tilbake igjen!

Hun er vel 7,5 mnd nå.

8-9 uker

pen.jpg

Her er hun ca 7 mnd.

fotball0406019.jpg

Skrevet

Jeg får vel kaste meg inn i det jeg også da:

Min valp er ennå bare knappe 5 uker gammel, men har fått det velklingende navnet Li-Brie's Expect No Mercy - hva han skal kalles til daglig er ennå litt uvisst. Foreløpig kan han å bæsje, tisse, drikke melk og spise mat, leke med søsken - og gi veeeeldig deilige susser !!

Her er han 3,5 uke gammel:

mercy2.jpg

Og her har han blitt "hele" 4,5 uke:

2008-06-22-Mercy01.jpg

Skrevet
Ja, det er det :wub: Det er det ingen som vet faktisk :o Men selv tror jeg hun vil være ca slik videre^^

Det øverste er hun 9 uker på :lol:http://fl-keela.piczo.com/?g=49226056&cr=4 på denne siden er hele utviklingen hennes i bilder fra 3 uker til nå, viss du vil se :lol:

For ett nurk :rolleyes2:

Får jo ikke noe lyst på valp når man er inne på denne tråden og snoker.. :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...