Gå til innhold
Hundesonen.no

alene i stormen...

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

sitter og tenker på hva ask driver med nå, et lite dikt sånn i forbifarten...

jeg ligger ute i huset mitt

det regner og jeg fryser litt

vinden uler, inne er det varmt

jeg ligger i huset mitt

ingen og bjeffe på,

ingen og logre til

jeg er alene i stormen

ingen kommer ut

ingen bryr seg..

kjettingen holder meg fast

jeg kan ikke løpe.

men så åpner døren seg,

min elskede eier kommer ut

og tar meg inn i varmen.

jeg er elsket,

og jeg vet det!

ja Ask, du er elsket, tro meg! glad i deg gutten!!!

skriv dikt til hundene deres dere også da! :P

Skrevet

To tindrende øyne

Kjærlighet i lydløs form

Mitt hjerte tas med storm

Hengivenhet til tusen

En glad tunge

Hun er min lille unge

Trofast, ærlig og varm

Trollbinder med sin sjarm

Skrevet

jeg er her og ask er ikke her for og si det sånn :P hihi, jeg er hos mamma og ask er hos pappa, ikke vandt til og være borte fra babyen vettu;)

IW: kjempefint dikt!

Skrevet
Så flinke dere er!

Takk!

Egentlig burde vi ikke skrive dikt på nettet... det ødelegger det flotte ryktet mitt om at jeg ikke duger til annet enn å rote rommet og resten av huset, at jeg ikke eier samvittighet, at jeg er egoistisk og selvopptatt, at jeg er lat, at jeg er en ungdom og fester vekk livet, samt at jeg sikkert smugrøyker!

:P

Skrevet

Takk!

Egentlig burde vi ikke skrive dikt på nettet... det ødelegger det flotte ryktet mitt om at jeg ikke duger til annet enn å rote rommet og resten av huset, at jeg ikke eier samvittighet, at jeg er egoistisk og selvopptatt, at jeg er lat, at jeg er en ungdom og fester vekk livet, samt at jeg sikkert smugrøyker!

:P

hehe, sånt har jeg og hørt en gang i tiden.... :P

Skrevet

ja.. jeg skrev mye dikt før da.. har en dikt bor til å med.. bare for å klare tankene mine...

Har ikke skrevet på en stund med fikk da fått ned noen ord.. et lite kort dikt i såfall..

Her er et morro dikt...

STAY COOL

Med nagler rundt halsen og nesa så kort.

De ørene de stikker jo RETT OPP..

Du hopper å spretter som en liten kanin,

Men når du prumper så er du ikke sååå fin..

Hører du mat så er du på vei.

Tasser fort over gulvet og rett bort til meg.

Blusser opp øynene å sitter så pent.

Det ansiktet er jo helt fantastik pent..

Du kan det å smiske

Hvert eneste triks

Til å sjamere min bestemor helt i senk

Hun er jo så liten sier hun da.

Hihi kan jeg få en gobit da...?!?!

The BATTDOG is here and you now what to do.

STAY COOL!

Skrevet

og her kommer et med litt mer følelser...

ALLTID

Tårene triller,

du tørker de bort,

med smilet, med sjarmen,

du varmer meg fort.

Du hjalp meg opp fra den dypeste grav,

Jeg takker deg hver eneste dag.

Jeg kjente din varme fra første stund,

den snorkete lyden, når du tar deg en blund.

men uansett hva som måtte skje,

husk en ting å det er at jeg er ALLTID like ved.!!!

er såååå glad i jenta mi :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...