Gå til innhold
Hundesonen.no

hvad skal jeg vælge


heike

Recommended Posts

jeg er en ansk pige som gerne vil have en lille hund, på størelse med en yorkshire terrier men ik med så langt hår. hvad skal jeg vælge??

da tror jeg du må fortelle litt mer om deg selv først... har du hatt hund før, og vil du ha en aktiv eller er det "kose" hund du vil ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yorkshire terriere som ikke blir brukt til utstilling blir som oftest klippet korte, synes for min del de er søtere med kort pels :P

Border terrier er jo ganske liten da... Chihuahua... Nei, du må nesten fortelle litt mer, hvor godt liker du pelsstell, skal det være en kosehund, hvordan vil du at gemyttet skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bichon Frisè? Papilloner er jo ganske krevende hunder da.. Men klippes må den jo.. Cavalier King Charles Spaniel er litt større, men herlige hunder! Toy puddel/dvergpuddel? Chihuahua bjeffer (gør) mye!Kinesisk nakenhund/powder Puff høres jo veldig bra ut for deg da! Lærenemme, menkosete, tøffe nok til å gå lange turer, men helst ikke i regnvær.. DET er fine hunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv istedet for at tænke på hvilken slags hund du gerne vil have at tænke på hvad du kan tilbyde en hund. Alle hunde skal luftes flere gange om dagen og alle hunde kræver aktivering... nogle mere end andre. Men selv en lille hund kræver et stort arbejde, selvfølgelig kan du få en hund, der ikke bider, som er kælen, ikke gør så meget og som er rolig, men det kræver at du arbejder med hunden, at du tilfredsstiller dens behov for aktivering hver dag, træner den osv.

Samt at du finder en god opdrætter, der kan hjælpe dig med at finde en valp, der passer lige præcis til dig.

Er der nogle racer du har tænkt over, der er jo mange små hunde, men kunne du ikke specificere lidt nærmere hvad du ønsker dig... som sagt også hvad du kan tilbyde hunden? En papillon fx er en selskabspapegøje og ville sikkert ikke trives godt med at være alene 8 timer om dagen. Og har du lyst til at bruge tid på pelspleje etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv istedet for at tænke på hvilken slags hund du gerne vil have at tænke på hvad du kan tilbyde en hund. Alle hunde skal luftes flere gange om dagen og alle hunde kræver aktivering... nogle mere end andre. Men selv en lille hund kræver et stort arbejde, selvfølgelig kan du få en hund, der ikke bider, som er kælen, ikke gør så meget og som er rolig, men det kræver at du arbejder med hunden, at du tilfredsstiller dens behov for aktivering hver dag, træner den osv.

Samt at du finder en god opdrætter, der kan hjælpe dig med at finde en valp, der passer lige præcis til dig.

Er der nogle racer du har tænkt over, der er jo mange små hunde, men kunne du ikke specificere lidt nærmere hvad du ønsker dig... som sagt også hvad du kan tilbyde hunden? En papillon fx er en selskabspapegøje og ville sikkert ikke trives godt med at være alene 8 timer om dagen. Og har du lyst til at bruge tid på pelspleje etc.

=D> :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså det må gerne være en hund som er lærenem men også en man kan side og nusse med i sofaen. med roligt tempement så den ikke gør så meget og ikke bidder og sådan..

Når du skriver at den ikke skal gjø eller bite så er det hvordan du oppdrar den som avgjør det...

Tina: =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jamen noget som en yorki ville være fint, fordi den er en lille selvskabs hund og sådan.. og selvfølgelig skal det aktiveres men det er også ok, det har jeg intet i mod.. den passer fint til mit behov og hvad jeg kan tilbyde den... kan bare ik rigtig finde nogel opdrættere som har noget (og til rimlige penge) men bare noget der er i stil med en yorki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...