Gå til innhold
Hundesonen.no

Nok en tråd om "hva-skal-valpen-hete".....


Landy

Recommended Posts

Skrevet

Mika er jo et pent navn, me jeg leste et sted at Mika betyr plastikkpose i Marokko. (eller noe sånt)

Om du ikke finner navn før du henter hunden, så er mange ganger slik at man plutselig tenker: "Vet du hva? Denne hunden er en "insert name here"!" Og så blir det bare sånn. :)

Skrevet

Parkki ! Det betyr brun på finsk og brun det var han! Nydelig valp! Gratulerer! :)

Edit: Så nå at det er en P-kull også, det var bare flaks, hils Hanne da! :D

Skrevet
Parkki ! Det betyr brun på finsk og brun det var han! Nydelig valp! Gratulerer! :)

Edit: Så nå at det er en P-kull også, det var bare flaks, hils Hanne da! :D

Hehe, visst er det en av Hannes vakre P-kull gutter !

Parkki passer i så måte helt utmerket :P Ser frem til å få den lille pirayaen i hus, fryktelig stille og tomt her uten hund.

Hanne skal hilses !

Mika er jo et pent navn, me jeg leste et sted at Mika betyr plastikkpose i Marokko. (eller noe sånt)

Om du ikke finner navn før du henter hunden, så er mange ganger slik at man plutselig tenker: "Vet du hva? Denne hunden er en "insert name here"!" Og så blir det bare sånn. :P

Hmmm....."plastikkpose" synes jeg ikke kjekkasen behøver å hete nei :)

Om ikke navnet dukker opp før håper jeg at navnet bare kommer av seg selv når vi henter valpen i dag eller morgen :banana:

Skrevet

For en utrolig vakker kjekkas da :lol:

Vakreste rasen dere har valgt :)

Det er allerede en finsk lapphund som heter Heino, så Heimo blir kanskje litt likt?

Men Toivo syns jeg passet herligeheten deres perfekt!

Håper dere henter han i dag, for jeg vil se flere bilder :)

Er det schanderulven han er fra?

Skrevet

Ja, er vel Schanderulven om jeg ikke tar helt feil :)

og ja, dette med navn.. Oftest må man jo ha sett hunden og hvordan den ER først.. Buffy sku hete Shanti hu.. det hadde jeg bestemt lenge. Helt til vi 1. fikk høre det var et B-kull og 2. jeg hadde glemt å spille inn Buffy på tv når vi var nedover for å se på henne... Og da ble det ikke tvil, hu ble en Buffy. :lol:

Men kattene her i huset levde både 1 og 4 uker uten navn de før de fikk sine.. Lucifer het "lurv" i 4 uker han før det ble Lucifer :)

Lykke til med valpehenting og navn! Bridie gleder seg vilt til å få noen å oppdra :):)

Skrevet

Stemmer, er fra Schanderulvens P-kull :lol: Ser ut til at sambo`n er for sent hjemme til at vi rekker å hene ham i dag, men da blir det tidlig i morgen :)

Skrevet
Stemmer, er fra Schanderulvens P-kull :) Ser ut til at sambo`n er for sent hjemme til at vi rekker å hene ham i dag, men da blir det tidlig i morgen :)

Okei :) Jeg var skrevet på listen deres jeg også faktisk^^

Dere får ha lykke til med hentingen imårgen :lol:

Så må dere ta masse bilder, for gud hvor fort de vokser! Keela, min fl, vokstre fra å være en liten pelsdott til noe mer hundeliknende utseende på bare noen uker :)

Skrevet

Han må jo bare hete Chocko :) Sjokoladebrun og fin som han er. Forøvrig synes jeg det er den flotteste hundefargen. Nydelig gutt altså :)

Skrevet
Herlig navn på herlig valp!

Synes igrunn han er bittelitt sjarmklump ja.... :) Funnet seg godt til rette, nysgjerrig og akkurat passe eplekjekk :rolleyes:

Skrevet
Tnåå :)

Så herlig han er da!

Syns Toiwo passet han perfekt jeg :P

Takk takk ! :P En skikkelig sjarmis med raskt stigende bølletendenser :P

Næmmen er det Kievra-bebiser, så koselig :)

Heisan :P Har skjønt at du kjenner Kievra, gutta og Hanne, denne valpen har definitivt fått den best mulige starten på livet hos den herlige gjengen :P Samboern falt litt for Kievra kan du si :P

hehe, så det ble Toiwo ja? Flotteste gutten da!

Men, du må lage en egen tråd til han under Min Hund! :P

Jatta jatta..hjelper til med bildene du håper jeg ? :rolleyes:

Toiwo Järvinen, alias Schanderulvens Panu :)

Skrevet

å ja! selvsagt skal jeg hjelpe med bilder!! (bare få den hersens magen min til å forstå at den skal være frisk nå, så kommer jeg løpende med kamera!)

Skrevet
Heisan :) Har skjønt at du kjenner Kievra, gutta og Hanne, denne valpen har definitivt fått den best mulige starten på livet hos den herlige gjengen :) Samboern falt litt for Kievra kan du si :P

Stemmer, en herlig gjeng er de :)

Skrevet

Grættis med Schanderulven hund! :wub: Flott liten herremann det der :rolleyes2: Har selv en schanderulv hund jeg da, fra N-kullet. Masse lykkke til med skjønne valpen. Toiwo er et flott navn forresten :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...