Gå til innhold
Hundesonen.no

Telefonselgere


Mirai

Recommended Posts

Først vil jeg bare si at selv om vi har et dårlig rykte, finnes det mange proffe og flinke selgere som faktisk gidder å høre på kundene sine. Dessverre er det mange som ikke burde ha hatt jobben, som skaper dårlig stemning og er aaalt for pågående.

Noen selger interessante ting du kan ha bruk for, andre selger mer "unyttige" ting og avtaler. Så ikke alle prøver å lure deg eller tvinge deg til å kjøpe noe du ikke trenger.

Der jeg jobber er vi opptatt av å fremstå som seriøse, og vi har ikke som motto at kunden alltid skal legge på først.. Finnes det noen som har et bedre tilbud enn mitt, ja da sier jeg det rett ut og ønsker dem en fin dag videre. Vi har ingen ønsker om å lure noen sånn sett.

Går kanskje litt imot meg selv her nå, men tenkte jeg kunne gi noen "tips" til hvordan dere enkelt og greit blir ferdig med en telefonsamtale hvor det sitter en selger i andre enden.

Det er ikke smart å la være å ta tlf når du ser det er et "selgernummer" (f. eks kjenner en del igjen enkelte Oslonummer). Selgeren setter deg da enten på "ikke svar" eller "callback" så du ringes igjen senere. Så i praksis vil det si at telefonen din stort sett vil ringe med jevne mellomrom frem til du tar den.

En ting til som kanskje er verdt å nevne for dere som har barn og gir dem mobil. Da kan det ringes på den telefonen også, i og med at den er registrert på en myndig person. Så da må du reservere ditt eget personnr. sånn at den telefonen som er registrert på deg ikke blir ringt opp av selgere. Har snakket med en og annen sinna forelder, og da prøver jeg å tipse dem om å reservere seg så de slipper. Men de vil heller brøle enn å høre på meg (regner med de antar at jeg har tenkt å prøve å selge til dem på tross av at de er piss forbanna), så rekker som regel ikke å si ifra før de legger på.

Dersom du ER reservert, så kan det hende at du blir ringt allikevel. Ringelistene vaskes hele tiden opp imot hvem som er reservert og ikke, men av og til skjer det feil. Reservasjon går også på personnummer, så det kan hende at samboeren din ringes opp selv om akkurat DU er reservert. En selger har ikke lov å gjøre mer enn å beklage (og evt. ønske deg en god dag videre :lol: ) om han får beskjed om at du er reservert. Dersom han ikke gjør det, be om navnet og ring evt. kundeservice til det aktuelle selskapet og si ifra.

Ønsker du å reservere deg må du ta kontakt med Brønnøysundregistrene på tlf. 7500 7500!

Hva kan du si dersom du ikke er interessert?

- Beklager, men jeg er ikke interessert (de fleste vil prøve en eller to ganger å argumentere for sitt produkt, det er vanlig)

- Jeg er allerede medlem/har kjøpt, noen ringte meg i går (en løgn som i de fleste tilfeller vil fungere)

- Jeg er reservert

..ja, det er lov til å være uhøflig, kjefte og bråke, men både for deg og den andre personen i andre enden er det bedre å bruke energien på andre ting. Evt. bare si "ikke interessert" og så legg på, funker det også.

Det finnes kunder som sier rett ut at "du jobber vel for provisjon, så nå skal jeg kaste bort tida di", men faktum er jo at alle jobber ikke for provisjon. Så planen med å "kaste bort" tida til en telefonselger er ikke så veldig god egentlig :)

Avslutningsvis så er de fleste ålreite mennesker som ikke er ute etter å ødelegge dagen for deg, men ja, det finnes igler også.

Jeg er positivt overrasket over hvor mange hyggelige mennesker det finnes (de trenger ikke være interessert engang!). De som sier man aldri burde vært født og lignende er det heldigvis lenger mellom :)

Edit: Blir du ringt flere ganger av samme selskap, så er det noen i andre enden som ikke har trykt på rette knappen. Så si at du har blitt ringt tidligere og si ifra at du ikker er interessert/kjøpe fra forrige selgeren etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Pleier alltid å si noe sånt: Neitakk, det er jeg ikke intressert i/har ikke råd til, så gi heller det tilbudet til noen andre som er intresserte/har råd til det! Så ønsker jeg de en fortsatt fin dag og legger på.. Er ikke så mye mer å mase med :lol:

Har jobbet som telefonselger selv, så vet hvor kjedelig det er å få en bøtte med kjeft bare fordi du har den jobben du har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har reservert meg og har ikke hatt problemer med tlfselgere før jeg etablerte eget firma, da gjaldt liksom ikke reservasjonen lengre tydeligvis. Men jeg pleier å spørre etter at de har presentert seg om dette koster penger? Svarer de ja, sier jeg på en høflig måte at jeg ikke er inntressert. Om de derimot svarer nei, hører jeg på hva de har og si, OM det viser seg at de faktisk skal prøve å selge meg noe, så spør jeg om de ikke oppfattet mitt første spørsmål. De fleste beklager seg da.. Jeg blir mer provosert over de som når man sier at det passer litt dårlig nå, enten ringer tilbake 10 min senere eller ikke gir seg. Jeg er som regel høflig, men jeg kan fyre på folk som later som det er noe annet enn det de faktisk er, det er ufattelig provoserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ringer de alltid etter moren min, og har nok ikke fått med seg at hun byttet etternavn for ca. et halvt års tid siden. Så jeg svarer bare at, "nei, hun bor ikke her".. Det fungerer utmerket :lol: Hvis ikke svarer jeg bare at jeg ikke er interessert, enkelt og greit.

Det er forresten veldig mange som selger "Fri Flyt" omega 3 rundt omkring nå. De spør; "bruker du omega 3", jeg svarer "ja". Allikevel skal de ha meg til å prøve deres, følger etter meg og gir meg en regning i hånda. Det synes jeg virkelig ikke er godt nok. Såpass burde man respektere. Jeg har opplevd dette 3-4 ganger den siste måneden på div. kjøpesentre. Synd for "bransjen" at noen opptrer slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ringte ei dama på hesten jeg hadde til salgs for noen år siden.

Hun spurte ut om hesten, jeg trodde hun var intr og jeg svarte jo deretter ! Men uti samtalen spurte hun plutselig om jeg ville ha annose hos de.

Til slutt ble jeg så irritert at jeg sa NEI, jeg vil ikke ha noen annonse !! og la på.

Jeg prøvde å komme til ordet flere ganger, men hun avbrøt og snakket som en gal.

Lenge siden noen har ringt meg nå. Jeg er sjeldent ufin i tlf, sier heller Nei og legger på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reservert meg 2 ganger mot telefonselgere, men dette aksepteres tydeligvis ikke. Kanskje fordi jeg står oppført med et egent firma som Gråtass....

Og hadde enkelte telefonselgere tidvis hatt litt vett og folkeskikk, så hadde kanskje ikke så mange blitt irrterte på denne yrkesguppen? Flere ringer fra skjulte nummere enda. De ringer både seint og tidlig. Trur jeg har hatt telefoner fra alt fra halv åtte om morgenen til halv elleve om kvelden. En annen ting som går denne yrkesgruppen hus forbi, er at ikke alle mennesker jobber om dagen, og av og til kan man ikke skru av telefonen fordi man venter telefon fra jobben el.l. Så skal man bli vekket og plaget av disse folka for å prøve å selge ting man har reservert seg mot.... Det skulle vært omvendt at man måtte akseptere å bli ringt opp, ikke reservere seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også reserveret os mod telefonsælgere for nogle måneder siden, men alligevel blev vi i sidste uge ringet op kl. 23.00 en aften, og her i morges kl 06.00, bliver så forbandet over at de ikke kan respektere folk lidt, og at de bruger en opringningscentral, der ringer op til en masse folk af gangen, og så melder optaget hos dem der ikke tager telefonen først.

Ofte gider jeg slet ikke tage telefonen, når min telefon skriver på skærmen Totosse, da ved jeg det er en opringningscentral, men det er stadig sk... irriterende, da den ringer på næsten alle tidspunkter af døgnet.

Ellers har jeg intet mod at svare på spørgsmål, hvis det passer ind i min dag, og er på et ordentligt tidspunkt af døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En morsom historie : min mor på en hverdags kveld (nokså sent) mottar telefon, hun får forklart at det gjelder en spørreundersøkelse om telefonsalg. Startspørsmål går på om hun noen gang har mottat telefon fra telefonselgere, videre om dette er noe hun synes er plagsomt: " jo det må jeg si, det er like plagsomt som spørreundersøkelser på seme kvelder"

Jeg har reservert meg mot telefonsalg og er ikke plaget med telefoner, men min samboer gjør meg gal, han er fast bestemt på å ikke ta telefonen når han ser det er telefonselgere. Dette fører jo til at de ringer gaaang på gaang. Jeg mener at han kan reservere seg eller ta samtalen og takke nei. Men nei da, telefonen ringer den jevnt og trutt... Søndagsmorgen som tirsdagskveld. Men da er det faktisk samboer som irriterer meg mest da det sannsynligvis kunne vært unngått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes oppsøkende salgsvirksomhet er en uting, enten det gjelder telefonsalg, dørsalg eller slike stands som gjerne står når du kommer inn på butikkene. Jeg synes virkelig det er unødvendig å oppsøke folk for å selge sine produkter - om jeg er interessert i å kjøpe noe, greier jeg faktisk helt fint å oppsøke dem som selger det helt på egen hånd...

... det er jo mulig min aversjon mot sånt kommer av at jeg faktisk - tro det eller ei *flir* - er så überhøflig at jeg synes det er leit å avvise folk som kommer "i min vei" - og jeg ender nesten alltid opp med å kjøpe noe *urk*...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det er jo mulig min aversjon mot sånt kommer av at jeg faktisk - tro det eller ei *flir* - er så überhøflig at jeg synes det er leit å avvise folk som kommer "i min vei" - og jeg ender nesten alltid opp med å kjøpe noe *urk*...

*ler* Ja, jeg er heeeelt med på hva du sier her. Jeg presterer faktisk å få dårlig samvittighet de gangene jeg klarer å si "Nei Takk"!

*ler*

Idiotisk, men sant dessverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Jeg fikk et litt annet syn på telefonselgere etter å ha prøvd å jobbe som det i en måneds tid (det gikk ikke veldig bra, jeg hadde 3 salg på en måned, og det er inkludert salget til av&påsaken *flir* Ikke helt min hylle her i livet, liksom). Ikke det at jeg hadde så mye i mot de i utgangspunktet, men jeg syns jo noe av kritikken er uberettiget, rett og slett.

Man får utdelt lister man skal ringe på, der står det et navn, adressen og telefonnummeret. Det står ikke noe der om at folk f.eks jobber natta - og telefonselgere er ikke noe mer synske enn resten av Norges befolkning, så det kan man rett og slett ikke vite, sant? I og med at navnene er på lista, vet man heller ikke at vedkommende er reservert - da burde de ikke vært på lista, ikke sant? Men det er ikke den som ringer sin feil det, det eneste de får gjort, er å markere navnet som reservert, og satse på at det blir "vasket bort" i neste omgang. Man vet heller ikke at man er nr 3 som ringer den dagen for å selge noe, det er faktisk ikke ETT selskap som ringer rundt og selger alle mulige slags produkter. Man kan heller ikke vite at en og samme person står på to forskjellige lister OM man skulle være så uheldig å ringe en som har blitt oppringt av samme firma før. Det står heller ikke at det enkeltmannsforetaket (som bedriften jeg jobbet i, ringte til) er lagt ned for 3 år siden - da burde det heller ikke vært på lista, men det er fortsatt ikke den som ringer sin feil. Det er heller ikke lett å vite at telefonnummeret har skifta eier..

Firmaer som vasker listene, tar jobben sin seriøst. Man er faktisk ikke interessert i å bruke tid på å ringe folk som har reservert seg eller av andre grunner ikke burde stå på lista. Men nå og da skjer det en glipp, og det er stort sett ikke den som ringer sin feil.. Da kan man kanskje vurdere å være en smule høflig og gi beskjed om feilen som er gjort? Så får man heller bli uhøflig og ufin om det ikke går inn hos den som ringer..?

Men det er nå engang sånn at selgere generelt får kjeft for alt mulig rart. Det er ikke bare telefonselgere det. Jeg tror jeg kan skrive ganske langt om alt JEG fikk kjeft for iløpet av de 8 årene jeg jobbet i kiosk, der ser ut til at det er helt greit å brøle til en stakkar som tilfeldigvis jobber i et serviceyrke bare fordi man har hatt en dårlig uke selv.

Det mest idiotiske jeg har fått kjeft for - og det var stort sett sånn HVER uke - er at f.eks Norsk Tipping (eller Rikstoto, for den saks skyld) stenger linjene når fristen for innlevering går ut. Klart, jeg skjønner det at når du har stått i kø for å levere tippinga i halvannen time, så er det surt at du ikke får levert fordi at kl. er 3 sekunder over seks - men man kan faktisk levere tipping hele uka i åpningstiden - for vår del var det hver dag mellom 10 og 20.. Ironisk nok så var det alltid de samme som kom i siste liten.. Da er det ihvertfall vår feil at folk ikke får levert tippinga si, liksom :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også jobbet som telefonselger, og har vel en litt større forståelse enn mine andre familiemedlemmer, hehe. Jeg sier bare jeg er reservert(er ikke det), og er kvitt de fleste. Om jeg har tid eller kjeder meg, kan jeg godt svare på undersøkelser og slikt.

Det som irriterer meg er de som leser opp fra arket de har forran seg og har lukket øra. Man får jo søren ikke sagt noe, de bare babler i vei og prøver å stotre frem ord de ikke klarer å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er nå engang sånn at selgere generelt får kjeft for alt mulig rart. Det er ikke bare telefonselgere det. Jeg tror jeg kan skrive ganske langt om alt JEG fikk kjeft for iløpet av de 8 årene jeg jobbet i kiosk, der ser ut til at det er helt greit å brøle til en stakkar som tilfeldigvis jobber i et serviceyrke bare fordi man har hatt en dårlig uke selv.

Det mest idiotiske jeg har fått kjeft for - og det var stort sett sånn HVER uke - er at f.eks Norsk Tipping (eller Rikstoto, for den saks skyld) stenger linjene når fristen for innlevering går ut. Klart, jeg skjønner det at når du har stått i kø for å levere tippinga i halvannen time, så er det surt at du ikke får levert fordi at kl. er 3 sekunder over seks - men man kan faktisk levere tipping hele uka i åpningstiden - for vår del var det hver dag mellom 10 og 20.. Ironisk nok så var det alltid de samme som kom i siste liten.. Da er det ihvertfall vår feil at folk ikke får levert tippinga si, liksom :rolleyes:

Oh yeah, kan skrive under på denne. På kinoen jeg jobber på står det tydelig at vi stenger når siste film begynner. Det vil si klokken 20.30 dersom det er det som står, ikke "20.45, for det er jo reklame". Det er ALLTID noen som kommer innmari seint, og som står og dundrer på dørene til vi blir nødt til å åpne, bare fordi vi er redde for at de til slutt skal knuse glasset ... Vi har også de sjarmerende menneskene som kommer to minutter før filmen begynner på en verdenspremie, og som blir rasende fordi det er så lang kø i kiosken at de ikke rekker begynnelsen av filmen ... Å jobbe i serviceyrker er ikke alltid like takknemlig, så dere telefonselgere har min fulle medfølelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra telefonselgere! Altså jobben, personene er sikkert i utgangspunktet ok... Jeg synes de aller fleste er aggresitvt pågående, og sjelden tar ett nei for ett nei uten å måtte argumentere i det vide og det brede... Min private telefon er reservert, så her er det heldigvis ikke så ofte de ringer, men kontortelefonen blir utsatt for telefonselgere daglig...

Det dummeste er de som selv etter at jeg har sagt at vi ikke finnes det minste interessert, allikevel vil booke ett møte...

Jeg hadde en tulling innom for litt siden, som var helt sikker på at han kunne tilby oss ett myyyye bedre telefonisystem og abonnement enn vi hadde i dag. Jeg fortalte at vi hadde en avtale som jeg tvilte på at han kunne gå under, da vi som medlemsbedrift i en stor kjede har en proffavtale som gir maks rabatter hos telenor.

Allikevel ville han komme innom, det skulle bare ta 5 min, så jeg sa at han værsågod kunne få komme, jeg skulle t.o.m lage kaffe til han, men at jeg var helt overbevist om at vi ikke kom til å bytte, så hvis han ville bruke opp tida si på oss så vær så god... Han kom han, og han hadde lovet å bruke 5 min, så jeg ga han 5 minutter... Han la frem en hel del av papirer og skrøyt uhemmet av være Norges nest største på telefoni og at de hadde vokst så og så mye i løpet av kort tid og bla. bla. bla... Han la så frem tilbudet sitt, og jeg forkastet det straks og fremviste dagens avtale vi har med telenor. Da sa tullingen: "jeg visste ikke at dere hadde en sånn avtale da, da må jeg se litt mer på det og heller komme tilbake om ett par dager....." Doooh! Da mistet jeg i hvert fall all respekt!

Og mens vi er inne på ekspeditører i butikker o.l så har jeg vel mine "diller" her og... Jeg HATER at ekspeditører, enten det er i en klesbutikk eller på postkontoret, ikke kan konsentrere seg om en kunde av gangen... Jeg kan fint vente på tur, men når det er min tur skal pinadø ikke vedkommende forsvinne, evt ta en telefon, før jeg er ferdig...

Jeg hadde i grunn en ganske guffen opplevelse på postkontoret engang (post i butikk)... Jeg skulle hente en pakke, og måtte fremvise legitimasjon for å få den levert. Mannen i skranken måtte lete litt for å finne pakken, og ble stadig avbrutt av andre ansatte pga enten det ene eller det andre, og jeg begynte å bli temmelig utålmodig. Omsider fant han pakken, la den på disken og skulle bare skrive ned kortnr o.l før jeg kunne ta pakken å gå... Men neida, han ble igjen avbrutt og forsvant uten å skrive på det han trengte. Det ville tatt han maks 10 sekunder, men neida... Han forsvant som sagt, og det tok vinter og votter, så jeg tok bankkortet og pakka mi, og dro...

Etter en stund fikk jeg telefon fra samme mannen. Han var helt i fistel over at jeg hadde "stukket av". Jeg fikk bare se å komme tilbake så han fikk skrevet på det han skulle, ellers så skulle han politianmelde meg for å ha stjålet pakke på postkontoret... Han kjeftet meg opp og ned i mente, og jeg ble faktisk litt nervøs... Han virket ikke tam for fem øre, så jeg så for meg at han sto utenfor døra mi når jeg kom hjem, med 16 av sine nærmeste kompiser i b-gjengen...

Heldigvis hørte jeg ikke noe mer, og jeg tør igjen å hente pakker på det samme postkontoret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at telefonselgere har en jobb de skal gjøre de også, og jeg prøver i det lengste å ikke være uhøflig. Mange er hyggelige folk også, altså! :lol: Min far og bestefar er sånne som blir skikkelig irritert og som klasker på røret med en stygg kommentar. Jeg vil ikke gjøre noe sånt, med mindre de er skikkelig ufin/ekkel osv. Noen drar det bare for langt! Vi er reservert, men nå har det tatt helt av, det ringer flere om dagen :) Var en for en stund siden som ble skikkelig ekkel i telefonen (han solgte boxershortser), jeg har da overhodet ikke behov for å vite at hva han har på seg og hvor godt det er og osv osv ;) Det har også vært en del av de som virkelig går inn for å få deg til å føle deg som en dritt (synes du ikke synd på de stakkkaaaaars ett eller annet/den er din feil at de lider osv).

Edit: Enig med Molly om ekspeditører som ikke kan holde seg til en kunde. Det irriterer meg noe voldsomt! Selv jobber jeg på kontor/resepsjon, og er det en kunde her, så tar jeg ikke telefonen før den kunden er ferdig. Det er da bare å ringe opp etterpå! Må si jeg irriterer meg på de som er "omvendt" og jeg da.. Ekspeditører som ikke forstår at du ikke vil ha hjelp, men som konstant henger rundt deg og maser hvordan det går i prøverom osv (for ikke å snakke om de som omtrent presser seg inn i rommet!).

Edit: Jeg forstår at dere som jobber som telefonselgere må tåle en del, jeg hadde nok aldri klart det. Er ille nok å bli kjefta huden full her jeg sitter :) Alltids noen som tar ut alle sine problemer/statens problemer på oss også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får utdelt lister man skal ringe på, der står det et navn, adressen og telefonnummeret. Det står ikke noe der om at folk f.eks jobber natta - og telefonselgere er ikke noe mer synske enn resten av Norges befolkning, så det kan man rett og slett ikke vite, sant? I og med at navnene er på lista, vet man heller ikke at vedkommende er reservert - da burde de ikke vært på lista, ikke sant? Men det er ikke den som ringer sin feil det, det eneste de får gjort, er å markere navnet som reservert, og satse på at det blir "vasket bort" i neste omgang. Man vet heller ikke at man er nr 3 som ringer den dagen for å selge noe, det er faktisk ikke ETT selskap som ringer rundt og selger alle mulige slags produkter. Man kan heller ikke vite at en og samme person står på to forskjellige lister OM man skulle være så uheldig å ringe en som har blitt oppringt av samme firma før. Det står heller ikke at det enkeltmannsforetaket (som bedriften jeg jobbet i, ringte til) er lagt ned for 3 år siden - da burde det heller ikke vært på lista, men det er fortsatt ikke den som ringer sin feil. Det er heller ikke lett å vite at telefonnummeret har skifta eier..

Men altså... om det er SÅ mange feilkilder som bidrar til at "kunden" blir irritert, så må det jo være noe rav ruskende galt med hele telefonsalgopplegget ?

Jeg sier som Moondance: telefonsalg burde vært forbudt helt enkelt... det samme med reklame i postkassa også, dvs det skulle vært sånn at man sier JA TAKK til å motta reklame, ikke slik at man må si NEITAKK for å slippe.. Jadda, jeg har reservert meg mot uadressert reklame også jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså... om det er SÅ mange feilkilder som bidrar til at "kunden" blir irritert, så må det jo være noe rav ruskende galt med hele telefonsalgopplegget ?

Jeg sier som Moondance: telefonsalg burde vært forbudt helt enkelt... det samme med reklame i postkassa også, dvs det skulle vært sånn at man sier JA TAKK til å motta reklame, ikke slik at man må si NEITAKK for å slippe.. Jadda, jeg har reservert meg mot uadressert reklame også jeg :lol:

Signerer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg er de som leser opp fra arket de har forran seg og har lukket øra. Man får jo søren ikke sagt noe, de bare babler i vei og prøver å stotre frem ord de ikke klarer å lese.

I know, det er gresslig irriterende. Jeg hadde en sånn her om dagen. De ringte fra Østlandsposten for å høre om jeg ville fortsette å abonnere på avisen etter de to ukene med gratis avis jeg fikk når jeg flyttet. Jeg har faktisk vurdert å gjøre det, men hadde ikke bestemt meg enda. Så jeg spurte hva det ville komme på, hvorpå mennesket i andre enden svarte "skal vi see.... hmmmm.. pcen min er såååå treg i dag. 1564 for et år". Okej, sier jeg. Kan jeg tenke litt på det? Jada, men hvis jeg ville så kunne de vente med å starte avisen til høsten og gi meg samme pris altså. Jeg bare "eeeh.. ja. Jeg skal jobbe i sommer jeg, så det tror jeg ikke er nødvendig. Men jeg må tenke litt på de. vi har avisen på jobben, så jeg leser den stortsett der..." Neket i andre enden "Jamen, du kan få avtalegiro også vettu - kjempepraktisk å bare få regningen i nettbanken". Jeg "hva i all verden hadde det med at jeg måtte tenke på saken å gjøre?" neket overhører meg totalt og slenger ut salgsargumenter som om jeg ikke eksisterer. Jeg blir stille i et halvt minutt, venter til hun blir stille og sier "jeg må fortsatt tenke på det". Ja, da ringer vi til uken, sier neket. Ok, sier jeg. De skal ha veldig gode argumenter og priser før jeg gidder å blande meg inn i det der igjen ass..

Og mens vi er inne på ekspeditører i butikker o.l så har jeg vel mine "diller" her og... Jeg HATER at ekspeditører, enten det er i en klesbutikk eller på postkontoret, ikke kan konsentrere seg om en kunde av gangen... Jeg kan fint vente på tur, men når det er min tur skal pinadø ikke vedkommende forsvinne, evt ta en telefon, før jeg er ferdig...

Ja, eller evt. snakker med en bekjent mens de betjener deg. Det er respektløst det!

Forøvrig har jeg også jobbet som telefonselger en sommer, og solgte godt. Reserverte meg mot telefonsalg selv samme sommeren. Hater folk som ringer og maser når jeg endelig har fri. De får klar beskjed fra meg om at jeg ikke er interessert, tar de ikke den så får de en kjeftekule uten like..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reservert meg mot telefonsalg, og blir heldigvis svært sjelden oppringt av telefonselgere. Men, de gangene jeg faktisk blir oppringt, klarer de alltid å ringe på ekstremt upassende tidspunkt og i ni av ti tilfeller får jeg en sånn veldig pågående dust som ikke evner å høre etter... Sist jeg ble oppringt lå jeg på sykehuset, var relativt kjempedårlig og så ringer det en som skulle selge et-eller-annet, jeg sier først at jeg ikke er interessert, hvorpå vedkommende bare fortsetter å skravle. Jeg spurte hva h*n het (de sier det som regel når de ringer, men jeg får det aldri med meg), og sa da at "Kjære, søte *navn*; jeg ligger på sykehuset. Det passer ikke, jeg er ikke interessert, OG jeg har reservert meg." Og hva får jeg til svar? "Hvorfor sa du ikke bare det med en gang, da? *klikk, selger la på*" :lol: Hurra for å høre etter!

Edit: Skrivefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tlf selgere blir jeg ganske så lei av ja... Hadde en periode da de ringte meg i hytt og pine, fra morgen til kveld.. opp til flere ganger pr.dag! da var det nesten så jeg tiltet ja.. nå har det vært rolig igjen heldigvis. Min mann er ikke altid like snill om dem ringer, jeg sier som regel bare neitakk og legger på røret, min mann kan finne på og spør dem og vanskelige spm. osv..

Noen ganger har han sagt BLÅBÆR til alt dem spør om til tlf,selgeren legger på :lol::rolleyes:

Men jeg er også litt lei av slike som selger lodd osv for en god sak jeg :rolleyes: for de er enda mer innpåsliten, og prøver og gi deg masse dårlig sammvittiget hvis du ikke støtter dem og kjøper lodd.

Og ang butikk ekspeditører som ikke er service vennlige er virkelig drepene for butikken, er flere butikker jeg nesten ikke får lyst og handle i pga de som jobber der.

Har noen eks. på ungdom spesiellt som ikke har fått god nok opplæring er det ut som før dem blir satt i kassen, og ser både sure og grinete ut, og så vidt svarer på det man spør om. Og vet dem ikke ,så får man bare et "nei det vet jeg ikke" isteden for og prøve og sjekke det opp.

Har et tilfelle der jeg ble kjeftet opp av ekspeditøreren også.. Det var slik ta 3 betalt for 2 tilbud i klesbutikken, og jeg hadde plukket noen babyklær til sønnen min, da jeg kom i kassen og skulle betale så oppdaget jeg ikke at hun slo inn full pris på alle varene før etterpå. Jeg stod da og kikket på kvitteringen ved kassen.. jeg spurte hvorfor jeg ikke fikk avslag og da sa hun at jeg hadde tatt av 2 forskjellige merker.. og da gjaldt ikke det tilbudet, jeg sa alt hang på samme stativ og tenkte ikke på og sjekke lappen som stod på klesplagget.Hang sånn tilbuds lapp på alle plaggene, bare at de var ikke helt like.. så ikke slik man tenkte på. Hun sa da at det ikke var noen problem, jeg kunne bare hente meg et nytt plagg, og levere tilbake det ene om jeg ikke ville ha det.. Jeg fant meg et nyt plagg til riktig tilbudspris og hun ekspeditøreren skulle retunere den ene , men fikk ikke til og få det til med kassen. SÅ ba om hjelp av en annen ekspeditører.

Men da hun andre ekspeditøreren fikk høre at jeg skulle retunere det ene plagget og få det gratis plagget med hun mildt sagt sur..hun sa jeg kunne ikke komme tilbake etter jeg hadde betalt varene og forlange noe slikt, og at kjøpt var kjøpt! tilbudet gjaldt bare når man handlet varene der og da,og at dette var bare tåplig og tro noe annet!

Hun ekspeditøreren som hadde selv forslått at jeg kunne hente meg et nytt plagg med samme tilbuds merke og returnere det andre sa ingen ting! Og lot hun andre stå der og kjefte meg opp..

Jeg ble en smule stresset av det hele og før jeg viste ordet av det betalte jeg for det nye plagget, retunerte det andre( fikk ikke penger tilbake) og forlot butikken :)

Da jeg kom meg ut i bilen, og kom til meg selv igjen.. så oppdaget jeg jo at jeg faktisk hadde betalt for 4 plagg! og satt igjen med 3... men orket ikke inn i butikken igjen :) angrer enda på det der.. og at jeg ikke klaget til noen høyere om servisen til butikk annsatte. Men har lært i ettertid da.. så nå står jeg mer på mitt.

Har skjedd slik andre ganger også, ikke akkurat som dette da.. men ekspeditører som rett og slett er ufine eller ikke gjør jobben sin..gir veldig dårlig lys over butikken iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...