Gå til innhold
Hundesonen.no

Fikk ikke kjøpe valpen

Kristiin

Recommended Posts

Tror ikke akkurat at hundene hennes har det ille. Men de kunne sikkert hatt det enda bedre, med trening osv..

Lever de bare livet på en silkepute, eller får de trening tur osv..?

Men enig med tuppetroll her altså, - bedre enn å leve i et trangt bur, glassbur, eller kasse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare ser for meg at en sånn riking har råd til å ansette hundepassere til når hun evt. ikke har med seg hundene.

Jeg tviler litt på at frøken Hilton står for egen husholdning i det hele og store. Hu har garantert tjenere nok som både tar seg av hybelkaniner og oppvasken, så en liten york fra eller til hadde nok ikke spilt så stor rolle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke hundene hennes lider, men hun burde kanskje ha spart seg for enkelte plagg i varmen :lol:

Det var tydelig at denne hunden ble kjøpt på impuls, og da er det bra dyrebutikken sier Nei.

Okei - vet du hvordan livet er for valper som selges via dyrebutikker i USA? Jeg ville gitt fullstendig beng i om frk Hilton kjøpte den på impuls eller ei, hun har tid og råd til å ha en hund til - og hvis ikke hun har tid har hun sikkert førrogsnørti tjenere som kan gi den hunden et mye mye bedre liv enn en glasboks i et vindu i dyrebutikken.

Who died og gjorde kassadama i dyrebutikken til sjef?! Hva får henne til å tro at et liv hos Paris Hilton er verre enn dyrebutikklivet? Her er det 200% sikkert en girl-next-door på en makttrip over å få nekte frk Hilton noe.

*viske at jeg kanskje burde avreagere på andre hendelser før jeg skriver innlegg på sonen neste gang*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et par andre her har nevnt, så tror jeg faktisk hunden hadde hatt det bedre hos Hilton enn i dyrebutikken. Altså, det er kanskje ikke ideelt, men tross alt bedre enn tilværelsen hundene stort sett har i slike butikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje betjeningen hadde lest denne?

http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/artic...et-pooches.html

Der fortalte dyreelskeren Paris Hilton til den like dyreelskende Ellen DeGeneres (som tok inn en rescuehund, ikke fikk den til å oppføre seg, og derfor gav den bort til frisøren sin, uten å holde avtalen med rescueorganisasjonen om å melde fra/gi den tilbake) at hun hadde 17 småhunder hjemme - og at det var blitt så mange fordi de drev og parret seg, og hun ikke hadde hjerte til å gi bort "babyene" deres.

Det står også at de fleste av dem nå lever hos sine dyrepassere. Man ser jo sjelden frøkenen med en hund på armen på bilder i disse dager, det ble vel for vanlig.

Jo, og så står det at hun ikke får tilbake katten heller - etter at hun etterlot den hos dyrlegen i to uker.

En annen verden, en annen verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje betjeningen hadde lest denne?

http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/artic...et-pooches.html

Der fortalte dyreelskeren Paris Hilton til den like dyreelskende Ellen DeGeneres (som tok inn en rescuehund, ikke fikk den til å oppføre seg, og derfor gav den bort til frisøren sin, uten å holde avtalen med rescueorganisasjonen om å melde fra/gi den tilbake) at hun hadde 17 småhunder hjemme - og at det var blitt så mange fordi de drev og parret seg, og hun ikke hadde hjerte til å gi bort "babyene" deres.

Det står også at de fleste av dem nå lever hos sine dyrepassere. Man ser jo sjelden frøkenen med en hund på armen på bilder i disse dager, det ble vel for vanlig.

Jo, og så står det at hun ikke får tilbake katten heller - etter at hun etterlot den hos dyrlegen i to uker.

En annen verden, en annen verden...

Sjukeste. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Tibia

Har lest om denne saken tidligere. Er motstander av at man selger hunder i utstillingsvinduet.

Men jeg kan ikke helt skjønne hvorfor hun ble nektet å kjøpe, slike dyrebutikker legger faktisk opp til at man skal kjøpe på impuls.

Klarte ikke å dy meg for annet enn å hilse på en valp i en slik butikk en gang, det første butikkdama spurte meg om var om jeg skulle ta med valpen hjem med en gang.

Makan til kjøpepress og impuls press!

Jeg sa beklager men jeg kjøper ikke dyr på impuls og gikk deretter min vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sikert at hunden har det så dårlig i denne dyrebuttiken da.

For det første virker det jo som de som jobber der har noe mellom ørene når de nekter folk å kjøpe på impuls.

Pluss at de finner sikkert en fin eier til hunden uannsett. Det er jo ikke akkuratt paris hilton eller en butikk. Fins flere alternativer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Tibia

Klart det finnes flere mulige kjøpere. Men det er nå en gang slik at det ikke er de mest seriøse hundkjøperene som kjøper valper mer eller mindre på impuls fra dyrebutikker som har valper fra "puppymills". Så er ikke overbevist om at Paris Hilton er det verste alternativet heller.

Er veldig glad for at man ikke kan kjøpe hunder slik her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...