Gå til innhold
Hundesonen.no

Puppia seler

Recommended Posts

Har sett på sele som jeg skal kjøpe til nye hunden min,problemet med halsbånd er at henne får problemer å puste når vi går på tur. Fordi Charmy går litt fortere enn henne fordi henne er større og da valser Chloe bare etter i charmys tempo. Selv om halsbåndet ikke er for stramt så begynner henne å hoste og slikt,fordi det presser på pusterøret. Så har jeg tittet litt på puppia selene. Synes at det ser stabile og gode ut. Noen andre her som har brukt de,eller har meninger? Så mottas de med takk :)

p_-_pdcf-ac30-orange-ppp.jpg

soft_collar_gul-aa.jpg

soft_collar_grønn-aa.jpg

soft_collar_rød-aa.jpg

pdcf-ac30-pink-aa.jpg

pdcf-ac30-brown-07.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker bare puppia på Scilos og er veldig fornøyd. Han hoster også fært når han drar med halsbånd, men det er ikke en lyd med sele. Dessuten har han bare snodd seg ut av den èn gang. Aner ikke hvordan han gjorde det, men plutselig sto han inne i butikken vi handlet i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker bare puppia på Scilos og er veldig fornøyd. Han hoster også fært når han drar med halsbånd, men det er ikke en lyd med sele. Dessuten har han bare snodd seg ut av den èn gang. Aner ikke hvordan han gjorde det, men plutselig sto han inne i butikken vi handlet i. :P

Flaks han fant dere igjen i butikken å ikke gikk en annen vei. :) Ja la inn en bestilling på noen puppia seler nå,så da er det vel i posten om noen dager. Gleder meg til de kommer fordi det er ikke noe behagelig for meg å se at henne får så vondt når vi går tur. :P Men da ser jeg fram til at det ikke vil være noe mere problem med dette da selen vil bli tatt i bruk om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukr puppia på den ene hunden min etter som jeg fik besed av dyrlegen å bruke sele tild den. den var oprinelig kjøpt til dn gamleste men han vil ikke ha sele på. :rolleyes: Synes di støteter godt og virker som di er behagelige på. Eneste minuse er at di er trang å få over hode. Er nesten red for å trekke av halse. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mye av disse selene på jobben. De virker veldig allrighte. Men hva slags hund har du? De finnes bare i små størrelser, men det vet du kanskje?

Jeg har en japansk spisshund og en pinscherblanding på 4 kg. Er sistnevnte jeg tenkete på,men tror jeg skal ha til hun andre også. Fordi henne er veldig liten av seg i størrelse. Så da er det vel bare å ta den største størrelsen til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukr puppia på den ene hunden min etter som jeg fik besed av dyrlegen å bruke sele tild den. den var oprinelig kjøpt til dn gamleste men han vil ikke ha sele på. :rolleyes: Synes di støteter godt og virker som di er behagelige på. Eneste minuse er at di er trang å få over hode. Er nesten red for å trekke av halse. :rolleyes:

Jeg har også denne selen til lille Loppa, syns den passer greit på kroppen, virker som de er behaglige å ha på. har den minste str. og den er bittebittelitt stor, ikke mye. Men som du nevner så sliter jeg også med å få den over hodet, den er skikkelig trang så jeg har byttet til en annen sele som jeg er mer fornøyd med :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Puppiaselen til Vesla og er sånn passe fornøyd med den. Selen sitter fint på og virker myk og god å ha på. Minuset er at låsen går opp når hun rykker i båndet(hun veier 8-9 kg og er sterk), så jeg stoler ikke helt på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaks han fant dere igjen i butikken å ikke gikk en annen vei. :) Ja la inn en bestilling på noen puppia seler nå,så da er det vel i posten om noen dager. Gleder meg til de kommer fordi det er ikke noe behagelig for meg å se at henne får så vondt når vi går tur. :) Men da ser jeg fram til at det ikke vil være noe mere problem med dette da selen vil bli tatt i bruk om ikke så lenge.

Flaks og flaks. Mammadalt, vil jeg heller kalle det. :) Så det de andre har skrevet her, men jeg har aldri hatt problemer med låsen eller at den er trang å få over hodet. (Kanskje Scilos har lite hode? :icon_redface: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaks og flaks. Mammadalt, vil jeg heller kalle det. :) Så det de andre har skrevet her, men jeg har aldri hatt problemer med låsen eller at den er trang å få over hodet. (Kanskje Scilos har lite hode? :lol: )

Ja mammadalt til de grader. :) Men det er jo bare hyggelig det da. Jeg tok mål av henne først,så betsillte jeg small,var rett størrelse til henne får jeg håpe,iallefall det som var på tabellen der. Lite hode har henne også,veier kun 4 kg. Så får håpe at den vil passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...