Gå til innhold
Hundesonen.no

Puppia seler


Recommended Posts

Har sett på sele som jeg skal kjøpe til nye hunden min,problemet med halsbånd er at henne får problemer å puste når vi går på tur. Fordi Charmy går litt fortere enn henne fordi henne er større og da valser Chloe bare etter i charmys tempo. Selv om halsbåndet ikke er for stramt så begynner henne å hoste og slikt,fordi det presser på pusterøret. Så har jeg tittet litt på puppia selene. Synes at det ser stabile og gode ut. Noen andre her som har brukt de,eller har meninger? Så mottas de med takk :)

p_-_pdcf-ac30-orange-ppp.jpg

soft_collar_gul-aa.jpg

soft_collar_grønn-aa.jpg

soft_collar_rød-aa.jpg

pdcf-ac30-pink-aa.jpg

pdcf-ac30-brown-07.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker bare puppia på Scilos og er veldig fornøyd. Han hoster også fært når han drar med halsbånd, men det er ikke en lyd med sele. Dessuten har han bare snodd seg ut av den èn gang. Aner ikke hvordan han gjorde det, men plutselig sto han inne i butikken vi handlet i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker bare puppia på Scilos og er veldig fornøyd. Han hoster også fært når han drar med halsbånd, men det er ikke en lyd med sele. Dessuten har han bare snodd seg ut av den èn gang. Aner ikke hvordan han gjorde det, men plutselig sto han inne i butikken vi handlet i. :P

Flaks han fant dere igjen i butikken å ikke gikk en annen vei. :) Ja la inn en bestilling på noen puppia seler nå,så da er det vel i posten om noen dager. Gleder meg til de kommer fordi det er ikke noe behagelig for meg å se at henne får så vondt når vi går tur. :P Men da ser jeg fram til at det ikke vil være noe mere problem med dette da selen vil bli tatt i bruk om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukr puppia på den ene hunden min etter som jeg fik besed av dyrlegen å bruke sele tild den. den var oprinelig kjøpt til dn gamleste men han vil ikke ha sele på. :rolleyes: Synes di støteter godt og virker som di er behagelige på. Eneste minuse er at di er trang å få over hode. Er nesten red for å trekke av halse. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mye av disse selene på jobben. De virker veldig allrighte. Men hva slags hund har du? De finnes bare i små størrelser, men det vet du kanskje?

Jeg har en japansk spisshund og en pinscherblanding på 4 kg. Er sistnevnte jeg tenkete på,men tror jeg skal ha til hun andre også. Fordi henne er veldig liten av seg i størrelse. Så da er det vel bare å ta den største størrelsen til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukr puppia på den ene hunden min etter som jeg fik besed av dyrlegen å bruke sele tild den. den var oprinelig kjøpt til dn gamleste men han vil ikke ha sele på. :rolleyes: Synes di støteter godt og virker som di er behagelige på. Eneste minuse er at di er trang å få over hode. Er nesten red for å trekke av halse. :rolleyes:

Jeg har også denne selen til lille Loppa, syns den passer greit på kroppen, virker som de er behaglige å ha på. har den minste str. og den er bittebittelitt stor, ikke mye. Men som du nevner så sliter jeg også med å få den over hodet, den er skikkelig trang så jeg har byttet til en annen sele som jeg er mer fornøyd med :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Puppiaselen til Vesla og er sånn passe fornøyd med den. Selen sitter fint på og virker myk og god å ha på. Minuset er at låsen går opp når hun rykker i båndet(hun veier 8-9 kg og er sterk), så jeg stoler ikke helt på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaks han fant dere igjen i butikken å ikke gikk en annen vei. :) Ja la inn en bestilling på noen puppia seler nå,så da er det vel i posten om noen dager. Gleder meg til de kommer fordi det er ikke noe behagelig for meg å se at henne får så vondt når vi går tur. :) Men da ser jeg fram til at det ikke vil være noe mere problem med dette da selen vil bli tatt i bruk om ikke så lenge.

Flaks og flaks. Mammadalt, vil jeg heller kalle det. :) Så det de andre har skrevet her, men jeg har aldri hatt problemer med låsen eller at den er trang å få over hodet. (Kanskje Scilos har lite hode? :icon_redface: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaks og flaks. Mammadalt, vil jeg heller kalle det. :) Så det de andre har skrevet her, men jeg har aldri hatt problemer med låsen eller at den er trang å få over hodet. (Kanskje Scilos har lite hode? :lol: )

Ja mammadalt til de grader. :) Men det er jo bare hyggelig det da. Jeg tok mål av henne først,så betsillte jeg small,var rett størrelse til henne får jeg håpe,iallefall det som var på tabellen der. Lite hode har henne også,veier kun 4 kg. Så får håpe at den vil passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...