Gå til innhold
Hundesonen.no

Puppia seler

Recommended Posts

Skrevet

Har sett på sele som jeg skal kjøpe til nye hunden min,problemet med halsbånd er at henne får problemer å puste når vi går på tur. Fordi Charmy går litt fortere enn henne fordi henne er større og da valser Chloe bare etter i charmys tempo. Selv om halsbåndet ikke er for stramt så begynner henne å hoste og slikt,fordi det presser på pusterøret. Så har jeg tittet litt på puppia selene. Synes at det ser stabile og gode ut. Noen andre her som har brukt de,eller har meninger? Så mottas de med takk :)

p_-_pdcf-ac30-orange-ppp.jpg

soft_collar_gul-aa.jpg

soft_collar_grønn-aa.jpg

soft_collar_rød-aa.jpg

pdcf-ac30-pink-aa.jpg

pdcf-ac30-brown-07.jpg

Skrevet

Vi bruker bare puppia på Scilos og er veldig fornøyd. Han hoster også fært når han drar med halsbånd, men det er ikke en lyd med sele. Dessuten har han bare snodd seg ut av den èn gang. Aner ikke hvordan han gjorde det, men plutselig sto han inne i butikken vi handlet i. :)

Skrevet
Vi bruker bare puppia på Scilos og er veldig fornøyd. Han hoster også fært når han drar med halsbånd, men det er ikke en lyd med sele. Dessuten har han bare snodd seg ut av den èn gang. Aner ikke hvordan han gjorde det, men plutselig sto han inne i butikken vi handlet i. :P

Flaks han fant dere igjen i butikken å ikke gikk en annen vei. :) Ja la inn en bestilling på noen puppia seler nå,så da er det vel i posten om noen dager. Gleder meg til de kommer fordi det er ikke noe behagelig for meg å se at henne får så vondt når vi går tur. :P Men da ser jeg fram til at det ikke vil være noe mere problem med dette da selen vil bli tatt i bruk om ikke så lenge.

Skrevet

Det går mye av disse selene på jobben. De virker veldig allrighte. Men hva slags hund har du? De finnes bare i små størrelser, men det vet du kanskje?

Skrevet

Jeg brukr puppia på den ene hunden min etter som jeg fik besed av dyrlegen å bruke sele tild den. den var oprinelig kjøpt til dn gamleste men han vil ikke ha sele på. :rolleyes: Synes di støteter godt og virker som di er behagelige på. Eneste minuse er at di er trang å få over hode. Er nesten red for å trekke av halse. :rolleyes:

Skrevet
Det går mye av disse selene på jobben. De virker veldig allrighte. Men hva slags hund har du? De finnes bare i små størrelser, men det vet du kanskje?

Jeg har en japansk spisshund og en pinscherblanding på 4 kg. Er sistnevnte jeg tenkete på,men tror jeg skal ha til hun andre også. Fordi henne er veldig liten av seg i størrelse. Så da er det vel bare å ta den største størrelsen til henne.

Skrevet
Jeg brukr puppia på den ene hunden min etter som jeg fik besed av dyrlegen å bruke sele tild den. den var oprinelig kjøpt til dn gamleste men han vil ikke ha sele på. :rolleyes: Synes di støteter godt og virker som di er behagelige på. Eneste minuse er at di er trang å få over hode. Er nesten red for å trekke av halse. :rolleyes:

Jeg har også denne selen til lille Loppa, syns den passer greit på kroppen, virker som de er behaglige å ha på. har den minste str. og den er bittebittelitt stor, ikke mye. Men som du nevner så sliter jeg også med å få den over hodet, den er skikkelig trang så jeg har byttet til en annen sele som jeg er mer fornøyd med :icon_redface:

Skrevet

Jeg har Puppiaselen til Vesla og er sånn passe fornøyd med den. Selen sitter fint på og virker myk og god å ha på. Minuset er at låsen går opp når hun rykker i båndet(hun veier 8-9 kg og er sterk), så jeg stoler ikke helt på den.

Skrevet
Flaks han fant dere igjen i butikken å ikke gikk en annen vei. :) Ja la inn en bestilling på noen puppia seler nå,så da er det vel i posten om noen dager. Gleder meg til de kommer fordi det er ikke noe behagelig for meg å se at henne får så vondt når vi går tur. :) Men da ser jeg fram til at det ikke vil være noe mere problem med dette da selen vil bli tatt i bruk om ikke så lenge.

Flaks og flaks. Mammadalt, vil jeg heller kalle det. :) Så det de andre har skrevet her, men jeg har aldri hatt problemer med låsen eller at den er trang å få over hodet. (Kanskje Scilos har lite hode? :icon_redface: )

Skrevet
Flaks og flaks. Mammadalt, vil jeg heller kalle det. :) Så det de andre har skrevet her, men jeg har aldri hatt problemer med låsen eller at den er trang å få over hodet. (Kanskje Scilos har lite hode? :lol: )

Ja mammadalt til de grader. :) Men det er jo bare hyggelig det da. Jeg tok mål av henne først,så betsillte jeg small,var rett størrelse til henne får jeg håpe,iallefall det som var på tabellen der. Lite hode har henne også,veier kun 4 kg. Så får håpe at den vil passe.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...